-- Lokakuisten viikonloppupino --
Kommentit (26)
juu, tarkemmin katsotaan rakenneultrassa, niskapoimussa vaan pääpiirteittäin ja niskapoimun mittaaminen on tärkein. Mutta siitäkin voi kieltäytyä, niin kuin joku jo sanoi.
A & K h8+3
Tässä erätauolla hyvä lueskella muiden lokamasujen kuulumisia.
Ultrista: Sehän vaihtelee tosi paljon eri kunnissa, että miten niitä ultria tarjotaan. Esim. meillä päin kaupunki tarjoaa automaattisesti 2 ultraa: niskapussiultra vkolla 12-13 ja rakenneultra vkolla 17-20. Molempia tarjotaan neuvolasta, mutta niistä voi toki kieltäytyä. Lisäksi täällä tarjotaan mahdollisuutta alkuraskauden verikokeeseen, ns. trisonomiaseulaan, joka kertoo kromosomipoikkeavuusriskin. Siinä en aio nyt käydä, ultrissa kylläkin. Esnisynnyttäjät ultrataan täällä myös vkolla 36, jolloin tehdään painoarvio vauvasta. Uudelleensynnyttäjät pääsevät tuohon ultraan vain, jos edellinen vauva on ollut yli 4-kiloinen.
Näin siis meillä, muualla voi olla ihan toisin :)
Oma napa: Olo ollut koko päivän mainio. Aamulla sängystä noustessa etoi, mutta helpotti heti kuin söin. Parina päivänä on ollut kauhea himo juustoon! Ja kun normaalisti en siitä edes hirveesti tykkää... Mulla on ollut joka raskaudessa joku tietty himo. Ekassa mandariinit, toisessa tonnikala ja kolmannessa suklaa. Oiskohan se nyt tuo juusto sitten. Sinällään ihan ok, koska en juo maitoa :D
Minulla on ollut joka raskaudessa (varsinkin viimeisellä kolmanneksella) riesana tosi paha päänsärky. Toivon kovasti, että se ei toistuisi taas, on nimittäin aika veemäinen vaiva. muutoin raskaudet menneet hyvin ja nyt luulen, että raskaus menee aikalailla " siinä sivussa" , kun on 2 alle 3-vuotiasta + eskarilainen kotona. Huomasin myös tänään, että oikeestaan ihana yllätys tämä vauva siinä mielessä, että voin olla koko esikoisen ensimmäisen kouluvuoden kotona!
Viime yönä näin unta, että synnytin kolmostytöt :) Oli muuten aikamoinen painajainen ;)
Nyt tv:n ääreen, Mukavia vointeja kaikille ja tsemppiä parisuhdeongelmaisille!
T. Mianni ja " Ursula" 6+1
Kyscoecahill:
joten mahalta puuttui ylimääräinen kerros :)
Ultraan on vielä viitisen päivää. Pelottaa vähän, että jos ja kun siellä on kaikki kunnossa, niin sitten alan itsekin tosissaan uskoa tähän meidän pikkukakkoseen - nyt olen jotenkin suhtautunut tähän kuin hyvään vitsiin, odotan vaan että kyllä kohta jotain menee pieleen...
Eipä tässä muuta kuin tajunnanvirtaa :) Hyvää viikonloppua lokakuisille!
Coe rv 5+5
Kysyisin sinulta, mistä ultrasta puhut?? Pääsetkö nyt jo ultraan? Minullekkin olisi tärkeää ian päästä, kun haluan istukkatutkimukseen mistä näkee ne kromosomit ym. Menetimme syksyllä yllättäen 6kk ikäisen poikamme, ja hänellä avauksessa todettiin maksan rasvarappeuma ja harvinainen aineenvaihduntasairaus jota ei oltu huomattu kun vasta siis kuoleman jälkeen :/ Taidan ottaa heti yhteyttä myös neuvolaan, en osaa vielä iloita raskaudesta.
Minä olen menossa käymään yksityisellä varhaisraskauden ultrassa. Se näyttää olevan aika yleistä nykyisin, moni muukin lokamasu on menossa tai jo käynytkin. Joissain kunnissa tuon varhaisraskauden ultran saa myös kunnallisena palveluna, mutta ei (kai?) ainakaan täällä Helsingissä.
Tuosta varhaisraskauden ultrasta ei kyllä varmaankaan ole teidän tilanteessa varsinaista apua, sillä siinä voidaan oikeastaan vain todeta raskaus ja että alkio on kasvamassa oikeassa paikassa, sekä alkion kehityksen tila. Mutta neuvolan kautta te pääsette kyllä varmasti kromosomitutkimuksiin!
Osanottoni poikanne menetyksen johdosta ja jaksamista uuteen raskauteen.
Coe rv 5+6
poistuu taka-alalle...
Torstaina alkoi verinen vuoto, tänään ultra ei näytttänyt mitään, sikiö on tullut veren mukana pois..
Iloista ja onnellista odotus aikaa teille!!!
Tarjotaanko tätä np-ultraa automaattisesti neuvolassa käydessä vai pitääkö sitä osata pyytää? Kun olen menossa ekaan neuvolaankin vasta reilun viikon päästä ja kohta pitäs varata jo aikaa rakenneultralle ettei ihan liian pitkälle mene...jos ei kaikki kunnossa olekaan..