Hammaslääkärit: Kannattaako juurihoito vielä jos kipua ei edes ole?
Lääkepaikka on laitettu muutama kuukausi sitten koska hammas oli kipeä ja tarkoitus olisi sitten kohta puoliin tehdä juurihoito hampaalle. Hammas ei ole enää ollut kipeä sen kahteen kuukauteen. Mietin kannattaisiko sitä hoitoa nyt siirtää kun miksi hoidattaisin tuota kivutonta hammasta vielä?
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
No kannattaa, koska ei se lääkepaikka sitä hammasta pelasta.
Onko juurihoidolla kiire jos hammas on oireeton?
Minulle tehtiin juurihoito, joka epäonnistui. Hammaslääkäri repi ikenestä hampaan juuren, joka oli niin pahasti tulehtunut, etteivät puudutukset enää toimineet ollenkaan. Olo oli kuin elävältä teurastaessa.
Suosittelen, että hakeudut hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko juurihoidolla kiire jos hammas on oireeton?
No ei välttämättä.
Mieluummin kuitenkin menisin hoitamaan asian pois päiväjärjestyksestä mahdollisimman pian, esim tulehduksen oireet saattaa ilmestyä tosi nopeasti ja myöhemmin hampaan pelastaminen voi olla vaikeampaa.
Mitä itse hlääkäri tuumaavat?
Sattuuko juurihoito ja kuinka kauan se kestää ensimmäisellä kerralla?
Mulla on hammas ollut paikkauksen jälkeen kipeä jo 1,5 vuotta, ja juurihoito on varmasti edessä. En vain uskalla mennä, juurikin noiden kauhukertomusten takia (viesti 3). Noh, pakko kai se on, kun alkaa tämä kipu jo haitata elämää. Olen kyllä miettinyt, että voiko (pahasti) tulehtunut hammas olla niin vähäoireinen kuin mullakin on ollut, että kannattaako ylipäätään pelätä...
Vierailija kirjoitti:
Mitä itse hlääkäri tuumaavat?
Sattuuko juurihoito ja kuinka kauan se kestää ensimmäisellä kerralla?
Juurihoito ei satu ja jos sattuu, niin lisää puudutusainetta sitten vaan. Hoitokerrat ovat yleensä 1-4h ja niitä tarvitaan muutama. Loppulasku itkettää sitten eniten