Sinä tupakoiva rivitaloasukas
Pahoittaisitko mielesti jos naapurisi ystävällisesti pyytäisi sinua tupakoimaan (edes kesän ajan) talon toisella puolella? Läpitalon huoneisto kyseessä. Kun nyt henkilöt polttavat terassilla ja savut kulkeutuvat makuuhuoneeseen ja olohuoneeseemme avointen ovien/ikkunoiden kautta.
Kommentit (50)
Pahoittaisin.
Itse en tykkää hajustetuista pyykinpesuaineista. Inhottaa, kun koko tienoo haisee "raikkaalle pesuaineelle" kun pyykkejä kuivatetaan ulkona. En silti mene sanomaan asiasta.
Asiasta puhuu. Valitettavasti tietenkin sinun kannalta. :) Voisitko laittaa tupakointipaikan vaikka sinne tontin ulkoreunaan, ettei savut tule sisälle?
Poltan missä huvittaa, se on mun kämppä.
Tupakoiminen on häirintää! Joka paikasta työntyy savua nenään, kammottavaa. Eivät tajua miten hirveä hajuhaitta he ovat, en käsitä, että ylipäätään missään saa enää polttaa. Toivon, että se kohta kielletään kokonaan. Minulla ei ole vähääkään ymmärrystä, että saavat tuolla saasteella häiritä ja vahingoittaa muita.
Vierailija kirjoitti:
Pahoittaisin.
Itse en tykkää hajustetuista pyykinpesuaineista. Inhottaa, kun koko tienoo haisee "raikkaalle pesuaineelle" kun pyykkejä kuivatetaan ulkona. En silti mene sanomaan asiasta.
Huono vertaus. Se pyykinpesuaine ei ole hengitettynä terveydelle vaarallista, kuten tupakka.
Vastauksista näkee suoraan, että tupakoitsijoilla on ymmärryksessä hieman toivomisen varaa.
Auttaisiko jos terassitupakoitsijat polttaisivat takapihansa toisella laidalla? Meillä tilanne oli toisinpäin, naapurin herra kohteliaasti kävi etuovilla polttamassa ja savut tuli suoraan makuuhuoneeni ikkunasta sisään.
Vierailija kirjoitti:
En pahoittaisi mieltäni mutta kyllä terassilla polttaisin edelleen. Yhtä lailla kun muilla on oikeus grillata ja savuuttaa sillä ympäristöään, on minullakin oikeus tupakoida.
Mikset itse avaa ikkunoita talon toiselta puolelta?
minulla vain päätyasunto eli ei mahdollisuutta. Kaikki ikkunat yhteen suuntaan.
En pahoittaisi. Sama se minulle on kummalla puolella taloa tupakoin.
Vierailija kirjoitti:
En pahoittaisi mieltäni mutta kyllä terassilla polttaisin edelleen. Yhtä lailla kun muilla on oikeus grillata ja savuuttaa sillä ympäristöään, on minullakin oikeus tupakoida.
Mikset itse avaa ikkunoita talon toiselta puolelta?
Et ole koskaan kuullut käsitteestä "läpiveto"?
Grillaako ne sun naapurit kymmenen kertaa päivässä hiiligrillillä runsaan sytytysnesteen kera, vai oletko sä vaan niin pihalla, että jotenkin kuvittelet kerran päivässä grillaamisesta syntyvien, keskimäärin varsin hyvältä tuoksuvien, hajuyhdisteiden edes etäisesti vertautuvan jatkuvaan tupakankäryyn?
Mikset polta sisälläsi, jos se savu kerta on niin ihanaa siellä makkarissa?
Vierailija kirjoitti:
Poltan missä huvittaa, se on mun kämppä.
Voisi mieli muuttua, jos sulle tulisi yhtä kusipäinen naapuri kuin mitä itse olet muille. Mä aion jatkossa puskea viemärinkatkua puhaltimella tupakoivien naapurien pihoille ja tuuletusikkunoihin. Laillistahan sekin on.
En tietenkään pahoittaisi, mutta olisin myös tarkkaavaisempi mitä sinä siellä aidan toisella puolella omalla tontillasi teet ja valitan joka asiasta ja aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poltan missä huvittaa, se on mun kämppä.
Voisi mieli muuttua, jos sulle tulisi yhtä kusipäinen naapuri kuin mitä itse olet muille. Mä aion jatkossa puskea viemärinkatkua puhaltimella tupakoivien naapurien pihoille ja tuuletusikkunoihin. Laillistahan sekin on.
Kyllä huoltoyhtiö selvittää asunnostasi puskevan viemärinhajun, itsekin joudut siinä maksumieheksi einstein.
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään pahoittaisi, mutta olisin myös tarkkaavaisempi mitä sinä siellä aidan toisella puolella omalla tontillasi teet ja valitan joka asiasta ja aina.
Mainitsepa muutama yhtä merkittävä haitta kuin tupakointi ja tupakanhaju. Että jos se naapuri ei siellä nyt ihan katujyrän kanssa työskentele niin sinulla ei ole kyllä varaa valittaa yhtään mistään.
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään pahoittaisi, mutta olisin myös tarkkaavaisempi mitä sinä siellä aidan toisella puolella omalla tontillasi teet ja valitan joka asiasta ja aina.
niin, no meistä ei nyt kauheasti voi valittaa kun ei ole pieniä lapsia, ei lemmikkieläimiä, ei grillausta :) eikä tätä nykyä edes oleilla terassillakaan jostain syystä. ap
Itse poltan kadun puolella juuri tästä syystä. En oven edessä vaan autokatoksessa. Tiedä sitten häiritseekö se yhtään vähempää.
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään pahoittaisi, mutta olisin myös tarkkaavaisempi mitä sinä siellä aidan toisella puolella omalla tontillasi teet ja valitan joka asiasta ja aina.
Tekeekö se naapurisi siellä omalla pihallaan vartin välein päivästä toiseen jotain vinguttavaa vai?
Syöpäkääryleet saastuttavat muiden ilman, oli kesä tai talvi. Toivon itsekin, että tuo kielletään jossakin vaiheessa kokonaan. Tai sitten joku lakiasetus, että omaan asuntoon pitää rakentaa tupakkakoppi. Savustukoot tupakoijat siellä ihan itsekseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poltan missä huvittaa, se on mun kämppä.
Voisi mieli muuttua, jos sulle tulisi yhtä kusipäinen naapuri kuin mitä itse olet muille. Mä aion jatkossa puskea viemärinkatkua puhaltimella tupakoivien naapurien pihoille ja tuuletusikkunoihin. Laillistahan sekin on.
Kyllä huoltoyhtiö selvittää asunnostasi puskevan viemärinhajun, itsekin joudut siinä maksumieheksi einstein.
Ei se asunnosta tule, vaan pihalta. Kyllähän pihalla saa lannoitteita käyttää. Ja tuuletinta.
Vaihtoehtoisesti voin puskea tupakankäryäkin heti kun naapuri erehtyy avaamaan ikkunan tai oven, se nyt ainakin näyttäisi olevan sun mielestä laillista. Varmasti menee viesti perille.
En pahoittaisi mieltäni mutta kyllä terassilla polttaisin edelleen. Yhtä lailla kun muilla on oikeus grillata ja savuuttaa sillä ympäristöään, on minullakin oikeus tupakoida.
Mikset itse avaa ikkunoita talon toiselta puolelta?