Korkeakoulutetuista naisista tulee vanhojapiikoja
Korkeakoulutetuista naisista monet jäävät vanhoiksipiioiksi. Samaan aikaan vain peruskoulun tai ammattikoulun käyneet naiset perustavat perheitä täyttä häkää.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Hajotkaa te kouluja käymättömät niiden vanhojen lihavien ukkojen kanssa sinne perhehelvettiinne. Minä juon viiniä, matkustelen ja nussin nuoria kolleja.
T: nelikymppinen akateeminen vanhapiika
Akateemiset naiset kehuvat usein olevansa fiksuja ja sivistyneitä, eivät mitään juntteja persuja. Tässä meillä fiksu ja sivistynyt akateeminen keski-ikäinen uranainen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Hajotkaa te kouluja käymättömät niiden vanhojen lihavien ukkojen kanssa sinne perhehelvettiinne. Minä juon viiniä, matkustelen ja nussin nuoria kolleja.
Näin on... 😊
Olen korkeakoulutettuna naisena samaa mieltä, onhan tästä ollut juttujakin esimerkiksi Hesarissa. Eihän tuo mikään luonnonlaki ole, monilla korkeakoulutetuilla on se mies. Minun ja monen muun kohdalla on kuitenkin kyse omasta valinnasta. Valitettavasti monille miehille korkeasti koulutettu nainen on uhka tai vaihtoehtoisesti tie tylsyyteen. Useat korkeakoulutetut naiset ovat tietoisempia itsestään, oikeuksistaan ja omaavat suuren itsevarmuuden.
Koen itse miehen uhkana hyvinvoinnilleni, tiedä sitten kuinka harhainen olen. Myönnän siis olevani vanhapiika ja ylpeä sellainen. Luulen että monilla on myös samankaltainen itsenäisyyssyndrooma kuin minullakin, tiedeyhteisössä en kokisi olevani uskottava sormus kädessä tai miehen nimi kainalossa. Valitettavasti perheellinen nainen nähdään ensisijaisesti äitinä ja vaimona, mikä ei sovi intohimoiseen työidentiteettiin ainakaan omalla kohdallani.
Taustalla on siis halu esiintyä itsenäisenä ja "kylmänä" tiedeyhteisössä, ei kenenkään rinnalla tai kenenkään paapojana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akateemiset naiset kehuvat usein olevansa fiksuja ja sivistyneitä, eivät mitään juntteja persuja. Tässä meillä fiksu ja sivistynyt akateeminen keski-ikäinen uranainen.
Ilmeisesti sinun mielestäsi fiksuus tarkoittaa sitä että uskoo Jeesuksiin ja pidättäytyy avioliiton ulkopuolisesta seksistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitä tosiasioita kieltämään? Kaveripiirissä tuon näkee, ja yllättävän moni pullantuoksuinen perheenäiti erottuaan muuten valitsee toisen naisen. Itse suosin nuorempia miehiä. Perhe-elämä ei vaan koskaan ole kiinnostanut. Ihmekö se, että perheenäiti juoksee toisen naisen luo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M-m-mutta minulle kerrottiin että nainen kuin nainen saa aina seksiä ja parisuhteen sormiaan napsauttamalla!
Korkeakoulutettu nainen ei kelpuuta junttimiestä. Saisi kyllä miehen, jos vain kelpuuttaisi.
Junttimies olisi OK kunhan se älyäisi olla hiljaa mielipiteissään siinä miten paskana naisen maisterintutkintoa ja uraa pitää.
Puhe oli siitä, että onko korkeakoulutetuille naisille tarjolla miehiä. Kyllä on, mutta kun ei kelpaa. Korkeakoulutetuilla naisillla on ainoastaan pula korkeakoulutetuista miehistä, ei pula miehistä yleisesti ottaen.
On aito pula jos tarjolla ei ole sellaista miestä, joka ei halveksisi naisen koulutustaustaa.
Miehiä löytyy kuitenkin, ei ollut puhe asenteista vaan yleisesti siitä, saako korkeakoulutettu nainen ylipäätään jonkunlaisen miehen. Saa kyllä, mutta jos ei kelpuuta, niin jää ilman. Ei korkeakoulutettuja miehiä ole kovin paljoa.
Miehet eivät arvosta korkeakoulutettuja naisia. Korkeakoulutetut miehetkin perustavat perheen mieluummin ammattikoulunaisen kanssa.
Miksi miehet sitten valittavat korkeakoulutettujen naisten nirsoudesta? Happamia, sanoi kettu.
Vierailija kirjoitti:
Olen korkeakoulutettuna naisena samaa mieltä, onhan tästä ollut juttujakin esimerkiksi Hesarissa. Eihän tuo mikään luonnonlaki ole, monilla korkeakoulutetuilla on se mies. Minun ja monen muun kohdalla on kuitenkin kyse omasta valinnasta. Valitettavasti monille miehille korkeasti koulutettu nainen on uhka tai vaihtoehtoisesti tie tylsyyteen. Useat korkeakoulutetut naiset ovat tietoisempia itsestään, oikeuksistaan ja omaavat suuren itsevarmuuden.
Koen itse miehen uhkana hyvinvoinnilleni, tiedä sitten kuinka harhainen olen. Myönnän siis olevani vanhapiika ja ylpeä sellainen. Luulen että monilla on myös samankaltainen itsenäisyyssyndrooma kuin minullakin, tiedeyhteisössä en kokisi olevani uskottava sormus kädessä tai miehen nimi kainalossa. Valitettavasti perheellinen nainen nähdään ensisijaisesti äitinä ja vaimona, mikä ei sovi intohimoiseen työidentiteettiin ainakaan omalla kohdallani.
Taustalla on siis halu esiintyä itsenäisenä ja "kylmänä" tiedeyhteisössä, ei kenenkään rinnalla tai kenenkään paapojana.
Tässä on syy, miksi edes korkeakoulutetut miehet eivät arvosta korkeakoulutettuja naisia. He ovat liian kylmiä, tunteettomia, laskelmoivia, ylpeitä ja itsetietoisia.
Jos korkeakoulutettu mies haluaa perustaa perheen, niin kotiäidiksi alkava lähihoitajanainen on paljon lämpimämpi pullantuoksuinen vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M-m-mutta minulle kerrottiin että nainen kuin nainen saa aina seksiä ja parisuhteen sormiaan napsauttamalla!
Korkeakoulutettu nainen ei kelpuuta junttimiestä. Saisi kyllä miehen, jos vain kelpuuttaisi.
Junttimies olisi OK kunhan se älyäisi olla hiljaa mielipiteissään siinä miten paskana naisen maisterintutkintoa ja uraa pitää.
Puhe oli siitä, että onko korkeakoulutetuille naisille tarjolla miehiä. Kyllä on, mutta kun ei kelpaa. Korkeakoulutetuilla naisillla on ainoastaan pula korkeakoulutetuista miehistä, ei pula miehistä yleisesti ottaen.
On aito pula jos tarjolla ei ole sellaista miestä, joka ei halveksisi naisen koulutustaustaa.
Miehiä löytyy kuitenkin, ei ollut puhe asenteista vaan yleisesti siitä, saako korkeakoulutettu nainen ylipäätään jonkunlaisen miehen. Saa kyllä, mutta jos ei kelpuuta, niin jää ilman. Ei korkeakoulutettuja miehiä ole kovin paljoa.
Miehet eivät arvosta korkeakoulutettuja naisia. Korkeakoulutetut miehetkin perustavat perheen mieluummin ammattikoulunaisen kanssa.
Miksi miehet sitten valittavat korkeakoulutettujen naisten nirsoudesta? Happamia, sanoi kettu.
Korkeakoulutettu nainen saa halutessaan miehen, joka ei arvosta hänen lukeneisuuttaan, mutta tällainen mies ei kelpaa ja siksi he jäävät vanhoiksipiioiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, mutta turha niitä naisia on haukkua. Ne on niitä jotka tätä maata rakentaa ja kehittää. Eli tekevät sinunkin lapsiesi tulevaisuudesta paremman. Monet kouluttautumattomat haukkuu aivan liian usein esim. yliopiston käyneitä turhiksi, ja ovat täysin sokeita sille ketkä ne on niitä jotka tätä maata ja maailmaa on kehittäneet ja kehittävät.
Miesinsinöörit ja duunarimiehet takovat rahaa vientiteollisuudessa. Sillä rahoitetaan korkeakoulutettujen naisten kahvinjuonti virastoissa.
Synnyttäminen on kaikkein oleellisin naisen tehtävä ja kotiäitiys useimmille naisille se kaikkein mieluisin valinta. Eivät naiset kestä kovassa työelämän kilpailussa. Monet uranaiset ovat palaneet loppuun ja mielenterveyseläkkeellä.
Tuottavat työt eivät ole yhteiskunnan tukipilari, vaan esimerkiksi koulutus ja terveydenhuolto ovat - molemmat naisvaltaisia aloja. Kaikista olennaisimmat työt löytyvät itse asiassa matalapalkka-aloilta, kaikki muu on ylimääräistä modernia mukavuutta - en toki väitä niitä turhiksi.
Naiset muuten tekevät valtaosan koko maailman töistä, se siitä kahvinjuonnista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KAtkeruus paistaa viestistä kyllä niin kauas :D ämmä joka ei kelpaa kuin patjaksi joillekin nuorille kolleille.. Tuskin mikään tasokas nuori mies panee karvaista muumioutunutta pilluasi kun nuortakin saa.
Taitaa enemmän paistaa katkeruus itsestäsi kun et saa minkään sortin seksiä. Et nuorelta etkä vanhalta...:D
Aloituksesta loistaa kylä taas niin selkeästi kateus. Aloittajaa harmittaa, kun ei tullut itse aikoinaan kouluttauduttua tai äly ei riittänyt siihen. Ja se että tuli hankittua niitä lapsia ja nyt ne on pallo jalassa, joka estää oman elämän elämisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkeakoulutettu nainen saa halutessaan miehen, joka ei arvosta hänen lukeneisuuttaan, mutta tällainen mies ei kelpaa ja siksi he jäävät vanhoiksipiioiksi.
Mieluummin yksin kuin sellaisen "miehen" kanssa, joka ei arvosta naisten korkeakoulutusta. Sinänsä huvittavaa, että se oma mielipide "tutkintojen paskuudesta" tulee kertoa naiselle aina iskemisvaiheessa ja leveillä jollain raksatyöllä. Sitten haukutaan huoraksi kun antaa sellaiselle miehelle pakit :D
Miehet on aivan vinksahtaneita.
Kaikki eivät halua aloittaa oerhettä 20-vuotiaana, itse haluan vielä sen 6 vuotta lapsetonta aikaa, olen 21-vuotias ja näillä näkymin opiskelua vielä 4-5,5 vuotta edessä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät halua aloittaa oerhettä 20-vuotiaana, itse haluan vielä sen 6 vuotta lapsetonta aikaa, olen 21-vuotias ja näillä näkymin opiskelua vielä 4-5,5 vuotta edessä.
Niin ja puoliso on jo kyllä hankittu :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KAtkeruus paistaa viestistä kyllä niin kauas :D ämmä joka ei kelpaa kuin patjaksi joillekin nuorille kolleille.. Tuskin mikään tasokas nuori mies panee karvaista muumioutunutta pilluasi kun nuortakin saa.
Taitaa enemmän paistaa katkeruus itsestäsi kun et saa minkään sortin seksiä. Et nuorelta etkä vanhalta...:D
Ai enkö? ;) ihan vakituisesti, sori hei! Kyllä muakin vituttais jos en pääsis parisuhteeseen ihanan kumppanin kanssa.. eikä kukaan kohtelis ku pilluna.
niin kauan kuin töllöstä tulee game of thronesia niin aivan sama. Ei mulla ole edes autoa mitä miehen tulisi huoltaa.
Vierailija kirjoitti:
Korkeakoulutetuista naisista monet jäävät vanhoiksipiioiksi. Samaan aikaan vain peruskoulun tai ammattikoulun käyneet naiset perustavat perheitä täyttä häkää.
Tuosta vanhapiika-nimittelystä vois jo herätä 2000-luvulle. Se termi sisältää arvotuksia jotka ei ole tätä päivää.
ei kai kukaan yli 25 vuotiasta enää huoli?
No olen itse akateeminen ja sinkku. Erosin nimittäin exästäni kun aloitin akateemiset opinnot. Yksi syy oli juuri se, että hän ei olisi halunnut, että opiskelen ja valmistun.
Sen jälkeen en ole naimisiin halunnutkaan. En siis koe että olen vanha piika enkä että olen "jäänyt" sinkuksi.
Tein päätöksen erosta ja sen jälkeen olen päättänyt etten mene naimisiin, koska pidän elämästäni sellaisena kuin se on nyt.
Mielestäni on jotensakin vanhakantaista ajatella että mies valitsee/hyväksyy naisen avioliiton, ja että avioliitto on kaikkien naisten päämäärä. Aloittaja ei todellaakaan liiku akateemisissa piireissä eikä tunne akateemisia naisia, he ovat nykyisin hyvin vapaita ja elävät hyvin monimuotoista elämää. Ja usein sellaista jonka ovat itse valinneet. Voidaan elää yksin, yksin lapsen kanssa, yhden tai kahden kanssa, voidaan elää miehen, naisen tai jonkin muun sukupuolen kanssa. Miehissäkään ei tarvitse valita suomalaista junttia landelta, jos yliopistosta ei löydy kivaa miestä: aika monella mun tutulla akateemisella suomalaisnaisella on akateeminen ulkomaalainen mies tai nainen kumppanina.
Tämä ei ilmeisesti ole uponnut ap:n tajuntaan... maailma muuttuu Eskoseni! :)
Miesinsinöörit ja duunarimiehet takovat rahaa vientiteollisuudessa. Sillä rahoitetaan korkeakoulutettujen naisten kahvinjuonti virastoissa.
Synnyttäminen on kaikkein oleellisin naisen tehtävä ja kotiäitiys useimmille naisille se kaikkein mieluisin valinta. Eivät naiset kestä kovassa työelämän kilpailussa. Monet uranaiset ovat palaneet loppuun ja mielenterveyseläkkeellä.