Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette sähkötupakasta?

Vierailija
08.06.2016 |

Uskotteko sen olevan todellakin terveellisempi vaihtoehto normaalille tupakalle? Lehdistä on saanut lukea aika ristiriitaista tietoa, mutta uskon että siinäkin on ihan samanlaiset terveyshaitat kuin normaalissa tupakassa. Pitkäaikaista tutkimustietoa ei nimittäin ole.

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu oli asbestin kanssa, alussa hyvä materiaali, nykyään syöpävaarallinen hirviö. Samoin tulee käymään sähkötupakan kanssa. Siitä on nyt jo tutkimustietoa, että aiheuttaa popkorn-keuhkoa ja rasvakeuhkokuumetta. Myös tutkimusten mukaan sisältää paljon vaarallisia kemikaaleja, kuten diasetyyliä. Tässä on ihmiskoe käynnissä, jossa ei tule käymään hyvin.

Onhan se mahdollista että sähkötupakalla on haittansa, mutta oikeaan tupakkaan verrattuna ei voi hävitä mitään.

Työnnä sinä se sinun höyrykkeesi peräsuoleesi.

Vierailija
62/89 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu oli asbestin kanssa, alussa hyvä materiaali, nykyään syöpävaarallinen hirviö. Samoin tulee käymään sähkötupakan kanssa. Siitä on nyt jo tutkimustietoa, että aiheuttaa popkorn-keuhkoa ja rasvakeuhkokuumetta. Myös tutkimusten mukaan sisältää paljon vaarallisia kemikaaleja, kuten diasetyyliä. Tässä on ihmiskoe käynnissä, jossa ei tule käymään hyvin.

Mitään tälläistä tutkimustietoa ei ole. Ensinnäkään ei ole varmuutta siitä että tuo diasetyyli yksinään edes voi aiheuttaa popcornkeuhkoa. Se saattaa kyllä aiheuttaa keuhkoille haittaa, mutta obliteroiva bronkioliitti on niin harvinainen että sitä tuskin tulee tapahtumaan höyryttelijöillä, altistumismäärät on hyvin pieniä jos ollenkaan. Edes popcorntehtaiden työntekijöillä, josta tuo raflaava nimi tulee, se on erittäin harvinaista. Huomionarvoista on se että euroopassa tuo diasetyylin käyttäminen on kielletty, eli popcornkeuhko on pelkkää perusteetonta pelottelua.

Mitä rasvakeuhkokuumeeseen tulee, on fyysisesti mahdotonta että voisi sitä aiheuttaa koska kyseinen tauti vaatii sen että hengittää aineita jotka eivät ole vesiliukoisia, kuten esim öljyä. Tälläisiä ainesosia sähkösavukkeissa ei ole. Tutkimukset siis eivät mitenkään voi osoittaa että höyryttely sitä aiheuttaa.

Ja niin edelleen. Yhtään ainoata sairautta ei ole tutkimuksissa pystytty yhdistämään höyryttelyyn, etenkin sen takia että lähes jokainen on entinen tupakoitsija ja se että on joskus polttanut on paljon suurempi terveysriski kuin höyryttelyn jatkaminen. Puhumattakaan siitä että jatkossa nesteet pitää testauttaa eikä niitä saa tuoda markkinoille ollenkaan jos ne sisältävät terveydelle haitallisia ainesosia..

"Ihmiskoe" viittaisi siihen että joku ulkopuolinen pakottaa ihmiset tähän, mutta ihan vapaaehtoisesti ja rationaalisesti ihmiset valitsevat savuttoman vaihtoehdon tupakan sijaan. Olisiko ehkä aika ottaa selvää asioista, eikä levittää selkeästi väärää tietoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä osaisi ostaa itseään miellyttävän sähkötupakan? Yritin kuukausia sitten selvittää netistä ja aikomus oli tilata samantein sähkötupakka, mutta eipäs ollutkaan yhtään helppoa. Olen aivan pyörällä päästäni siitä viidakosta. Leivotaanko sähkötupakka markkinoista vuosisadan bisnestä, kaikenlaisten yksittäisten koottavien osien suhteen, hermot meni. Ja tupakkaa.

Vierailija
64/89 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä osaisi ostaa itseään miellyttävän sähkötupakan? Yritin kuukausia sitten selvittää netistä ja aikomus oli tilata samantein sähkötupakka, mutta eipäs ollutkaan yhtään helppoa. Olen aivan pyörällä päästäni siitä viidakosta. Leivotaanko sähkötupakka markkinoista vuosisadan bisnestä, kaikenlaisten yksittäisten koottavien osien suhteen, hermot meni. Ja tupakkaa.

Eu-standardin mukainen Joyetech eGo AiO All-in-One aloituspaketti on nyt suosittu. En ole itse testannut, mutta sen pitäisi olla oikein hyvä ja aloittelijalle passeli. Siinä on tankki kiinni akussa, joten irto-osat on minimoitu. Lisäksi tarvitsee vain yhteen sopivia atomisaattorin vaihtopäitä (yksi kestää käytöstä riippuen varmaan 1-3 vko ja nestettä (tupakointia lopettavalle 18 mg on sopiva alkuun).

Vierailija
65/89 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen käymään suoraan liikkeessä, aika monelta paikkakunnalta niitä löytyy. Myyjät osaavat neuvoa ja suositella sinulle sopivaa settiä aloitukseen. Moni pääsee sillä tupakoinnista eroon, osa alkaa hifistelemään ja haluaa aina vain parempia laitteita.

Vierailija
66/89 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eu-standardin mukainen Joyetech eGo AiO All-in-One aloituspaketti on nyt suosittu. En ole itse testannut, mutta sen pitäisi olla oikein hyvä ja aloittelijalle passeli. Siinä on tankki kiinni akussa, joten irto-osat on minimoitu. Lisäksi tarvitsee vain yhteen sopivia atomisaattorin vaihtopäitä (yksi kestää käytöstä riippuen varmaan 1-3 vko ja nestettä (tupakointia lopettavalle 18 mg on sopiva alkuun).

Tarkoitatko tätä: https://www.arizona.fi/product/1179/ego-aio

Onko tuossa kaikki tarvittavat osat? Neste tietty erikseen.

Vierailija
67/89 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tämä nyt vaikeata. Noita nesteitäkin on vaikka mitä. Mitä nestettä aloituspakettiin kuuluu tilata? On pohja-, höyrytin- ja tiivistinnestettä.

Vierailija
68/89 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuo, mutta suosittelen tilaamaan esim. Finnvapelta, sieltä saat myös valmiit nikotiininesteet (voit alkaa sekoittelemaan itse kun homma alkaa tulla tutuksi. Toimitus aika on n. viikko.

Laite:

https://www.finnvape.com/joyetech-ego-aio-aloituspakkaus.html

Atopäät:

https://www.finnvape.com/joyetech-cubis-bf-atopaat-5kpl.html

Nestettä lisäksi maun mukaan. Ota alkuun muutamaa eri makua ja vaikka parilla eri nikotiinivahvuudella 12-18 mg. Kulutuksesi tulee luultavasti olemaan 1-5 ml/päivä. Itse tykkään esim. Space Jam-nesteistä. Halolla on myös hyviä tupakkamakuja.

Vierailija
69/89 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen käymään suoraan liikkeessä, aika monelta paikkakunnalta niitä löytyy. Myyjät osaavat neuvoa ja suositella sinulle sopivaa settiä aloitukseen. Moni pääsee sillä tupakoinnista eroon, osa alkaa hifistelemään ja haluaa aina vain parempia laitteita.

Vähentää haluaisin ja eroonkin joskus päästä, vaan kyllä on niin perusteellisen vaikeaksi tehty.

Vierailija
70/89 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuo, mutta suosittelen tilaamaan esim. Finnvapelta, sieltä saat myös valmiit nikotiininesteet (voit alkaa sekoittelemaan itse kun homma alkaa tulla tutuksi. Toimitus aika on n. viikko.

Laite:

Atopäät:

Nestettä lisäksi maun mukaan. Ota alkuun muutamaa eri makua ja vaikka parilla eri nikotiinivahvuudella 12-18 mg. Kulutuksesi tulee luultavasti olemaan 1-5 ml/päivä. Itse tykkään esim. Space Jam-nesteistä. Halolla on myös hyviä tupakkamakuja.

En tilaa Finnvapelta, koska toimituskulut ovat kalliimmat. Arizonalla näytti olevan halvinta, samaa tavaraa. Enkä ota eri makuja, pari riittää. Voi jummi noiden atopäidenkin kanssa, mitähän nekin on. Sähkötupakkaa kun en ole nähnyt kuin kuvassa jee. On kai meitä muitakin yhtä uunoja uuden asian edessä?

Vierailija
71/89 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavalliseen tupakointiin verrattuna veikkaisin olevan vaarattomampaa. Kuitenkin uskon ettei täysin vaaratonta ole. Mutta mielestäni se on hyvä apu tupakoinnin lopettamiseen, juurikin tuon takia että pystyy säätelemään nikotiinin määrää ja ei vaaranna ympärillä olevia. Sitä en ymmärrä että joku aloittaisi tupakoinnin sähkötupakoinnilla, en näe siinä sellaista viehätystä mikä tavalliseen tupakkaan itsellä oli kun nuorena sitä maisteli. Ehkä syynä on tämä helppo saatavuus tähän asti, mikä ei tee siitä niin jännää kun se ei ole samalla tavalla kiellettyä kuin tavallinen tupakka. No tää on nyt vaan mun mielipide ja en pidä ollenkaan lasten ja nuorten tupakoinnista vaikka itse joskus niin tyhmä olenkin ollut että alaikäisenä opetellut.

Vierailija
72/89 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se mahdollista että sähkötupakalla on haittansa, mutta oikeaan tupakkaan verrattuna ei voi hävitä mitään.

Työnnä sinä se sinun höyrykkeesi peräsuoleesi.

438 päivää ilman nikotiinia. Montas itse, veikkaan kolmea päivää? :D

Vierailija
73/89 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laite:

Atopäät:

En tilaa Finnvapelta, koska toimituskulut ovat kalliimmat. Arizonalla näytti olevan halvinta, samaa tavaraa. Enkä ota eri makuja, pari riittää. Voi jummi noiden atopäidenkin kanssa, mitähän nekin on. Sähkötupakkaa kun en ole nähnyt kuin kuvassa jee. On kai meitä muitakin yhtä uunoja uuden asian edessä?

On tuolla Arizonallakin nykyään valmisnesteet-kategoriassa nikotiinillisia. Atopää on selkokielellä se juttu, mikä höyrystää nesteen. Sen sisällä on yleensä imulanka/pumpuli joka imee nesteen itseensä. Kun atopää alkaa olla entinen, niin se alkaa tuottaa pahaa makua ja silloin sen voi vaihtaa. Tuossa vielä ne samat Arizonalta, ovat kyllä näköjään kalliimpia: https://www.arizona.fi/product/1181/ego-aio-vastukset-06-ohm-5-kpl

Vaikeaahan tuo on alkuun, kun tietoa, sanastoa ja laitteita on niin paljon, mutta kyllä se siitä :) Kannattaa katsoa muuten ko. laitteesta joku käyttäjän tekemä youtube-esittely, niin näet laitteen käytön, niitä löytyy myös suomeksi.

Vierailija
74/89 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tilaisi mitään tuolta Arizonalta, myyjä sekoilee sen verran ja e-savuke foorumilla aiheutti sellaisen paskamyrskyn, että sai bannit.

Ainakin useimpiin suomalaisiin kauppoihin muuten käy alennuskoodiksi e-savuke tai esavuke. Sillä saa yleensä 5% alennusta, mutta kannattaa yleensäkin googletalla koodeja, useimpiin kauppoihin löytyy joku.

Vierailija
75/89 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas tämä nyt vaikeata. Noita nesteitäkin on vaikka mitä. Mitä nestettä aloituspakettiin kuuluu tilata? On pohja-, höyrytin- ja tiivistinnestettä.

Höyrytin-neste.

Pohja- ja tiivisteneste on tarkoitettu itse sekoitettavaksi.

Finnvapelta tilaat jotain usa:ssa valmistettua höyrytin-nestettä, ovat kalliimpia mutta laadukkaita ja turvallisempia käyttäää kuin kaikenmaailman autotalleissa läträtyt nesteet.

Vierailija
76/89 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkörööki on nössöille

Vierailija
77/89 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähkörööki on nössöille

Tahdon olla nössö ja vaihtaa sähkötupakkaan 30 vuoden tupakoinnin jälkeen. Mitäs sinä, saitko hyvän päästötodistuksen koulusta?

Vierailija
78/89 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähkörööki on nössöille

Tuntuu kyllä tyhmältä kun nyt pitäisi nähdä vähän vaivaa kuollakseen. Ehkä aloitan jonkun extremelajin niin voin taas elää reunalla.

Vierailija
79/89 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä tuonne: http://www.e-savuke.com/

Sieltä löytyy todella kattava tieto höyrykkeistä ja niiden käytöstä/toiminnasta.

Vierailija
80/89 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähkörööki on nössöille

Tahdon olla nössö ja vaihtaa sähkötupakkaan 30 vuoden tupakoinnin jälkeen. Mitäs sinä, saitko hyvän päästötodistuksen koulusta?

Kuole mielummin kunnialla keuhkoahtaumaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän