Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saisin kerrottua terapeutille miltä minusta oikeasti tuntuu? :/

Vierailija
06.06.2016 |

Aina vain esitän mahdollisimman iloista vastaanotolla, vaikka edellisenä iltana olen itkenyt silmät päästäni, koska kaikki ahdistaa niin paljon. En tajua, miksi esitän, jotenkin se rooli vain tulee luonnostaan että "kyllä minä pärjään", "kyllä tämä tästä kohta kun tuo ja tuo on ohi", vaikka tiedän ettei se mene niin, koska ei se ole vielä ikinä mennyt ohi.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita niitä tunteita paperille silloin kun ahdistus on päällä ja ota mukaan terapiaan. Lue siellä tai jollet pysty anna terapeutin lukea.

Vierailija
2/14 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu. Terapeutti kysyy Mitä kuuluu? Minä: Hyvää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään hyötyä mokomasta terapiasta, jos et ole terapeutille rehellinen? Tuon lienee tarkoitus auttaa sinua?

Vierailija
4/14 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama juttu. Terapeutti kysyy Mitä kuuluu? Minä: Hyvää!

Mistä tämä johtuu? :D Oikeasti vaikka olisin niin ahdistunut ja masentunut, etten edes tiedä mikä päivä tai paikka on, kun terapeutti kysyy mitä kuuluu, vastaan hymyillen että hyvää tai ihan hyvää :o

Vierailija
5/14 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottamuksellisen terapiasuhteen luomiseen voi mennä aikaa. 

Vierailija
6/14 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mitään hyötyä mokomasta terapiasta, jos et ole terapeutille rehellinen? Tuon lienee tarkoitus auttaa sinua?

No shit Sherlock? Kysyinkin, että miten saan avauduttua, kun haluaisin avautua terapeutille, mutta jostain syystä en uskalla...

Vierailija
7/14 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutä pelkäät tapahtuvan jos olisit rehellinen/ avoin?

Vierailija
8/14 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhteiskunta maksaa terapiasi, niin suosittelen, että olet rehellinen. Lyhyempi terapia.

Jos maksat itse juttelusi, niin puhukaa vaikka lapsuudenkirjoistasi, Jopoista ja kiiltokuvista.

Vierailija
9/14 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutä pelkäät tapahtuvan jos olisit rehellinen/ avoin?

Varmaan pelkään sitä, että terapeutti järkyttyy ajatuksistani. Typerää, tiedän, mutta jotenkin vain pelottaa. Ja sitten myöskin oman tilan myöntäminen itselle ääneen on tosi vaikeaa, koska väitän itsellenikin, että kyllä tämä tästä. 

Vierailija
10/14 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos yhteiskunta maksaa terapiasi, niin suosittelen, että olet rehellinen. Lyhyempi terapia.

Jos maksat itse juttelusi, niin puhukaa vaikka lapsuudenkirjoistasi, Jopoista ja kiiltokuvista.

Ilmoitatko tilinumerosi, niin maksan sinulle parannuttuani ne 10 senttiä, jotka joudut tuhlaamaan terapiaani.

Vierailija
11/14 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitatko tilinumerosi, niin maksan sinulle parannuttuani ne 10 senttiä, jotka joudut tuhlaamaan terapiaani.

Ei siitä ole kysymys, vaan siitä, että tuhlaat joka käynnillä ammattiauttajan aikaa.

Terapiaan mennään puhumaan vaikeista aiheista eikä kerrota, että kaikki on hyvin.

Vierailija
12/14 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Suomessa on niin vahva pärjäämisen kulttuuri. #sisu #Talvisota #läpiharmaankiven #HeikotSortuuElonTiellä #SitäSaaMitäTilaa

Yleinen ajattelutapa on, että ongelmat on ihmisen omaa syytä. Huomaahan sen täälläkin. Masennusta ymmärretään hyvin vähän, ja sitä on montaa eri laatua. Moni ajattelee, että se on ihmisen omaa syytä, ja paranee oikealla ravinnolla ja lenkkeilyllä.

Itse aloin puhua terapeutille rehellisesti, ja se auttoi. Mutta se vaati pitkän ja luottamuksellisen hoitosuhteen. Ei suomalainen voi tuosta vaan alkaa itkeä ja kertoa että sattuu ja pahasti.

Terapeutteja on niitäkin joka junaan...

Vierailija
13/14 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita haluamasi asiat ylös ja lähetä sähköpostilla terapeutilla (ettet voi enää myöhemmin perua) tai anna ne paperilla terapeutille seuraavan session alussa.

Vierailija
14/14 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän