Miten kestää se, että eron jälkeen yksinhuoltajana laitoin kaikki
rahani asuntoon (jossain on asuttava).
Asunnon arvo pudonnut nyt noin 100 000 euroa, saisin tästä nyt ehkä juuri ja juuri sen, mitä lainaa on jäljellä.
Vastike on myös hyvin kallis. Eli käytännössä jos olisin asunut vuokralla, minulla olisi nyt tuo 100 000, mutta koska ostin oman, omaisuuteni on 0.
Tilanne ahdistaa, lapsille ei mitään perintöä jäämässä.
Kommentit (10)
Ajattele että teillä on kiva koti.
Tämä taitaa olla yksi niistä provoista, joissa vakuutellaan, kuinka vuokralla asuminen on järkiratkaisu.
Ja kun olet sankarillinen yksinhuoltaja, valtion pitäisi antaa sinulle 100 000 euron apuraha ?
Olisitkohan vuokralla asuessa laittanut 100 tonttua sukan varteen ...
Vierailija kirjoitti:
Ajattele että teillä on kiva koti.
Eikä oo. Ihan tavallinen. Sisustusta ei pysty ikinä vaihtamaan. Pelkkä ruoka ja HSL.
Ota henkivakuutus joka kattaa sen lainan plus perintöverot. Sitten sun lapsille jää sen asunnon verran perintöä kuitenkin.
Sellainen ahneen vieraannuttajan uhriutuminen tähän aamuun.
Ei se ole sun vika, suhdanteet vain osuivat huonosti. Ihminen joutuu aina arvailemaan, mitä tulevaisuudessa käy ja tekemään ratkaisunsa sen perusteella. Ja eläminen maksaa aina.
Kouluta lapsesi Suomen ilmaisessa opiskelussa hankkimaan itse omat rahansa. Valtaosa nyt eläkkeelle jääneistä tai jäävistä eivät saaneet latin latia kotoaan, itse oli tehtävä töitä.
Ja luulin siis tekeväni järkiratkaisun, ainahan on fiksumpaa asua omassa kuin maksaa vuokraa, näin hoettiin.