Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kohdunsuun tilanne + synnytyksen kesto?

25.07.2006 |

Minulla on kohdunsuu auki 1cm ja kohdunkaula lyhentynyt hieman, nyt 2cm. Supistukset ovat siis saaneet jo jotain aikaiseksi, vaikka la on vasta 8.8. Tiedän, ettei tällä kypsymisellä välttämättä ole mitään tekemistä lapsen syntymäajankohdan kanssa - eli voi ihan hyvin mennä yli lasketun ajan - mutta olisinkin kiinnostunut siitä, mitä merkitystä sillä on itse synnytyksen kannalta. Eli, kun kohdunsuu on jo hieman auennut, voiko se esim. nopeuttaa synnytyksen kestoa tai voiko tämä ennenaikainen aukeaminen kertoa siitä, että supistukset ovat tehokkaita? Onko jollain asiasta kokemusta?

Käsittääkseni synnytyksessä hitaimmat ovat juuri ne ekat sentit. Sitä ajatellen tuntuisi, että jos on jo valmiiksi auki jonkin verran, synnytyksen pitäisi jonkin verran nopeutua? Kertokaapa joku viisaampi!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kanssa kohdunkaulu oli hävinnyt kokonaan ja olin 2 cm auki lasketulla ajalla. Siitä meni sitten 11 päivää ennen kuin tyttö syntyy. Synnytys oli erittäin nopea, 3 tuntia kaiken kaikkiaan ja lähti liikkeelle veden menolla.

Mullakin nyt laskettu aika 8.8 ja eilen selvisi, että kohdunkaulasta jäljellä 2 cm ja kohdunsuu auki 3 cm. Lääkäri ainakin ennusti nopeaa synnytystä koska näin paljon " edistystä" on jo tapahtunut ilman varsinaisia supistuksia.

Vierailija
2/4 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mia_99: Jos loogisesti ajattelee, niin niinhän sen kuuluisikin mennä. Ensimmäiset sentit on ikään kuin jo valmiiksi selvitetty. :-)

Ois kiva kuulla muidenkin kokemuksia asiasta. Tuntuu, että kuitenkin on aika yleistä, että kypsymistä on tapahtunut jo ennen itse synnytystä. Eräällä tutulla (laskettu aika joskus elokuussa) oli kohdunkaula hävinnyt jo joskus rv 28 ja kohdunsuu oli kahdelle sormelle auki. Ja ekan lapsensa kyseinen nainen synnytti tosi vauhdilla parissa tunnissa. Todennäköisesti tämäkin tulee vauhdilla, jos tuohon logiikkaan on uskomista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli neuvolalääkäri viime viikolla (rv35+2) ja kohdunsuu oli jo pehmentynyt ja 2 cm auki. Kohdunkaulan pituus enää 1 cm. Lääkäri sanoi, että synnytys voi alkaa muutaman päivän tai muutaman viikon kuluttua. Toivottavasti tosiaankin tuo varhainen aukeaminen nopeuttaisi synnytystä :)

Vierailija
4/4 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kanssa rv 36+5, paikat auki 3cm, poika syntyi rv 37+0. Ekax meni vedet, sit tuli supparit, ponnistusvaihe 1min, kokonaiskesto 4h27min.

Kuopuksen kanssa rv 38+2, paikat auki 1cm, poika syntyi rv 39+4. Ekax meni vedet, sit tuli supparit, ponnistusvaihe 0.5min, kokonaiskesto 2h6min.

Että näin meillä..