Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuuko muista 35 vuotiaista nykyään että 25 vuotiaat ovat aivan lapsia?

Vierailija
25.02.2006 |

Hullua... mutta olen pannut merkille että pidän ihan lapsellisina vielä 10 vuotta nuorempia.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kaikki äidit tuntevat olevansa oikean ikäisiä äidiksi. Sitä se äitinä olo on. Kasvamista äidiksi jo odotusaikana. "

Sanoin myös noin. Eli minun mielestäni sopiva ikä tulla äidiksi on se mikä jokaiselle itselle sopii. Toiselle oikea ikä voi olla 18v. Eli ei haukuta heitä teiniäideiksi. Toiselle oikea aika on 28v ei haukuta häntä lapselliseksi. Toiselle oikea aika on 45v ei haukuta häntä vanhaksi.

Mua ei ärsytä eikä musta ole mitään huonompaa tai hyvämpää jossain tietyssä iässä tulla äidiksi. Ei siis ole muuta ongelmaa kun ylipäätään miksi siitä iästä pitää jauhaa!

Annetaan kaikkien saada lapset siinä iässä kun he ne saavat! Ei kaikki tule raskaaksi nappia painamalla opaskirjojen ideaali-iässä. Toiset tulee aikaisemmin ja toiset myöhemmin. Hyviä äitejä kaikki ja suloisia vauvoja kaikilla.

Vierailija
2/44 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitsitkö vielä perustella! Vai onko tää taas näitä että ottaa päähän mitä sanon ja vastauksesi on " Kyllä sää sitten joskus tajuat!" S-E-L-I-T-Ä-!

Lapsellekin selitetään! =D

29

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä iässä ei enää " ota päähän" asiat. Sitä vain oppii ymmärtämään asioita muutenkin kuin mustavalkoisesti.

Kun vanhenet 20 vuotta niin ymmärrät, mitä tarkoitan. Aikuisuuden yksi merkki on se, että tajuaitse kasvavansa ja muuttuvansa kun ikää tulee lisää ja ei enää luule tietävänsä kaikkea.

Vierailija
4/44 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.. Miten mää oon ehdoton mielipiteissäni?

Jaa se että sanot: et tajua koska olet nuori? Se ottaa päähän! Mutta vielä kun sanot mikä tektissä on susta nyt niin väärin?

Se että mää jaksan? Se että meillä on toimiva parisuhde ja okt? Se että musta on vaan positiivista että ihminen jaksaa innostua opiskelemaan

-siis oppimaan vanhempanakin?

Susta nuoret on tyhmiä ilmeisesti vaan koska on nuoria, mutta mää sanon että ikä ei määrää miten fiksu on, vaan musta elämä opettaa.

Miten mää voisin vanhempana tajuta yhtään mitään enempää jos taannun?

29

Vierailija
5/44 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä nimenomaan olet kehittynyt ja kasvanut 18-vuotiaan ajattelusta. Terve kriittisyys ja rehellisyys omia toimintatapoja kohtaan ososittaa sinun olevan jo aikuisempi :-)

" Hupakot" ovat aina jyrkästi oikeassa jyrkissä mielipiteissään ja kritiikille tai harmaan sävyjen olemassaololle ei ole sijaa...

Vierailija
6/44 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Onko sulle joku ongelma että toiset saavat lapsensa 40-vuotiaina? Mä kirjoitin aiemmin parikymppisenä lapsensa saaneista tutuistani jotka eivät todellakaan olleet kypsiä vanhemmiksi. Kaikki eivät tasan kasva äideiksi odotusaikana, onpa naiivi käsitys.. :)"

Anteeksi luin vastuksesi huonosti. En huomannut että kritisoit minua myös siitä että sanoin ihmisen kasvavan äidiksi odotusaikana. Yleensä näin on. Olen pahoillani, että tämä ei tapahtunut ystäviesi kohdalla. Olen myös pahoillani, että ystävälläsi on kaltaisesi ystävä. Voisit kannustaa heitä ja vaikka ottaa heidän lapsensa hoitoon viikonloppuna sen sijaan että arvostelet heitä täällä. Et siis ole heidän ystävä. Tai ei stävä hauku ystävän valintoja. Lisäksi vielä haluan sanoa että et ilmeisesti asu " ystäviesi" kanssa. Monilla voi olla kotona perheen kesken aivan erilaista kun mitä juoruavat kateelliset ystävät heistä näkee ulos päin. Totuus voi olla kuitenkin että ovat rakastavia vanhempia vaikka joskus käyvätkin ulkona! Se ei sinulle kuulu jos käyvät.

Sitäpaitsi lapsi rakastaa kuitenkin niitä omia vanhempiaan, vaikka heissä olisikin jotain pieniä virheitä. Eikähän sinussakin ole? Voisit esimerkiksi olla lastesi kanssa tai laittaa ruokaa lapsillesi tai siivota kotiasi lapsillesi, mutta mitä sinä teet, Olet netissä. Oletkohan tullut oikeaan aikaan äidiksi jos sinin pitää päästä nettiin heti lauantai aamuna??

Vierailija
7/44 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jaksaa siivota ja osaa pitää huolta asioistaan, osoittaa aikuisuutta.

Lapselliset ihmiset kiertävät miehiä, asuvat vuokralla ja eivät jaksa siivota ja pitää kotiaan kunnossa ja jatkuvasti valittavat. Kypsyyttä osoittaa, että ei tarvitse hakea elämyksiä ja kokemusta vaan osaa nauttia arjesta ja siivota ja parisuhdettaan.

Kyllä tosiaan jotku 60vuotiaat jaksaa vielä yrittää jotain uuttakin. Luin kerran, että yks mummo oli mennyt yliopistoon lukemaan kieliä kun oli jäänyt eläkkeelle. Kaikki ei kalkkiudu ja ala odottaan kuolemaa kun täyttää 50 vuotta.

Vierailija
8/44 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Niin.. Miten mää oon ehdoton mielipiteissäni?

Jaa se että sanot: et tajua koska olet nuori? Se ottaa päähän! Mutta vielä kun sanot mikä tektissä on susta nyt niin väärin?

Se että mää jaksan? Se että meillä on toimiva parisuhde ja okt? Se että musta on vaan positiivista että ihminen jaksaa innostua opiskelemaan

-siis oppimaan vanhempanakin?

Susta nuoret on tyhmiä ilmeisesti vaan koska on nuoria, mutta mää sanon että ikä ei määrää miten fiksu on, vaan musta elämä opettaa.

Miten mää voisin vanhempana tajuta yhtään mitään enempää jos taannun?

29

En ole 30, mutta olen kyllä hänen kanssaan samoilla laduilla. Lapsellisuuden yksi merkki on, että _kuvittelee_ tietävänsä miten asiat ovat. Sinun tekstistäsi tuo tietämyksen kuvittelu paistoi kauas.

Mutta olet kyllä oikeassa, etä ei se ikä ole ainoa asia, mikä ihmisen lapselliseksi/ei lapselliseksi tekee. Yleensä kuitenkin käy niin, että vuosikymmenten kertyessä mustavalkoisuus ihmisen ajatuksista hiljalleen häviää. Luulen, että useimmiten vasta 40-50-vuotiaana ihminen alkaa paremmin näkemään elämää.

Vierailija
9/44 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aikuisuus " henkistä rauhoittumista" ? Itse ole nyt parin viime vuoden aikana jotenkin rauhoittunut (en osaa sitä oikein selittää), esimerkiksi en ala väittelemään joka asiasta vaikka mielestäni AINA oikeassa olen, hyväksyn muiden mielipiteet, osaan olla väkisin tyrkyttämässä omiani, en välitä muiden minua koskevista puheista (loukkaavistakin), olen oikeasti kiinnostuntu muiden mielipiteistä, jne.

Kuitenkin, kuten viestissäni 17 kirjoitin, tunnen vielä olevani KOVIN tietämätön ja varsinkin huumorintajuni on varmasti ikuisesti jämähtynyt mitä äijämäisimmälle eritehuumorin tasolle.

Olen erittäin vahva ja temperamenttinen luonne, mutta nyt jostain kumpuaa sellainen edellä kuvailtu tunne.

Minun korvaan tuossa viestissä 29 särähti se, että aikuisuutta perusteltiin kovin ulkoisilla asioilla. Ei lasten lkm, okt, auto ja hyvä palkka tee ihmisestä aikuista eikä niitä pitäisi käyttää aikuisuuden perusteluina. Eikä varsinkaan monet huutomerkit kirjoituksessa kerro hyvää :) Onko huutomerkkien määrä verrannollinen henkiseen ikään?

Vierailija
10/44 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää voin sanoa ystävästäni se että jos hänen kotonaan on ollu aina sotkusta niin kauan kuin hän on asunut yksin niin kyllä se kertoo jotain!

Mää en kertonu mitään mimmonen hän on muuten ihmisenä! Joson laiska siivoomaan niin sitten on laiska siivoomaan. Mullakin on työ jossa ei oo aamusta päivään rutiini joka päivä enkä syytä työtä siitä jos en saa imuria käteen..

Mää olen netissä, kotiäiti! Mies nukkuu kun katteli pelin..

Itte oon vaihtanu kahden pienen lapsen vaipat ja vaatteet, syöttäny, siivonnu keittiön, olkkarin.. Toinen lapsi nukkuu ja toinen leikkii.

Kohta mies herää, menen pyykkään. Sitten leikin, syötän lapsia, nukutan vanhemman lapsen ja kun herää niin pihalle jne.

Eli toisin sanottuna; juon kahvia ja puhun paskaa netissä. Voisin vaikka soittaa sille sotkuselle kaverilleni -jolle voin olla kaveri vaikkei sen elämä ihan oo sitä mitä mää itteltäni " vaadin" .

29

Vierailija
11/44 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä koe, että he jotain itkeskelevät. Ymmärrän, että he voivat olla tiukilla elämässään ja ovat uupuneita. Heillä voi olla takana monenlaista surua ja ahdistusta ja minusta heillä on oikeus puhua väsymyksestään. Kaikilla ei ole siinä iässä mahdollisuutta lähteä opintovapaalle ja alkaa opiskelemaan.

Tätä esimerkiksi tarkoiran sillä, että olet vielä aika mustavalkoinen. Tuomitse ihmiset tietämättä heidän taustoistaan mitään. Kun tulet vanhemmaksi ja saat elämänkokemusta lisää, voit oppia sen, että ei niin kauheasti kannattais ällöttää eri ihmisryhmät.

Ja en ole puhunut, että olisit lapsellinen vain ikäsi takia. Kyllä 25 vuotiaana pitäisi minusta jo osata asennoitua asioihin aikuismaisemmin. Olet ollut täysi-ikäinen jo 7 vuotta, joten sinulla pitäisi olla hiukan enemmän elämänkokemusta jo takana, mihin perustat käsitykset 40-60 vuotiaista ihmisistä.

Vierailija
12/44 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmänkin se on persoonasta kiinni, monet itseäni vanhemmat tuntuvat lapsellisilta :-)

Vierailija
13/44 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Onko aikuisuus " henkistä rauhoittumista" ? Itse ole nyt parin viime vuoden aikana jotenkin rauhoittunut (en osaa sitä oikein selittää), esimerkiksi en ala väittelemään joka asiasta vaikka mielestäni AINA oikeassa olen, hyväksyn muiden mielipiteet, osaan olla väkisin tyrkyttämässä omiani, en välitä muiden minua koskevista puheista (loukkaavistakin), olen oikeasti kiinnostuntu muiden mielipiteistä, jne.

Heh heh, nyt taas lähti. Siis tietenkin tyrkyttämäTTÄ. Yksinkertainen kirjoitusvirhe muutti koko merkityksen. Tunnen myötätuntoa ulkomaalaisia suomenkielenopiskelijoita kohtaan.

17

Vierailija
14/44 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mää kerron että mulla ja mun ukolla on talo, se ei kerro millanen linna se on.. Ei se kerro mitään millanen luksus auto meillä on jos on auto, lapsia on, mutta ne hyppii kuitenkin seinillä, paitsi mustahan ne on NIIIN täydellisiä!! =D

Jos mulla nyt kaveri ei täytä mun siivousvaatimuksia jotka on mulla ittelläni -niin se on yksi " ominaisuus" hänessä! Hän vetoaa työn väsyttämiseen, johon mää en samanlaisena vuorotyöläisenä mene.. ;)

Mun kokemukset tyytymättömiin nelikymppisiin on oma kokemus joka perustuu vanhempiini, heidän ystäviin ja tuttuihin, työkavereihini.. On siinä ihmisiä paljon joista jokunen itkee sitä että elämä on kamalaa kun tekee tällästä työtä. Ja työikää olisi jäljellä niin että voisi vaihtaa ammattia! Joo, monesti itseluottamus on se suurin estä.. Mutta JOS joku nyt voisi koittaa ymmärtää pointtini?

Ootteko te vanhemmat noin rajottuneita? Mää taidan ehkä olla kuitenkin vaan mustavalkosesti ajatteleva teini äiti.. Silti sanoisin että niin paljon on paskaa niskaan satanu ettei olis varaa! =D

Mutta ihan miten vaan. Ei oo multa pois!!!!!!! -Montakohan huutomerkkiä tossa oli kuvaamassa mun ikää? =D

29

Vierailija
15/44 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Heh heh, nyt taas lähti. Siis tietenkin tyrkyttämäTTÄ. Yksinkertainen kirjoitusvirhe muutti koko merkityksen. Tunnen myötätuntoa ulkomaalaisia suomenkielenopiskelijoita kohtaan.

17

Vierailija
16/44 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tunnet yhden kaverisi siivoustavat ja muutaman 40 vuotiaan, jotka ovat varmaan sinulle hirveän paljon uskoutuneet, tiedät kaiken.

Hehe, mene lapsi kasvamaan.

Vierailija
17/44 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinun pointtisi on ymmärretty, usko pois ;-)

Tekstistäsi saa lapsellisen ihmisen vaikutelman, riippumatta siitä mitä kirjoitat.

Mutta älä masennu. Me kaikki olemme lapsellisia jonkin aikaa. Moni on koko elämänsä!

Vierailija
18/44 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

29, se oli tietysti vitsi.

Kumpi on oikein: fysiikan opiskelija vai fysiikanopiskelija?

Vierailija
19/44 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

29, se oli tietysti vitsi.

Kumpi on oikein: fysiikan opiskelija vai fysiikanopiskelija?

edellisen kirjoitti 17.

Vierailija
20/44 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa..a. En tiiä mistä tulee, toikin. Ja yleensä nuo sanojat on itse 25-vuotiaita jotka taas mun mielstäni on ihan liiankin lapsellisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä