Huono sijainen
Minua ei koskaan palkata uudelleen sijaiseksi. Toimin opetusalalla. Sen sijaan tuttavani määräaikaista työsuhdetta jatketaan aina puoli vuotta eteenpäin (kunta-ala). Kysyin kerran terveydehoitoalalla työskenneeltä esimieheltä, että miten sijaisia palkataan. Hänen mukaansa "se riippuu sijaisesta". Päättelen, että olen surkea sijainen. Onko opetus-ja koulupuolella samanlainen tilanne? Vai mistä syystä en koskaan työllisty samaan kouluun uudelleen? No, paras palaute on tullut oppilailta: olen hyvä opettaja. (Luultavasti maailman lepsuin, siksi tykkäävät).
Kommentit (3)
Mitä tuo lepsuus tarkoittaa? Jos olet oikeasti sellainen niin se on siitä hyvä juttu että tiedät missä mättää ja voit korjata tilanteen. Itse olin aikoinaan niin kaikinpuolin surkea opetusharjoitteluissa ym että vaihdoin alaa kokonaan.
Entäs jos on liian hyvä sijainen? Olen ollut kiertävänä nyt jonkun aikaa eikä nämä sijaistettavat tykkää yhtään kun heidän työkaverinsa nähneet miten asiat voivat sujua paremmin jonkun toisen kanssa. Itsellään kun on vähän sellaista asennetta että minä teen miten tykkään eikä muita tarvitse huomioida, puhuvat rumasti työkavereilleen jos huomioivat ollenkaan. Sit kun sijaistettavan pitäisi mun jäljiltä tulla takaisin, työkaverit ovat helisemässä tämän käytöksestä kun eivät ole aikaisemmin tienneet paremmasta...
Itse kysyt ja itse vastaat: