Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut töissä tänään 3 tuntia, olen lähettänyt yhden sähköpostin

Vierailija
08.06.2016 |

Olisi tuossa jotain pientä hommaa pöydällä odottamassa, mutta ei mitään kiireellistä.
Taidan hakea seuraavaksi kupin kahvia katsoa ruudusta uusimman jakson Huvilaa ja huussia.
Sitten onkin lounasaika.

Palkka alkaa vitosella. Kyllä kannatti viitata koulussa :)

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin seikkailen täällä Vauva-palstalla, vaikka tekemättömiä töitä olisi kuinka. En kehuskele tällä asialla, mutten vaan yksinkertaisesti jaksa tänään.

Vierailija
22/41 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse joudun olemaan iltavuorossa. Palkka on vaan 16€/tunti. No tällä palkalla ei saa kuin läsnäoloni, kun pakottavia töitä ole. Surffailen koko illan netissä ja luen em-kisa ennakon. Vois sitä 50 punnerrustakin tehdä, niin ei tarvi kotona valehdella kun sanoo rehkineensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiko viestissa "ullatus"?

Vierailija
24/41 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen on nyky-yhteiskunta. Laiskuudellakin voi ylpeillä. Toisille palkka juoksee vaikka ei saisi mitään järkevää aikaan. Ei niin kovin kauan sitten moni nuori mies kuoli suomalaisen yhteiskunnan edestä. Sen takia nyt menee niin hyvin, että tuollaisia lusmuilityöpaikkojakin on mahdollista pitää yllä.

Vierailija
25/41 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä työpaikka? Haluan tuollaisen työn!

Vierailija
26/41 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama tilanne täällä. Minusta tuli useiden organisaatio- ja työnkuvamuutosten jälkeen esimies. Samalla loppui työt. En ymmärrä mihin minua tarvitaan, mutta en myöskään osaa vaihtaa duunipaikkaa. Monta vuotta samassa firmassa, hyvä liksa ja tavallista paremmat lomaoikeudet. Boreout vaivaa kovasti ja mietityttää kauanko tämä voi jatkua niin että joko joku tajuaa etten tee mitään, tai itsellä menee hermot lopullisesti tekemättömyyteen. Mutta vitosella alkavaa palkkaa täälläkin nautitaan, olen ollut tänään 7 tuntia töissä ja tästä ajasta olen tehnyt varsinaista työtä (hyväksynyt lomia, vastaillut sähköposteihin jne.) ehkä tunnin.

Entiselle burnoutin partaalla keikkuneelle "firman arvostetuimmalle työntekijälle" tämä on kyllä kummallinen tilanne. Mutta ehkä tälläkin on tarkoituksensa.

Taidanpa käydä hörppäisemässä päivän viidennen kupin kahvia.

Vierailija
27/41 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulta oikeasti odoteta mitään? Kehittämistä, uusia alotteita, ideoita ym.? En usko että olet kovin kummoinen työssäsi.

Vierailija
28/41 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olon 90-luvulla toimistotyössä, jossa en tehnyt juuri mitään. Olin erään yhdistyksen toimistossa, olin ainoa työntekijä. Työt sain tehtyä tunnissa. Loppu päivän tein mitä ikinä keksin, romaanejakin tuli luettua.

Kerran oli juttua ranskalaisesta virkamiehestä. Sanoi ette tehnyt 20 v

mitään, joku kaupungin virka.

Vierailija
29/41 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunikaveri on tulossa viikonloppunakin töihin, koska hukkuu duuniin. Mulle annettin "projekti" johon meni max. kaksi päivää ja aikaa toteutukseen on vielä ens viikko. Koko tiimiä erikseen kiellettiin osallistumasta tuohon työlääseen hommaan, en tiedä miksi. Ehkä herra isopomo haluaa maksaa ylityöpalkkoja, en tiedä tai savustaa ton tyypin täältä pois. Pomo on ennenkin vahtinut kenen nimi tietokantatauluissa pyörii, joten pakko on totella joten ajelen vähän muunnetuin tiedoin mun täysin valmista "projektia" n. vartin välein ja muuten hengaan täällä.

Vierailija
30/41 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää tuntuu olevan aika yleinen ongelma. Hyvät työntekijät (proaktiiviset, idearikkaat, ahkerat, hyvät kommunikoijat) otetaan pois suorittavasta portaasta missä heitä oikeasti tarvitaan,ja heitä ylennetään tiiminvetäjistä johtoryhmiin missä heitä ei oikeasti tarvita. Miksi näin on? Uraputken pitäisi oikeasti olla sitä, että asiantuntijoiden asiantuntevuutta parannetaan ja laajennetaan, eikä sitä että kun pärjäät, sinusta tehdään pomo.

Vierailija
31/41 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Duunikaveri on tulossa viikonloppunakin töihin, koska hukkuu duuniin. Mulle annettin "projekti" johon meni max. kaksi päivää ja aikaa toteutukseen on vielä ens viikko. Koko tiimiä erikseen kiellettiin osallistumasta tuohon työlääseen hommaan, en tiedä miksi. Ehkä herra isopomo haluaa maksaa ylityöpalkkoja, en tiedä tai savustaa ton tyypin täältä pois. Pomo on ennenkin vahtinut kenen nimi tietokantatauluissa pyörii, joten pakko on totella joten ajelen vähän muunnetuin tiedoin mun täysin valmista "projektia" n. vartin välein ja muuten hengaan täällä.

Mikset sano pomolle, että projekti on nyt valmis ja resursseja löytyisi muuhunkin. Ei sullakaan pian ole työpaikkaa tuolla asenteella. Vai onko se jiku suojatyöpaikka?

Vierailija
32/41 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää tuntuu olevan aika yleinen ongelma. Hyvät työntekijät (proaktiiviset, idearikkaat, ahkerat, hyvät kommunikoijat) otetaan pois suorittavasta portaasta missä heitä oikeasti tarvitaan,ja heitä ylennetään tiiminvetäjistä johtoryhmiin missä heitä ei oikeasti tarvita. Miksi näin on? Uraputken pitäisi oikeasti olla sitä, että asiantuntijoiden asiantuntevuutta parannetaan ja laajennetaan, eikä sitä että kun pärjäät, sinusta tehdään pomo.

Samaa mieltä. Ja pomoiksi sellaiset jotka pomoiksi oikeasti sopii. Esimiesasema ei saa olla mikään palkintovirka hyvinhoidetusta asiantuntijatyöstä (tai varsinkaan siitä että pärstäkerroin oin toimarin mieleen. x) ).

Vierailija
33/41 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kotona ja tilasin juuri pitsan (kinkku, paprika, mozarella). Palstailen sen aikaa kun saan lätyn käsiini ja menen katsomaan boksilta Outcastin ensimmäisen jakson.

Palkka alkaa kutosella ja viittasin harvoin :]

Palkka voi alkaa kutosella, mutta kuinka monta kokonaislukua mahtaa sisältää. 

Et taida aivan ymmärtää numeron ja kokonaisluvun eroa?

Vierailija
34/41 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yksityinen firma tää on. Kyllä mä sanoin, että tää on jo valmis, mutta se sanoi, että en tee tarpeeksi huolellista työtä jos ei mene kahta viikkoa. Mun työt on virheettömyystilastoissa ja asiakkaiden arvosteluissa olleet jo pitkään ihan tiimin parhaimmistoa ja just sain bonarin parin muun tyypin kanssa osastopäälliköltä kun saavutin kaikki tavoitteet. Vähän on fiilis, että se haluaa ton työkaverin vaan epäonnistuvan niin pääsee siitä eroon ja siksi toimii sitten näin.

Vierailija
35/41 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää siis vastaus nrolle 32.

Vierailija
36/41 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Työpäivä on lopuillaan ja kyllä tässä sai vähän muutakin aikaiseksi kuin yhden meilin.

Mutta erittäin leppoisia työpäiviä teen, enkä ole esimies enkä edes myy persettä :D

Teen asiantuntijalausuntoja eli kerron oman näkemykseni ongelmasta tai aihealueesta tutkimustietoon pohjaten ja lopussa alleviivaan, että virallisesti en ota kantaa mihinkään.

Minut valittiin viime vuonna vuoden työntekijäksi, joten en kai ihan pohjasakkaa ole.

Siitä olen kyllä ihan samaa mieltä, että raskasta ja vastuullista työtä tekeville maksetaan ihan liian pientä liksaa. Esim. sairaanhoitajat ansaitsivat parin tonnin palkankorotuksen. Siinä mielessä oma hyvä toimeentulo joskus vähän nolottaa.

Vierailija
37/41 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että jossain työpaikoissa on joskus ennen muinoin ollut herätyskello muistuttamassa ja ehkä herättämässä, että nyt voi lähteä kotiin. Tosin en tiedä, tehtiinkö vaaditut työt tuolla tosi nopeasti ja sitten jäi luppopäiviä.

Vierailija
38/41 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viisi vuotta samanlaisessa duunissa ja kyllä siinä ajassa mitta täyttyi niin, että en ikinä halua samanlaiseen. Vietän elämäni surffaamassa vauva palstalla keksien provoja. Senkö takia kävin koulua lukion jälkeen viisi vuotta. Silloiseen elämäntilanteeseen duuni toki sopi hyvin, ehti viedä ja hakea lapset päiväkodista ja vähän sairastellaan siinä sivussa... Mutta kyllä oli sellainen olo, että aivot sulaa.

Vaihdoin työtä ja työmääräni on varmaan kymmenkertainen, mutta arvatkaa kummasta työstä lähden tyytyväisempänä pois. Edellisten kommenttien perusteella moni vastaa että ekasta, joka on täysin väärä.... Outoa...

Vierailija
39/41 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olalaa. Täällä painetaan hiki hatussa hotellissiivousta.

palkka alkaa ysillä (alle tonnin kuussa:/)

Vierailija
40/41 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tässä pitää ajatella myös työllistymisaspektia. Siis että jotkut tekevät töitä tekemättä oikeastaan mitään, ja jos ei muuta perustetta sille keksi niin ainakin työllistetään. Tulee mieleen Intia jossa lentokentällä jokaiselle ovelle on avaaja, myös wc:n ovelle. Hyvin työllistyy :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä