Älypuhelin, jossa olisi suht hyvä kamera?
Osaisiko joku suositella? Ei saisi olla mikään järjettömän kallis (yli 400 euroa on mielestäni jo liikaa...)
Kommentit (22)
Eiköhän nykyisissä älypuhelimissa kaikissa ole jo ihan kohtuu hyvä kamera, jos kuitenkin puhutaan useamman satasen hintaluokasta. Mutta jos tosiaan se kamera on ylivoimaisesti tärkein kriteeri, niin kyllähän Lumia melko potentiaalinen vaihtoehto siinä tapauksessa on, mutta vain siinä tapauksessa. Muuten en kyllä Lumiaan lankeaisi ja eikä se ero muiden valmistajien kameroihin kuitenkaan mikään dramaattinen ole.
Mitä tarkoitat hyvällä kameralla? Sitä ettei se ole huono vai että siinä pitää olla jotain erityisen hyvää?
Omalla Samsungillanikin saa ihan hyviä kuvia (Samsung Core Prime, hinta noin 150 e).
Lumia 930 päätyi omaksi valinnaksi ihan kameran takia. Kamera on hyvä, mutta vähn alkaa kismittää puhelimen muut ominaisuudet, tai niiden puute.
Huawei p9. Tänään ostin juuri on kyllä huippu ja hintaakin vain 550€
Iphone siinä on kaikki mitä ihminen tarvitsee.
Samsung Galaxy A3 ja hinta n. 270€
Itellä on samsungin J 5 on kyllä hyvä kamera suosittelen ja alle 200€
Itse valitsin työpuhelimeksi Honor 7:n hyvän kameran vuoksi.
Olen muutenkin äärimmäisen tyytyväinen. Aiemmin käytin iPhone 4S puhelinta mutta pidän Honoristani enemmän, myös sen vuoksi että siihen saa kaksi sim korttia, eli työ- ja henk.koht. linja samassa laitteessa ja toimivat äärimmäisen hyvin. Suosittelen tutustumaan, hintakin alle 400,-€.
Huawei Honor 4X:ssä on hintaluokassaan (<180€) aivan hyvä. Määrittele hintaluokka, kartoita kiinnostavat mallit ja tutki testejä lehdistä tai netistä.
Vierailija kirjoitti:
Lumiat on perseestä!
Kysyttiin hyviä kameroita. Lumioissa on. Eri asia sitten on, että niiden ekosysteemi on katoavaa tekniikkaa, näyttää ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Lumia 930 päätyi omaksi valinnaksi ihan kameran takia. Kamera on hyvä, mutta vähn alkaa kismittää puhelimen muut ominaisuudet, tai niiden puute.
Valitsin puhelimeni VAIN kameran perusteella. Lumia 930. Maksoi 1,5 v sitten 600€. Sama vika: Vatuttaa ettei saa viaplayta, snapchatia periscopea tms... Mutta kamera on hyvä. Kuvaan paljon, teen lukuisia kuvakirjoja jne. Henkilökuvat ja juhlat kuvaan Nikonin järkkärillä. GoProlla vedenalaiset 😊
Minulla on Samsung J 5. Maksoin tästä 190 €.
Hyvä kamera. Minun ensimmäinen älypuhelin :)
Huawein P7 Premium on minulla, ja siinä on kyllä hyvä sekä takakamera että etukamera.
Määrittele se suht. hyvä kamera. Suunnilleen mikä tahansa taitaa ottaa hyvissä valaistusoloissa kohtuullisen kuvan. Nopeus, hämäräominaisuudet, kontrastinkäsittely yms. ovat sitten toinen asia. Ja mikä on yhdelle suht. hyvä voi olla harrastajan mielestä ihan kuraa, eli omat vaatimukset vaikuttavat asiaan hyvin suuresti.
Testeissä Sonyn Xperia Z -sarjan puhelimet ovat menestyneet aina.
Z3 Compact maksaa 399e.
Lumia-kameroissa on kelpo kamerat.
Vaikka Lumia 735, selfie kamera, tai parempi, nyt niitä saa jopa tavallistakin edullisemmin.