Menkkamaista kipua...
Hei! Mulla menossa nyt raskausviiko 37+0. Tänään aamulla ja eilen illalla on ollut alavatsassa sellasta menkkamaista kipua... Kestänyt jonkun aikaa kunnes helpottanut. Ei mitään hirmu kipeetä mutta semmosta inhottavaa kuitenkin... Mistä saattais johtua? Onko ihan normaalia? Ei kai vielä kuitenkaan synnytystä enteile...? Ihan rauhallisesti olen ottanut, lepäillyt ja ollut vaan kotosalla.
Kommentit (8)
Kyllä minunkin mielestäni menkkamaiset kivut noilla viikoilla ovat merkki synnytyksen lähestymisestä. Tosin, se ei aina tarkoita sitä, että samana päivänä tulisi lähtö, itselläni kerran kului viikko kipujen alkamisesta.
Kun ensimmäisen lapeni synnytys käynnistyi noilla kuukautiskivun kaltaisilla kivuilla muistan nukkumaan mennessä ajatelleeni, että menkat varmaan alkavat... Sitten sain ahaa-elämyksen, kun muistin olevani raskaana. Aamulla minulla oli jo esikoinen kainalossa.
Kevis
on ollut menkkamaista kipua välillä mahan puolella ja välillä selän puolella parin viikon ajan, mutta saa nähdä milloin pääsee tositoimiin.
Kohdunsuu on kahdelle sormelle auki ja kaula hävinnyt, että jotain on kuitenkin tapahtunut.
hipu 38+6
Kiitos vastauksista! =) Toivottavasti pian pääsis tositoimiin. Esikoisen odotuksen ajalta en tällasta kipua muista. Ei se nytkään ole jatkuvaa mutta aina sillon tällön tulee...
kivut on jo viikolla 32? Enteileeko sekin synnytystä?
Mulla on ollut tota menkkamaista kipua jo aikasemminkin... Mutta nyt tässä viikon 37 kieppeillä se on ollut paljon voimakkaampaa ja kestänyt pidempiä aikoja. Sillon aikasemmin se meni usein nopeesti ohi ja oli " lievempää" .. Onkos sulla sitten kuinka paljon noita kipuja? Mulla tosiaan saattaa mennä koko aamukin kärvistellessä kivuista.... =/
menkkajomotuksista apaut 4 viikkoa..Eli ei aina enteile synnytystä. Tosin mulla tuntunu lähinnä vaan alaselässä ei oikeastaan vatsan puolella paitsi nyt viimesinä päivinä myös sielläkin jonkin verran. Jonkun verran on tässä viikkojen saatossa kivut koventuneet mutta silti ovat vielä olleet suht siedettäviä.
Minusta synnytykselle ei ole mitään selvää oiretta aikasemmin ennen suppareita tai lapsivesien menoa. Toiset sanoo että vatsa tyhjenee useita kertoja enteillen synnytystä. Toisia polttelee mahassa. Limatulppa lähtee jo 2 viikkoa ennen tai ei ollenkaan (huomattavasti ainakaan) yms. Monia näitä uskomuksia on..Mulla on näitä kaikkia oireita ollu (paitsi ei limatulppaa vielä ainakaan)jo viimesen kuukauden ja silti ei synnytyksestä tietoakaan kai...Uskon että se yllättää joka kerta kun tosipaikan tullen lähtö tulee. Kun sitä siis vähiten osaa odottaa. Näin mulla on melkein käyny kahdessa aikasemmassakin raskaudessa.
Esikkoa odottaessa nukuin hyvin loppuun saakka ja aamulla kun nousin sängystä ylös meni lapsivedet. Muuta oiretta ei aikasemmin ollu. Kuopuksesta irtosi vähän limaa reilua viikkoa ennen synnytystä ja juuri kun olin alkamassa nukkuun lähti vettä loriseen että ennalta aavistamatta tämäkin.
Nyt en näitten kaikkien muka " synnytystä enteilivien" merkkien puolesta osaa lähteä synnyttään ajoissa kun kaikkea mahdollista ollu jo useita viikkoja. Sitten kun ne supistukset kunnolla alkaa luulen niidenkin menevän taas ohi ja vauva syntyykin sitten kotona ; )
160406, mulla menkkakipuja alkoi olla viime viikolla (kun viikkoja oli 30+). Soitin neuvolaan ja sain passituksen labraan valkovuotonäytteeseen ja pissanäytteeseen ja ajan lääkärille. Pissa oli puhdas mutta valkkarinäytteessä oli clue-solut plussalla (on jotain elimistön omaa bakteerikantaa joka jostain syystä nyt on lisäntynyt). Normaalisti ei kuulemma tarvi hoitaa mitenkään, mutta raskausaikana tarvii kun niillä voi olla kohdunsuuta kypsyttävä vaikutus. Oli kipeitä suppareitakin sitten muutama. Kohdunsuu oli onneks edelleen napakasti kiinni, mutta sain antibioottikuurin ja kiellon rasittaa itseäni.
Ja sullahan on viikkoja sen verran että saa jo syntyäkin.