Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen,paljonko laitat vaatteisiin rahaa?

Vierailija
07.06.2016 |

Turha kysyä varmaan kk. koska eihän kukaan osta vaatetta kuukausittain.Entä aluvaatteet?Itsellä samat liivit vuosia,pitäisi vaihtaa 6 kk välein uusiin?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raaka arvio pari tonnia vuodessa sisältäen tietysti kengät, takit, laukut yms. Vuosi vuodelta summa vähenee kun laatu kasvaa eikä oma maku tai tyyli ole niin muuttuva.

Vierailija
2/17 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteensä noin 100 euroa vuodessa. Sukkia menee eniten. Ostan vaatteita yleensä kirpputorilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on 5 liivit, niin eihän se 6kk käyttöaika tule vastaan kuin joskus 2,5v jälkeen per liivi.

Mulla vaihtelee vuosittainkin paljon. Talvitakkia ei ole tarvinnut uutta 10 vuoteen, kengät (alle satasella ei löyydy räpylään sopivia) olen uusinut kaikki 5v sisään, niistä vanhimmat oli kestäneet kovaa kulutusta 12 vuotta.

Paitoja/huppareita ostin urakalla joskus 3 v sitten...ja nyt monet niistä alkaa olla kulahtaneita.

Farkut (60€)  ja ehkä 8 trikoopaitaa vuosittain.  Alushousuja oli kertynyt niin paljon, että 2 vuotta olen vain heittänyt huonot pois enkä ostanut uusia ja vielä riittää. Arkisukat mulla on kaikki mustia ja samaa mallia, aina löytyy pari.

Vierailija
4/17 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau,satanen?Mulla menee jo niihin liiveihin 100 €..Ja parit kengät ja farmareita sekä pusero ja takkeja, nuin oisko se 500 € vuosi.

Vierailija
5/17 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on 0 ehjät liivit.Kaikista kaaret pois tai kiinnitykset solmussa,body on 4 vuotta vanha...

Vierailija
6/17 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä noin 500-750 e/ kk. Matkoilla menee enemmän, kun on kiinnostavia kauppoja. Laskin tähön tosin myös kengät & laukut mukaan.

Vierailija
7/17 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

100e kuussa.

Olen töissä tavaratalossa, niin saan alennukset plus muuta ylimääräistä.

Vierailija
8/17 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vuodesta 2010 merkannut ylös kaikki vaateostokset. (vaatteiksi olen laskenut myös asusteet, korut, kengät jne... kaikki mitä päälleni pistän)

2010- 1267e

2011- 1198e

2012-1374e

2013-1948e

2014-2504e

2015- 2617e

tänä vuonna tähän mennessä 1086e. Oon yrittänyt vähentää turhan ostamista tänä vuonna ja tavoite on jäädä alle parin tonnin :D Ennen ostin vaan alennusmyynneistä, nykyään uskallan ostaa kallista ja laatua. Siitä suurimmaksi osaksi johtuu tuo summien kasvu.

Vierailija
9/17 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitan tässä muistella, olen viimeisen 12 kuukauden aikana ostanut kevättakin, urheiluliivit, shortsit ja ja pari kauluspaitaa. On käynyt mäihä kun ei ole kenkiä hajonnut jne. Eli sanoisin 150e (takki maksoi 40e, samoin liivit 40e).

Vierailija
10/17 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku 3500e vuodessa.

Vierailija
11/17 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tonnin vuodessa?

Vierailija
12/17 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tarkkaa summaa. Ostan aina tarpeen mukaan. Yhtään turhaa hengarinkoristusvaatetta ei kaapissani ole. Shoppaan aina aleista ja koluan kierrätyskeskuksia ym. sekä postimyyntien tarjoukset, koska olen aika tarkka siitä, mitä se maksaa. Olen toimistotöissä, täällä käy paljon edustusvieraita, eli pitää olla hyvin siistit  ja fiksut vaatteet. Varsinkin Hesan kirppareilta tekee välillä hyviä löytöjä.

Rintaliiveistä olen sitä mieltä, että venähtäneet elastaanit ei tue, ja niitä ostan aina alennusmyynneistä 2 kertaa vuodessa sellaiset 3-5 paria kerrallaan ja kalsarit samaa sarjaa. Takavuosina tein usein Tallinnan keikoilla retken vaatekauppoihin ja tulin ulos ison alusvaatekassin kanssa. Siellä oli myös vanhassa kaupungissa hyvä ja edulllinen liiviliike. Jostain kumman syystä niissä kaarituet kesti paremmin, kuin henkka-maukkojen ja lindexien liiveissä. :O

Tässä kuussa meni 20 euroa kesäkävelykenkiin ja 116 euroa vaatteisiin (2 työmekkoa, 2 paitaa ja käsilaukku, joista paidat löysin kirpparilta). Niin, ja sukkahousuihin 20 euroa (halpis).

Juhannusalelistalla on kahdet pitkät housut.

Veikkaisin 500-700 euroa vuodessa.

Vierailija
13/17 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raaka arvio pari tonnia vuodessa sisältäen tietysti kengät, takit, laukut yms. Vuosi vuodelta summa vähenee kun laatu kasvaa eikä oma maku tai tyyli ole niin muuttuva.

Mulla varmaan aikalailla sama, veikkaisin että 2000-3000e menee vuodessa. Mukana muutama kalliimpi vaate (esim. tälle vuotta tullut talvisaappaat 200e, talvihousut 100e, juhlamekko 100e, nahkatakki 250e) ja sitten halvempaa kulutustavaraa kuten farkkuja, toppeja, alusvaatteita jne.

Nykyään esim. harvat farkut pysyy hyvänä yli vuotta, joten niitä joutuu ostamaan useammat vuodessa. Laukkukokoelma alkaa olla jo aika hyvä, joka tilaisuuteen ja asuun alkaa löytyä sopivat. Aiempina vuosina olen siis niitä ostellut enemmän, mutta nyt ei ole pitkään aikaan ollut tarvetta. Toisaalta noin 5v sitten ostetut kengät (silloin oli "kenkien uusimiskausi") alkaa tulla tiensä päähän, joten viimeistään ensi kesänä joutunee uusimaan ainakin parit kengät.

Vierailija
14/17 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteensä noin 100 euroa vuodessa. Sukkia menee eniten. Ostan vaatteita yleensä kirpputorilta.

Varmaan tämän verran, ellei vähemmänkin... Kirpparilta ostan aina, rintsikat ym alusvaatteet alkaa olla jo aika kuluneita :D Ne ostan kyllä yleensä uutena.

Vierailija
15/17 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodessa menee yleensä noin 1500 - 2000 euroa. Summaa usein nostavat kalliimpien vaatteiden, kuten talvitakin tai talvisaappaiden uusiminen, mutta niitä ei onneksi tarvitse ostaa joka vuosi. Tulisin takuulla toimeen vähemmälläkin vaatemäärällä.

Vierailija
16/17 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

farmareita

Farmareita :-D ! Ihana sana, mun mummu puhui aina farmareista, tai varmareista oikeammin.

Vierailija
17/17 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ostanut vaatteita ja kenkiä ollenkaan yli kahteen vuoteen. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi