suuttuiskohan terapeutti jos sanoisin suoran mielipiteeni
Tästä mitä tunnen nyt. Kun tuntuu että se roikkuu mussa ja haluaa ikuisesti seurata mun elämää.
Olen niin ärsyyntynyt.
Se ei lopeta terapiaa koskaan eikä ohjaa mua muualle.
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Asiakas on aina oikeassa :)
Niin on.
Mun terapeutti suuttui, kun sanoin lopulta miettineeni onko hän oikea mulle. Tai loukkaantui. Hän sanoo että ei ole vihainen, mutta näen, että muuttui kireämmäksi. Se kylläkin vahvistaa päätöstä vaihtaa terapeutti, että hän ei ole oikea. Pelottavaa, jos ei myönnä tunteitaan, saahan niitä terapeutillakin olla.
Terapia on juuri sitä varten, että siellä saa/pitää sanoa miltä itsestä tuntuu. Miten muuten ajattelit saada hyödyn siitä?
Vierailija kirjoitti:
Terapia on juuri sitä varten, että siellä saa/pitää sanoa miltä itsestä tuntuu. Miten muuten ajattelit saada hyödyn siitä?
Nyt on kyse siitä että mua ärsyttää se itse terapeutti.
Ja myös sitä varten, että koko ajan funtsii, onko ongelmaa yleensäkään.
Vierailija kirjoitti:
Mun terapeutti suuttui, kun sanoin lopulta miettineeni onko hän oikea mulle. Tai loukkaantui. Hän sanoo että ei ole vihainen, mutta näen, että muuttui kireämmäksi. Se kylläkin vahvistaa päätöstä vaihtaa terapeutti, että hän ei ole oikea. Pelottavaa, jos ei myönnä tunteitaan, saahan niitä terapeutillakin olla.
Onpa ammattitaidoton terapeutti.
Vierailija kirjoitti:
Ja myös sitä varten, että koko ajan funtsii, onko ongelmaa yleensäkään.
Ja säähän tiedöt mun taustan, niinkö?
Kaikkea voi sanoa, mutta kannattaa miettiä millä tyylillä.
Hyvä terapeutti käyttäisi tällaista tunteiden purkamista ja kuvailua materiaalina ja keskustelun pohjana. Mistä kertoo se, että koet sinun asioistasi huolehtimisen roikkumisena ja elämäsi seuraamisena?
Terapeuteiksi vaikuttaa hyvin usein hakeutuvan ihmisiä, jotka ovat jollain tapaa läheisriippuvaisia tai joilla on halu päsmäröidä toisten elämää (itse he kokevat tämän haluna auttaa muita ihmisiä). En ole itse käynyt terapiassa mutta kuusi ystävääni on ja yhtä lukuunottamatta kokemukset olivat enempi vähempi arveluttavia. Toisinaan terapeuttien aivoitukset olivat sekä erittäin hämmentäviä että suorastaan epäeettisiä. Yhden ystäväni terapeutti oli sitä mieltä, että ystäväni projisoi omaa vapaudenkaipuutaan ostamalla ainoastaan vapaiden kanojen munia. Toisen ystävän terapeutti taas oli vakaasti sitä mieltä, että ystäväni tulisi ottaa salarakas ja ruveta tekemään tälle lapsia. En muista enää, tekikö kumpikaan virallista valitusta terapeutistaan mutta ainakin tämä ensiksi mainittu ystävä katkaisi lopulta terapiasuhteen ennenaikaisesti.
Toisaalta taas sitten se yksi hyvä kokemus olikin todella hyvä ja käänteentekevä. Tämä hyvän ja sopivan terapeutin löytänyt ystäväni sanoikin, että ilman tätä kolmen vuoden terapiajaksoa hän ei olisi todennäköisesti enää hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä terapeutti käyttäisi tällaista tunteiden purkamista ja kuvailua materiaalina ja keskustelun pohjana. Mistä kertoo se, että koet sinun asioistasi huolehtimisen roikkumisena ja elämäsi seuraamisena?
Koska se ei lopeta terapiaa vaan haluaa seurata mun elämäntarinaa tosi pitkään.
Ja puhui kielteisesti mainitessani toisenlaisen terapiamuodon.
Asiakas on aina oikeassa :)