Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häissämme tarjottiin vegaaniruokaa, saimme kuulla pahaa jälkeenpäin

Vierailija
08.06.2016 |

Vietimme häitä nyt edellisenä lauantaina. Sekä mies että minä olemme vegaaneja, jolloin tietenkin lihan tai eläinperäisten ruokien tarjoaminen ei tuntunut meille luontevalta. Ajattelimme että ihmiset ottaisivat asian positiivisena kokemuksena.
Jo suunnitteluvaiheessa isälleni asia tuntui olevan ylitsepääsemätön ongelma, asiasta tuli riitaa vielä häitä edeltävällä viikolla. Häpesi kuulema valintaamme.
Nyt jäljestä olemme kuulleet negatiivisia asioita myös ystäviemme suusta (tosin niin että selän takana oli puhuttu).
Kuulema missään häissä ei ole ollut niin huonoja tarjoiluja kuin meidän häissämme. Hääpäivä on edelleen meille kaunis ja ihana, inhottavaa vaan tuollainen häiden mustaaminen muiden taholta.
Onko oikeasti niin tärkeää tarjota lihaa tai kalaa häissä, onko oikeasti niin vastenmielistä kerran kokeilla kahviin mantelijuomaa?
Luulisi että aikuiset ihmiset osaisivat olla avoimin mielin ja ymmärtää että häät olivat meidän näköisemme.
Miten te olisitte kokeneet asian sekä meidän että vieraiden kannalta?

Kommentit (6229)

Vierailija
2121/6229 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka osaa tehdä ruokalistan, josta kukaan ei valittaisi? Voisitko julkaista sen täällä? Olisi käyttöä. Kiitos etukäteen uskalikoille!

Vierailija
2122/6229 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanihäät tarkoittaa kahvitusta pitkän päivän päätteeksi kahdella vaihtoehdolla, molemmat vegaaneja, mutta diabeetikoille sopimattomia ja lasten inhokkeja.

Sekasyöjien häät tarkoittaa ruokailua liha, kala ja kasvisvaihtoehdoin ja jälkiruokaa sekaaneille ja vegaaneille. Hetken päästä kahvitusta kakuin vegaaneille ja sekaaneille. Pitkään jatkuessaan iltaruoka vegaaneille ja sekaaneille.

Mikseivät vegaanit pysty tuollaiseen ruokatarjontaan? Miksi on vain köyhät kahvit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2123/6229 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ihmiset tajua että sekasyöjäkin syö jo nyt 40-50% "vegaanisesti"? Vai ettekö koskaan syö kasviksia, hedelmiä, marjoja, pähkinöitä jne? Kasvihernekeittoa ei ilmeisesti kukaan oo koskaan Suomessa syönyt...

Jos ei ole atkins dieetillä, niin päivä ilman eläinperäisiä tuotteita ei pitäisi olla minkäänlainen itku-potku-raivarien paikka vaikka näitä kommentteja lukiessa se ilmeisesti on saanut useammankin vetämään herneen nenään! Ai eikun anteeksi, no vetämään nenään jotain epävegaanista tietenkin, en nyt keksi luonnosta herneenkokoista eläinperäistä syötävää jolla voisi tuon sananparren korvata sekasyöjille sopivaksi.

Erikoisruokavaliot allergioiden kannalta toki tulee aina huomioida, soija ja pähkinäallergia on melko yleisiä, mutta näillekkin löytyy kasvisperäiset korvaajat jos omaa yhtään mielikuvitusta.

Samoin todella moni kaupan puolieines on jo vegaanista. Ne mainitut karjalanpiirakatkin esim. hyvin usein on. Silloin ne vedetään kyllä ihan tyytyväisenä naamaan, mutta toisen järjestämissä häissä se onkin ihan kamalaa, kun tulee liian hyvin ilmi, että kyseessä on VEGAANIHÄÄT.

Einekset, eivätkä puolieinekset kuuluu arki, saati juhlapöytään! Kuka edes tarjoaa häissään  pelkkää kahvia...

Siitä olen samaa mieltä, mutta tuossa ei nyt ollutkaan siitä kysymys. Vaan siitä, että todellisuudessa moni asia on jo vegaanista, joten niitä kyllä on totuttu syömään, kun asiaa ei ajattele sen pidemmälle. Sitten asia muuttuukin ongelmaksi, kun sitä ruokaa pitää ajatella nimenomaan vegaaniruokana, eikä vain ruokana.

Vierailija
2124/6229 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaaninen ruoka on tosi jees, mutta miksi kahviin ei saisi oikeaa maitoa? Kun se vaan maistuu paremmalta niin.

Jos omaa aatetta tahtoo levittää, se kannattaa tehdä huomaamattomasti ja tulla puoliväliin vastaan.

Nyt jätitte vieraiden viihtyvyyden varmistamatta hyvin itsekkäistä syistä. Halusitte pakottaa vieraat syömään jotain, mitä eivät halua. Kuin vegaani pakotettaisiin syömään karkkeja, joissa on liivatetta.

No eihän ne olisi vegaaneja, jos ne ostaisi eläinkunnan tuotteita, vaikka olisivatkin muille. 

Näin itsekkäällä asenteella kuka tahansa voi järjestää häät ja tarjota niissä vain omaa mieliruokaansa.

Kukaan ei kuitenkaan tee niin, paitsi nuo kaksi vegaania.

Muut ottavat huomioon vieraiden mieltymykset ja allergiat.

Sellaiset häät, millaiset järjestäjät.

Miksi ihmeessä vegaanin pitäisi tarjota liharuokaa? Aina on ihmisiä, jotka nirsoilevat lähes kaikesta. Onko sekin itsekästä, jos ei ota ihan kaikkia nirsoilijoita huomioon? Meinaatko muutenkin, että lihaa tarjoavissa häissä hääpari tarjoaisi sellaista ruokaa, josta ei itse pidä? Joo ihan varmasti. Kyllä jokaisella on seula, että tarjotaan sitä mitä hääpari pääasiassa itse haluaa. 

Minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä, miten saada vieraat tuntemaan itsensä ei-tervetulleiksi on tämän hääparin juhlien teemana ruokailusta ohjelmaan.

Minusta on surullista, että omien arvojen mukaan elämistä pidetään itsekkyytenä. Eikö olisi hienoa, jos vieraat voisivat kunnioittaa hääparin arvoja sen yhden juhlapäivän ajan, jotta hääparin ei tarvitse olla pahoillaan eläinperäisten ruoka-aineiden käytöstä heidän omissa juhlissaan.

Vierailija
2125/6229 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on se nyt selvää kun on vieraita vaikka vain kylässä tai kuten nyt häissä, että tarjoilu on monipuolista ja kunnioittaa erityisesti vieraiden makusuuntausta. On hyvä olla salaatteja, ne kai ovat vegaaneja ja liha kala kanaruokaa. Kastikkeita myös salaatille. Myös mausteiden käyttö on otettava huomioon.  Hedelmät voivat koristaa juhlapöytää.

Olen itse gluteeniton. Aina kun tarjoilen vierailleni ruokaa ja leivonnaisia ne ovat kaikille gluteenittomia. Teenkö minäkin tässä nyt väärin, kun en halua omassa kodissani tarjota gluteenillisa tuotteita? 

Voit tarjota gluteenittomia, mutta ne eivät saane suurta suosiota. Syystä, että maistuva pahville. Itse gluteenittomana ostan muille herkut ja tyydyn itse pahviin. Koska ystäväni ovat minulle tärkeät.

Vierailija
2126/6229 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon, että jos minut joskus kutsutaan juhliin, joissa on ainoastaan vegaaninen tarjoilu, siitä mainittaisiin kutsussa.

Silloin osaisin ilmoittaa siitä, että soija ei sovi minulle ja pavut eivät sovi lapselleni. Varsinaisesti allergisia emme ole, mutta vatsat saamme sekaisin.

Normaalisti en näitä ruokarajoitteita luettele, sillä ainakin vielä juhlaruuat on olleet enimmäkseen sekaaneille suunnattuja.

Minä olen ollut monissa vegaanisissa häissä, eikä missään niistä ruoassa ole ollut soijaa eikä papuja. Pavut ovat mielestäni arkiruokaa, vähän kuin aikuisten häissä tarjottaisiin pääruokana nakkeja.

Ilmoittaisitko tosiaan, että vatsat menevät sekaisin noista kahdesta aineksesta? Vieraita voi olla vaikka sata. Itselleni ei sovi sipuli, tomaatti isossa mittakaavassa eli esim. kastike siitä, raaka paprika tai kaali, saan niistä kovat vatsavaivat. Lisäksi en tykkää simpukoista enkä syö muitakaan mereneläviä. En kuitenkaan kehtaisi näitä lähteä kertomaan. Eihän häissä voi tarjota mitään, jos jokainen luettelee, mitä ei pysty syömään. Ihan eri asia sitten, jos jollakin on jokin vakava allergia.

No tottakai ilmoittaisin! Sinulla on ollut hyvä tuuri, jos et tosiaan ole useissakaan vegaanihäissä törmännyt papuihin tai soijaan (tofu on myös soijaa ja lähes kaikissa "lihakorvikkeissa" on papua tai kikhernettä). Minä en ole ollut yhtä onnekas, vaan päinvastoin pöydästä on ollut hyvin vaikea löytää mitään soijatonta ja pavutonta.

Vierailija
2127/6229 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vegaani mahtaa miettiä siitä, että kasveillakin on tutkimusten mukaan tunteet?

Ja vastaleikatun ruohon tuoksu on varoitus lajitovereille: Paetkaa, tappajaleikkuri lähestyy!

Meillä ei vielä ole tarpeeksi herkkiä mittalaitteita tämän mittaamiseen ja todentamiseen.

Toisaalta, jos olisi, monien maailmankuva omasta paremmuudesta romahtaisi.

Vierailija
2128/6229 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaaninen ruoka on tosi jees, mutta miksi kahviin ei saisi oikeaa maitoa? Kun se vaan maistuu paremmalta niin.

Jos omaa aatetta tahtoo levittää, se kannattaa tehdä huomaamattomasti ja tulla puoliväliin vastaan.

Nyt jätitte vieraiden viihtyvyyden varmistamatta hyvin itsekkäistä syistä. Halusitte pakottaa vieraat syömään jotain, mitä eivät halua. Kuin vegaani pakotettaisiin syömään karkkeja, joissa on liivatetta.

No eihän ne olisi vegaaneja, jos ne ostaisi eläinkunnan tuotteita, vaikka olisivatkin muille. 

Näin itsekkäällä asenteella kuka tahansa voi järjestää häät ja tarjota niissä vain omaa mieliruokaansa.

Miksi ihmeessä vegaanin pitäisi tarjota liharuokaa? Aina on ihmisiä, jotka nirsoilevat lähes kaikesta. Onko sekin itsekästä, jos ei ota ihan kaikkia nirsoilijoita huomioon? Meinaatko muutenkin, että lihaa tarjoavissa häissä hääpari tarjoaisi sellaista ruokaa, josta ei itse pidä? Joo ihan varmasti. Kyllä jokaisella on seula, että tarjotaan sitä mitä hääpari pääasiassa itse haluaa. 

Minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä, miten saada vieraat tuntemaan itsensä ei-tervetulleiksi on tämän hääparin juhlien teemana ruokailusta ohjelmaan.

Minusta on surullista, että omien arvojen mukaan elämistä pidetään itsekkyytenä. Eikö olisi hienoa, jos vieraat voisivat kunnioittaa hääparin arvoja sen yhden juhlapäivän ajan, jotta hääparin ei tarvitse olla pahoillaan eläinperäisten ruoka-aineiden käytöstä heidän omissa juhlissaan.

Aika vaikea on sekasyöjän ymmärtää, että hääpari olisi "pahoillaan" eläinruokien käytöstä juhlissa. Jos ei niitä itse syö, niin mikä ongelma siinä on? Joutuuhan vegaanit koko ajan elämään maailmassa, jossa ihmisille tyrkytetään hampurilaisia, pizzoja, suklaata ja muuta. 

Vierailija
2129/6229 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha kirjoitti:

No onhan tuo aika naurettavaa omaa propagandaa tuputtaa vieraille väkipakolla.

Jos hääkutsussa olisi mainittu esim. sisareni häissä, että tarjolla on sitten vain vegaanista ruokaa, niin olisi jäänyt menemättä. onneksi näin ei ollut, vaikka sisareni ei ole lihan suurkuluttaja, ja harvemmin syö lihaa, oli häissä tarjolla lihaa, ja kalaa. Voi sitten kotonaan päättää mitä tarjoaa, mutta noin niinkuin hääjuhlissa, niin aika lapsellista.

Vähän sama, jos en tykkäisi mansikoista, niin pitäisin huolen, että kukaan muukaan ei saa tykätä mansikoista.

Minusta on lapsellista olla menemättä häihin siksi, että siellä on tarjolla kasvisruokaa. Mansikkavertauksesi olisi osuva, jos sinulta olisi kohtuullista odottaa tarjottavaksi nimenomaan mansikkaa, vaikka itse et sitä syö.

Vierailija
2130/6229 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon, että jos minut joskus kutsutaan juhliin, joissa on ainoastaan vegaaninen tarjoilu, siitä mainittaisiin kutsussa.

Silloin osaisin ilmoittaa siitä, että soija ei sovi minulle ja pavut eivät sovi lapselleni. Varsinaisesti allergisia emme ole, mutta vatsat saamme sekaisin.

Normaalisti en näitä ruokarajoitteita luettele, sillä ainakin vielä juhlaruuat on olleet enimmäkseen sekaaneille suunnattuja.

Minä olen ollut monissa vegaanisissa häissä, eikä missään niistä ruoassa ole ollut soijaa eikä papuja. Pavut ovat mielestäni arkiruokaa, vähän kuin aikuisten häissä tarjottaisiin pääruokana nakkeja.

Ilmoittaisitko tosiaan, että vatsat menevät sekaisin noista kahdesta aineksesta? Vieraita voi olla vaikka sata. Itselleni ei sovi sipuli, tomaatti isossa mittakaavassa eli esim. kastike siitä, raaka paprika tai kaali, saan niistä kovat vatsavaivat. Lisäksi en tykkää simpukoista enkä syö muitakaan mereneläviä. En kuitenkaan kehtaisi näitä lähteä kertomaan. Eihän häissä voi tarjota mitään, jos jokainen luettelee, mitä ei pysty syömään. Ihan eri asia sitten, jos jollakin on jokin vakava allergia.

No tottakai ilmoittaisin! Sinulla on ollut hyvä tuuri, jos et tosiaan ole useissakaan vegaanihäissä törmännyt papuihin tai soijaan (tofu on myös soijaa ja lähes kaikissa "lihakorvikkeissa" on papua tai kikhernettä). Minä en ole ollut yhtä onnekas, vaan päinvastoin pöydästä on ollut hyvin vaikea löytää mitään soijatonta ja pavutonta.

Ja lisään vielä, että itsekin juhlia järjestäessä toivoisin, että ihmiset ilmoittaisivat ruokavalionsa, vaikka eivät hengenvaarallisesti allergisia olisikaan. Harmittaisi vieraan puolesta, jos ei pöydästä mitään syötävää löytyisi.

Vierailija
2131/6229 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aa, tämä on joku vanha ketju kaivettu.

Minun mielestä omissa häissä saa tarjota just sitä ruokaa kun itte haluaa. Jos se on ruuasta kiinni niin ei tarvii vieraan tulla tai omat eväät mukaan. Menuun voi laittaa kutsuun että allergiset osaa varautua etukäteen.

Eihän sitä hittosoikoon vierailta kysytä missä haluaisivat juhlia hääparin häitä tai että mitä toivoisivat ohjelmaa häihin. Eiköhän nämäkin ole hääparin päätettävissä niin miksi tarjottavat olisi poikkeus.

Häät ovat hääparin juhla eikä vieraiden.

Vierailija
2132/6229 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhakyynikko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun näillä junteille kelpaisi edes oikea liha, mutta ei kun täytyy olla rääkättyä sikanautaa. Luomulammas maistuu liian lampaalta. Samainen junttiporukka etsii myös ulkomailla ollessaan pitserian ja syö siellä, ettei vahingossakaan joudu tutustumaan paikallisiin makuihin. 

Naudoista puheenollen: Suuri osa kaupan liha, leikkele tai einesruokalaarissa oleva naudanliha on tehnyt aikaisemman uransa lypsylehmänä.

Joten tällaisen naudanlihan päästöt ovat syntyneet lypsylehmäuran aikana.

Syyllistäkää, niuhot, maitotuotteiden käyttäjiä eikä niitä, jotka syyllistyvät kaupasta ostettuihin naudanlihatuotteisiin.

Ja lopettakaa suomalaisen miehen nilkkoihinpotkiminen.

Näinhän se on. Siksi moni onkin vegaani eikä käytä maitotuotteita. 

Vierailija
2133/6229 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ihmiset tajua että sekasyöjäkin syö jo nyt 40-50% "vegaanisesti"? Vai ettekö koskaan syö kasviksia, hedelmiä, marjoja, pähkinöitä jne? Kasvihernekeittoa ei ilmeisesti kukaan oo koskaan Suomessa syönyt...

Jos ei ole atkins dieetillä, niin päivä ilman eläinperäisiä tuotteita ei pitäisi olla minkäänlainen itku-potku-raivarien paikka vaikka näitä kommentteja lukiessa se ilmeisesti on saanut useammankin vetämään herneen nenään! Ai eikun anteeksi, no vetämään nenään jotain epävegaanista tietenkin, en nyt keksi luonnosta herneenkokoista eläinperäistä syötävää jolla voisi tuon sananparren korvata sekasyöjille sopivaksi.

Erikoisruokavaliot allergioiden kannalta toki tulee aina huomioida, soija ja pähkinäallergia on melko yleisiä, mutta näillekkin löytyy kasvisperäiset korvaajat jos omaa yhtään mielikuvitusta.

Samoin todella moni kaupan puolieines on jo vegaanista. Ne mainitut karjalanpiirakatkin esim. hyvin usein on. Silloin ne vedetään kyllä ihan tyytyväisenä naamaan, mutta toisen järjestämissä häissä se onkin ihan kamalaa, kun tulee liian hyvin ilmi, että kyseessä on VEGAANIHÄÄT.

Einekset, eivätkä puolieinekset kuuluu arki, saati juhlapöytään! Kuka edes tarjoaa häissään  pelkkää kahvia...

Siitä olen samaa mieltä, mutta tuossa ei nyt ollutkaan siitä kysymys. Vaan siitä, että todellisuudessa moni asia on jo vegaanista, joten niitä kyllä on totuttu syömään, kun asiaa ei ajattele sen pidemmälle. Sitten asia muuttuukin ongelmaksi, kun sitä ruokaa pitää ajatella nimenomaan vegaaniruokana, eikä vain ruokana.

Eikö täällä ole jo sen tuhat kertaa todettu, että moni sekasyöjä syö oikeita kasviksia enemmän kuin tekolihoja syövä vegaani?  Eli kyllä varmasti olisi kelvannut vegaaniruoka, kun se olisi oikeista kasviksista tehtyä.

Mutta kuin siellä häissä oli tarjolla vain kahvit, suklaakakkua ja sienipiirasta , niin miten tämä riittää kenellekään ruuaksi? Eivätkä ainakaan lapset syö sienipiirakkaa, ovat vetäneet kaksin käsin suklaakakkua sokerihumalaan asti ja juosseet levottomina pitkin juhlasalia, odottavat äidit hoippuvat jaksamisensa rajoilla, kun tarjottavaa ei ole ja diabeetikoille makea suklaakakku ei sovi ja heidänkin verensokerinsa alkaa laske uhkaavasti. Köyhät kahvit, niinhän täällä on sanottu. Köyhät kahvit ei ole häätarjoiluksi sopivia. Olivat sitten vegaanisia tai eivät. 

Vierailija
2134/6229 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aa, tämä on joku vanha ketju kaivettu.

Minun mielestä omissa häissä saa tarjota just sitä ruokaa kun itte haluaa. Jos se on ruuasta kiinni niin ei tarvii vieraan tulla tai omat eväät mukaan. Menuun voi laittaa kutsuun että allergiset osaa varautua etukäteen.

Eihän sitä hittosoikoon vierailta kysytä missä haluaisivat juhlia hääparin häitä tai että mitä toivoisivat ohjelmaa häihin. Eiköhän nämäkin ole hääparin päätettävissä niin miksi tarjottavat olisi poikkeus.

Häät ovat hääparin juhla eikä vieraiden.

No, eikös ne sitten kannatakin viettää ihan kahdestaan.

Vierailija
2135/6229 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on se nyt selvää kun on vieraita vaikka vain kylässä tai kuten nyt häissä, että tarjoilu on monipuolista ja kunnioittaa erityisesti vieraiden makusuuntausta. On hyvä olla salaatteja, ne kai ovat vegaaneja ja liha kala kanaruokaa. Kastikkeita myös salaatille. Myös mausteiden käyttö on otettava huomioon.  Hedelmät voivat koristaa juhlapöytää.

Olen itse gluteeniton. Aina kun tarjoilen vierailleni ruokaa ja leivonnaisia ne ovat kaikille gluteenittomia. Teenkö minäkin tässä nyt väärin, kun en halua omassa kodissani tarjota gluteenillisa tuotteita? 

Voit tarjota gluteenittomia, mutta ne eivät saane suurta suosiota. Syystä, että maistuva pahville. Itse gluteenittomana ostan muille herkut ja tyydyn itse pahviin. Koska ystäväni ovat minulle tärkeät.

No se on sitten voi voi. Aina ovat kaupaksi menneet, eikä ole tullut valitusta siitä kuinka ruokani maistuu pahvilta. Toimi sinä sitten niin, minä leivon ja laitan suurimman osan itse, joten leipomusten on oltava gluteenittomia. Minullekin ystäväni ovat tärkeitä ja minäkin toivottavasti olen heille, joten he eivät tule luokseni haukkumaan laittamuksiani.

Vierailija
2136/6229 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät ole vain syöneet hyvin valmistettua vegaaniruokaa. Mikä tahansa on pahaa huonosti maustettuna ja valmistettuna.

Kerroin jo edellä miten olin vege-häissä ja jouduimme nälissämme palaamaan kotiin hesen kautta. Tarkennan vielä että noissa häissä tarjoilut järjesti pääkaupunkiseudulta kotoisin oleva melko suosittu vege-ravintoloitsija ja yritimme kyllä ennakkoluulottomasti syödä mitä on tarjolla.

Vierailija
2137/6229 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vegaani mahtaa miettiä siitä, että kasveillakin on tutkimusten mukaan tunteet?

Eläimillä on kuitenkin aivot ja hermosto. Eläimen kyky tuntea pelkoa ja ahdistusta on huomattavasti korkeampi. Sika on esimerkiksi hyvin välkky eläin ja sen pitäminen metri kertaa metri karsinassa on silkkaa kidutusta. Ihmisen pitää jotain syödä. Eli valitsen kasvit. 

Vierailija
2138/6229 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi...olin selkäleikkauksessa yksityisessä (kalliissa!) sairaalassa ja oli oltava yön yli. Aamulla odotin innokkaasti aamupalaa ja hoitsu toi mm. hyvännäköistä kahvia. Vaan kun maistoin, niin kauhistus!! Se oli jotain viljapohjaista kauhean makuista lientä!

Jokohan nuo ovat Suomeen kauppoihin tulleet?

Vierailija
2139/6229 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika vaikea on sekasyöjän ymmärtää, että hääpari olisi "pahoillaan" eläinruokien käytöstä juhlissa. Jos ei niitä itse syö, niin mikä ongelma siinä on? Joutuuhan vegaanit koko ajan elämään maailmassa, jossa ihmisille tyrkytetään hampurilaisia, pizzoja, suklaata ja muuta. 

Nyt on kyllä ajatuksen kulkusi aika yksinkertainen. Olisivat tietysti siksi asiasta harmissaan, koska ovat itse kustantamassa sitä eläinten käyttöä omissa häissään, vaikka voisivat olla kustantamatta. Aika monella on jotain periaatteita, jota eivät halua tukea vaikka muut tukisivatkin. Tuolla perusteellahan mitään vegaanisuutta ei ylipäätään kannattaisi koskaan harjoittaa, koska kaupassa myydään epävegaanisia tuotteita. Toki aika moni näyttäisi olevan tätä mieltä muutenkin, että sikäli. Monilla on tästä huolimatta omia periaatteita.

Vierailija
2140/6229 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lisään vielä, että itsekin juhlia järjestäessä toivoisin, että ihmiset ilmoittaisivat ruokavalionsa, vaikka eivät hengenvaarallisesti allergisia olisikaan. Harmittaisi vieraan puolesta, jos ei pöydästä mitään syötävää löytyisi.

Juuri näin. Tuntuu kuin nämä vegaanit toteuttaisivat märkää untansa saadessaan järjestää minä-minä juhlat ja tarjota köyhiä vegaaneja eväitä kuin alleviivatakseen;

- ette ole tervetulleita

- emme hyväksy elämäntapaamme

- ottakaa mallia meistä, olemme parempia 

Lahjanne kuitenkin kelpaavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi