Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

”Anna teinin nukkua pitkään lomalla”

Vierailija
06.06.2016 |

http://www.vauva.fi/artikkeli/lapsi/teini/outi_saarenpaa_heikkila_anna_…

Sen kun nukkuu, ei häiritse ketään että nukkuu puoleen päivään kuten tekeekin.

Mutta illalla ei perhana vie kolistella kun aamulla töihin lähtevät pistää nukkumaan. klo 22 jälkeen ollaan omassa huoneessa ja hiljaa. Katsokoon telkkari tai roikkukoon netissä pikkutunneille, kunhan antaa muiden nukkua.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan nukkua kahteentoista. Usein kyllä herää yhdeksän maissa. Nukahtaa viimeistään puoliltaöin eli ei ole mikään yökukkuja. Myös päiväunet maistuvat. (15 v)

Vierailija
22/69 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lomalla ollaan lomalla ja unohdetaan se arki vähäksi aikaa.

Joo...mutta muulla perheellä ei ole koululaisten 2,5kk lomaa vaan iso osa kesästä on sitä arkea.

Näinhän se on mutta koskee lähinnä aikuisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, meillä aikuiset valitettavsti on läpi kesän töissä ja perheessä myös nuorempia sisaruksia. (Siis miehen kanssa lomaillaan eri aikoihin, toinen töissä, toinen kotona hoitamassa pienempiä). Teineillä kotiintuloaika kesälläkin arkena viim.22. Ja hiljaisuus talossa22.30, koska töihinlähtijällä kello soi aamulla 5.30-6.30. Valvoa saavat huoneissaan miten pitkään haluavat.

Aamuisin alkaa kyllä ääniä pikkusisaruksista kuulua 8.30-9 välillä, mutta teineillä lupa loikoilla sängyissään lounasaikaan asti:)

Teillä homma toimii. Teinien pitää ottaa pienemmät huomioon, mutta pienempien ei tarvitse ottaa teinejä huomioon. Jos taloon pystytään saamaan hiljaisuus illalla, niin minkä ihmeen takia se ei onnistu aamulla?

Teineillä ei ole enää montaa kesää aikaa nauttia pitkästä vapaasta lomasta. Pian tulee kesätyöt, opiskeluaikana on luksusta jos ehtii pitää viikon tai pari lomaa. Ja sitten työelämässä voi mennä aikaa, että saa täydet lomat ja silloin on jo sitten muitakin velvollisuuksia. Antakaa nyt jumalauta teinienne nauttia nyt kun vielä voivat! Sitä paitsi mikään ei lataa akkuja niin hyvin kuin nukkua silloin kun nukuttaa, ihan turha pakottaa ketään herätyskelloelämään jos koulun tai töiden vuoksi ei ole pakko.

Vierailija
24/69 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin anna. Liian hyvin muistan omat teinikesät ja isän mekastamisen klo 10 oven takana: "Ei täällä puoleen päivään nukuta. Nyt ylös sieltä."

Onnekas. Meillä äiti huuti joka aamu viimeistään klo 8.30. "Nosta ne luus ylös sieltä".

Vierailija
25/69 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin anna. Liian hyvin muistan omat teinikesät ja isän mekastamisen klo 10 oven takana: "Ei täällä puoleen päivään nukuta. Nyt ylös sieltä."

Onnekas. Meillä äiti huuti joka aamu viimeistään klo 8.30. "Nosta ne luus ylös sieltä".

Vierailija
26/69 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan nukkua ja valvoa ihan kuinka tykkäävät, ihan kuten itsekin sain aikanaan tehdä. Ihan päivänselvä asia mulle, ei oo käynyt mielessäkään että alkaisin puuttua asiaan. Loma on loma ja that's it. Tietysti niillä on sen verran järkeä päässä, etteivät öisin pidä mekkalaa.

Vierailija
27/69 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hiljaisuus klo 22.30. Sen jälkeiset tekemiset keskittyy omaan huoneeseen, esim. suihkuun ei yöllä mennä. Työhön lähtevät nousevat klo 5.30, joten heillä on etuoikeus rauhalliseen uneen. Valvojat saavat valittaa aamun melusta, mutta heiltä kysytään samantien, monellako eurolla osallistuvat perheen arkeen.

Vierailija
28/69 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saanut nukkua teininä aamuisin pitkään. Sillä kunnon ihmiset nousee aamulla varhain ylös.

Enpä niistä herätyksistä silti aamuvirkuksi oppinut.

Vieläkin, nelikymppisenä, olen iltavirkku, aamu-uninen.

Parhaiten saan töitä tehtyä illalla kymmenen jälkeen.

Vaikka yleensä menen töihin aamulla (koska niin kuuluu tehdä), niin en pysty tekemään mitään tuottavaa työtä ennnen kahtatoista. Aamupäivä menee siihen että yritän käynnistellä aivotoimintaa, availen dokumentteja, katselen niitä ja mietin että jotain tarttis tehdä. Puolen päivän jälkeen saan vähän jo jotain tehtyä. Parhaisiin tuloksiin kuitenkin kykenen silloin kun otan työt kotiin ja teen iltatyötä.

Aamuvirkkujen ylivalta ja terrori on syvältä.

Vierailija
29/69 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vielä pienet lapset, mutta jöötä täytyy pitää kun on koulusta lomaa ja itselläni yövuoro. Pitää saada nukkua.

Vierailija
30/69 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on teinipoika, 13-vuotias, joka niin koulupäivinä kuin viikonloppuna ja lomilla pistää herätyksen aina 5.30.

Vierailija
31/69 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en saanut nukkua teininä aamuisin pitkään. Sillä kunnon ihmiset nousee aamulla varhain ylös.

Vaikka yleensä menen töihin aamulla (koska niin kuuluu tehdä), niin en pysty tekemään mitään tuottavaa työtä ennnen kahtatoista. Aamupäivä menee siihen että yritän käynnistellä aivotoimintaa, availen dokumentteja, katselen niitä ja mietin että jotain tarttis tehdä. Puolen päivän jälkeen saan vähän jo jotain tehtyä. Parhaisiin tuloksiin kuitenkin kykenen silloin kun otan työt kotiin ja teen iltatyötä.

AAMEN!!

Vierailija
32/69 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on teinipoika, 13-vuotias, joka niin koulupäivinä kuin viikonloppuna ja lomilla pistää herätyksen aina 5.30.

Miksi?

Kai hänellä on joku syy tuohon?

Muutenkin voisi joskus tehdä hyvää nukkua niin pitkään kuin nukuttaa, eikä aina herätä keinotekoisesti.

Vierailija
33/69 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh onneksi asun jo yksin. Ihme niuhottamista.

N22

Vierailija
34/69 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme psykopaatti poikasi.

Vierailija
35/69 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamuvirkut on syvältä ja poikittain. Herätyskello natseja, niitä vastaan on kaikki kunnon ihmiset.

Vierailija
36/69 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika hämmästynyt siitä että teinien yökukkumiseen suhtaudutaan näinkin sallivasti. Murrosikäiselle on tärkeää erityisesti iltayön uni, siksi rytmistä olisi suositeltavaa pitää kiinni lomallakin. Esimerkiksi yövuoroa tekevillä on käänteisellä unirytmillä todettu olevan vaikutuksia terveyteen. Kaipaisin sellaista asiantuntijaa jolla olisi rokeutta sanoa tämä ääneen sensijaan että kannustaa murkkuja valvomaan.

Ei ihme että niin moni nuori on masentunut ja popsii lääkkeitä, uni on niin tärkeää ihmisen kokonaisvaltaiselle hyvinvoinnille.

Vierailija
37/69 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aika hämmästynyt siitä että teinien yökukkumiseen suhtaudutaan näinkin sallivasti. Murrosikäiselle on tärkeää erityisesti iltayön uni, siksi rytmistä olisi suositeltavaa pitää kiinni lomallakin. Esimerkiksi yövuoroa tekevillä on käänteisellä unirytmillä todettu olevan vaikutuksia terveyteen. Kaipaisin sellaista asiantuntijaa jolla olisi rokeutta sanoa tämä ääneen sensijaan että kannustaa murkkuja valvomaan.

Ei ihme että niin moni nuori on masentunut ja popsii lääkkeitä, uni on niin tärkeää ihmisen kokonaisvaltaiselle hyvinvoinnille.

Luontainen unirytmi on aina parempi kuin keinotekoinen. 

Vierailija
38/69 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme psykopaatti poikasi.

Kuulostaa minusta pikemminkin joltain autistilta, joka varmaan vetää housunsa navan yli.

Itse olin lapsi 90-luvulla, eikä lomilla ollut mitään sääntöjä. Tietenkin muut piti ottaa huomioon ja esimerkiksi musiikkia ei saanut kuunnella lujaa yöllä. Ei kesäöinä silti tarvinnut sisällä olla. Aika usein meni kesäyöt kaverin kanssa pelatessa Sega Mega Drive II ja Super Nintendoa. Myöhemmin teininä sitten mopoilua ja pleikkari kakkonen.

Vierailija
39/69 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoreksisen teinin unelma on kesäloma. 182/58

Vierailija
40/69 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne teinit sitten tekevät myöhään yöllä, jota ei voisi tehdä aamupäivällä? Minusta on aika oleellista, että koko perhe elää suunnilleen samaa rytmiä. Miten esim. yhteiset ruokailut järjestetään jos yhden lounas on toisten päivällinen?