Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi ei saanut todistusta..

Aloittaja
05.06.2016 |

Lapseni vaihtoi koulua kunnasta kaupunkiin kuukausi sitten muuttomme vuoksi. Vanhan koulun kanssa oli sovittu että antavat uudelle koululle erotodistuksen jonka perusteella uusi opettaja tekee virallisen todistuksen ja jakaa sen virallisessa todistusten jakotilaisuudessa.

Eilinen tuli ja lapseni oli jännittänyt ja käynyt ylikierroksia monen monta viikkoa tulevan todistuksen vuoksi. Jakotilaisuudessa todistusta ei kuitenkaan tullut. Mainitsin keskenkaiken asiasta uudelle opettajalle joka oli ihan H. Moilasena ettei hän ole tiennyt koko kuviosta mitään, kävi tarkistamassa lokerostaan että oliko SIHTEERI kirjoittanut virallista todistusta, ei ollut. Lapsen pulpetti ammotti tyhjyyttään ja kaikki luokassa olleet tuijottivat häntä, näin kuinka lapseni silmät kyynelehtivät, mutta hän piti pokkaa.

Opettaja alkoi jakaa "Hyvää kesää"-kortteja, lapseni pulpetti jäi siitäkin tyhjäksi. Perheemme osallistui uuden opettajan yhteis lahjakorttiin, kun tämän jakoaika tuli, päätin että nyt on aikamme poistua tilanteesta. Ja uusi opettaja jäi silmät suurina katsomaan peräämme.

Tapasin käytävällä rehtorin jolta kysyin asiasta. Hän sanoi samantien että muistaa kyllä tarkalleen kuinka on vanhan koulun kanssa sovittu ja oli hyvin hyvin pahoillaan opettajan tekemisistä/unohduksesta. Lupasi ottaa puheeksi opettajan kanssa.

Lapselleni eilinen päivä oli syvä pettymys. Kaikki kyselivät "millainen todistus tuli?", kaverit puhuivat todistuksistaan jne.

Ylireagoinko kun lähdimme kesken pois?

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu mitä luusereita vanhemmat vois katsoa peiliin kyllä se syy on teissä!

Vierailija
22/86 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla kouvolatukka, lorttonarupaita ja pinkit crocsit? Lapsesi häpeää sinua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ollut vaihtoehtoja muuttaa ennemmin tai myöhemmin tähän ko. uuteen asuntoomme. Eikä siitä spekulointi ole nyt aiheellista, kysyin vaan että ylireagoinko eilisessä tilanteessa?

Palasimme SYNNYINpaikkakunnallemme (lapsi myös syntynyt täällä ja kaverit + sukulaiset ovat täällä). Asuimme eri paikkakunnalla 3 vuotta töiden vuoksi.

Lapsen pettymystä nyt ajattelen, en sitä että MINÄ haluan todistuksen heti-nyt.

Vierailija
24/86 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse voin opettajana sanoa, että kirjoitan tasan niiden oppilaiden todistukset, jotka toimistosihteeri on lisännyt arvioitavaksi Wilmaan. En kivittäisi opettajaa ensimmäiseksi.

Etkä sitten ollenkaan huomaa, että uuden oppilaan nimeä ei ole lisätty?!

Ei hyvää päivää, ei tällaisia opettajia oikeasti ole olemassa!

Vierailija
25/86 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Meillä ei ollut vaihtoehtoja muuttaa ennemmin tai myöhemmin tähän ko. uuteen asuntoomme. Eikä siitä spekulointi ole nyt aiheellista, kysyin vaan että ylireagoinko eilisessä tilanteessa?

Palasimme SYNNYINpaikkakunnallemme (lapsi myös syntynyt täällä ja kaverit + sukulaiset ovat täällä). Asuimme eri paikkakunnalla 3 vuotta töiden vuoksi.

Teidän perheellä on siis yhteinen synnyinpaikkakunta? Meidän perheessä on kolme eri synnyinpaikkakuntaa, olemme muuttaneet opiskeluiden ja töiden perässä. Nyt asumme lapsen synnyinpaikkakunnalla, vanhempien synnyinpaikkakunnille emme ole palaamassa ei siellä asu enää sisaruksia eikä ystäviä, kaikki ovat muuttaneet töiden perässä muualle.

Vierailija
26/86 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärin! Juuri tällaisia opettajia on tänä päivänä olemassa. Ne on vaan töissä siellä, ei niille mikään kuulu.

Vierailija
27/86 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Teidän perheellä on siis yhteinen synnyinpaikkakunta? Meidän perheessä on kolme eri synnyinpaikkakuntaa, olemme muuttaneet opiskeluiden ja töiden perässä. Nyt asumme lapsen synnyinpaikkakunnalla, vanhempien synnyinpaikkakunnille emme ole palaamassa ei siellä asu enää sisaruksia eikä ystäviä, kaikki ovat muuttaneet töiden perässä muualle.

Kyllä on yhteinen synnyinpaikkakunta johon nyt palasimme. Jossa asuu myös sukulaisemme ja ystävämme, tuttu seutu ja kaikki tutut jutut lapselle, muistaa kyllä.

Ja en ymmärrä miksi provoisin tälläisestä, näin kävi ja ihan totta.

Vierailija
28/86 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen antanut numerot, sihteeri kirjoittaa todistukset. Ja rehtori vasta,

Vierailija
29/86 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse voin opettajana sanoa, että kirjoitan tasan niiden oppilaiden todistukset, jotka toimistosihteeri on lisännyt arvioitavaksi Wilmaan. En kivittäisi opettajaa ensimmäiseksi.

Etkä sitten ollenkaan huomaa, että uuden oppilaan nimeä ei ole lisätty?!

Yksi ainoa opettaja kirjoittaa koko todistuksen? Haloo! Oppilaalla voi olla vaikka kahdeksan eri opettajaa, jotka antavat numerot omista oppiaineistaan. Millaisen numeron antaisit oppilaalle, joka käy kahdella tai kolmella oppitunnilla? Eiköhän toimistosihteerin olisi pitänyt syöttää entisen koulun antamat numerot.

Vierailija
30/86 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama kuka ne numerot syöttää järjestelmään, mutta opettajan (oli se alakoulun luokanopettaja tai yläkoulun luokanvalvoja) olisi odottanut tarkistavan että kaikkien oppilaiden todistukset ovat hänellä ennen kuin todistuksia jaetaan. Ja lisäksi vielä muistamisen (kortin) unohtaminen yhden lapsen kohdalla on törkeää.

Minusta et ylireagoinut. Voisit myös palata asiaan kirjallisesti Wilman kautta ja varmistaa sekä opettajalta että rehtorilta miten hoitavat nyt asian kuntoon. Lisäksi olisi hyvä kirjoittaa siihen myös miltä asia lapsesta tuntui. Tämä auttaisi opettajaa ja rehtoria ymmärtämään asian vaikutukse ja huolehtimaan jatkossa vastaavien tilanteiden osalta asian paremmin kuntoon.

Vierailija
31/86 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.-2. luokkalaisilla yleensä on yksi opettaja. Ja juuri eilen ihailin veljenpojan 2. luokan käsinkirjoitettua todistusta. Mutta nämä toteamukset eivät muuta sitä tosiasiaa, että ap on provo.

Vierailija
32/86 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei selitä sitä ettei opettaja muistanut yhtä oppilasta vaan jätti hänet ilman. Ei mikään. Mun lapset ovat vaihtaneet koulua useamman kerran eikä heitä ole koskaan unohdettu opettajan toimesta. Ja kyllä, lapset voivat kehittää ihan pienestä tälläisestä sattumuksesta todella pahan mielen itselleen. Varsinkin silloin kun kaikki on uutta ja miettii että hyväksytäänkö minut.

Kunnollinen opettaja olisi kissojen ja koirien kanssa metsästänyt lapsen puuttuvaa todistusta jos sitä ei opettajalle itselleen olisi ajoissa toimitettu. Kysynyt että missä helvatassa on uuden oppilaan paperit. Ja jos asia olisi käynyt niin ylivoimaiseksi että papereita ei vain löydy niin soittaa vanhemmille etukäteen ja sanoa että ikävä kyllä todistus ei ehdi ajoissa viimeiseksi päiväksi että voin antaa lapselle vaikka pienen epävirallisen väliarvostelun. 

Haleja sinulle ap ja lapsellesi. 

Vierailija
33/86 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku kirjoittaa "unohdettu opettajan toimesta"?

Vierailija
34/86 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei selitä sitä ettei opettaja muistanut yhtä oppilasta vaan jätti hänet ilman. Ei mikään. Mun lapset ovat vaihtaneet koulua useamman kerran eikä heitä ole koskaan unohdettu opettajan toimesta. Ja kyllä, lapset voivat kehittää ihan pienestä tälläisestä sattumuksesta todella pahan mielen itselleen. Varsinkin silloin kun kaikki on uutta ja miettii että hyväksytäänkö minut.

Kunnollinen opettaja olisi kissojen ja koirien kanssa metsästänyt lapsen puuttuvaa todistusta jos sitä ei opettajalle itselleen olisi ajoissa toimitettu. Kysynyt että missä helvatassa on uuden oppilaan paperit. Ja jos asia olisi käynyt niin ylivoimaiseksi että papereita ei vain löydy niin soittaa vanhemmille etukäteen ja sanoa että ikävä kyllä todistus ei ehdi ajoissa viimeiseksi päiväksi että voin antaa lapselle vaikka pienen epävirallisen väliarvostelun. 

Haleja sinulle ap ja lapsellesi. 

Kiitos haleista! Sitä lapsi nyt todella tarvitsee.

Jäin jälkikäteen miettimään että jos erotodistus on todella rehtorinkin mukaan tullut - niin olisivat edes sen tilapäisesti antaneet!

En provoa, ihan oikeasti, tämä on täysi totuus ja muutama sukulainenkin jonka lapset samassa koulussa ovat tästä ihan ihmeissään!

Vierailija
35/86 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikitään että tämä on totta.

Kyllä ap toimi väärin, kun nolasi lapsensa poistumalla mielenosoituksellisesti paikalta. Se on noloa ja saa lapsen näyttämään lapselliselta. Parempi olisi toimia rakentavasti. Se vähentää myös lapsen ahdistusta. Aikuinen osoittaa että hätää ei ole

Vierailija
36/86 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ilmeisesti myöskään huomannut, että hänen tunnuksensa uuden koulun sähköiseen reissuvihkoon ei toimi ollenkaan? Meillä tuli toukokuussa vielä monenlaista viestiä kokeista ja muutoksista koulun aikatauluihin 😉

Vierailija
37/86 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa nolo moka opelta. Itse pelkään vieläkin monen työvuoden jälkeen, että jonkun todistus puuttuu. Lasken todistuksia uudelleen ja uudelleen, ja tarkastan nimilistaa samalla. Luokallani oli vuosi sitten myös vastaava oppilas, joka siirtyi toisesta luokasta pari viikkoa ennen kevätjuhlaa omaan luokkaani. Sovin edellisen luokan opettajan kanssa, että oppilas menee sinne hänen luokkaansa hakemaan todistuksen, koska tuo ope sen kirjoittaakin. Sitten edellisenä iltana ennen kevätjuhlaa sain kauhean stressin, että jos tuo toinen ope onkin unohtanut homman ja hänen luokkansa onkin eri juhlaerässä yms. Ja sitten tuo raasu onkin mun luokassa ja mulla ei ole antaa todistusta... ja toinen ope tulee koululle vasta paria tuntia myöhemmin. Yritin iltaysiltä soittaa rehtorille, jolta saisin tuon toisen opettajan puhelinnumeron varmistaakseni, ettei tule mitään hämmentävää tilannetta. En saanu rehtoria kiinni ja menin jännittyneenä aamulla koululle. Onneksi asia oli hoidossa. :)

Muuten en ole hysteerinen työasioissa, mutta juhlapäivänä en halua mitään sekaannuksia tai mutkia, kun lapset odottaa todistuksia innokkaana ja olisihan se noloa selvitellä yhden oppilaan todistuksen kohtaloa ja sitä, koska sen saa ja mistä.

Ja joku tuolla kirjoitti, että arvioi vain Wilmassa olevat oppilaat. Onpa typerä suhtautuminen. Kyllä koulutetun ihmisen virkavastuulla pitää pikkuisen pyrkiä huolehtimaan kokonaisuudesta. Ei asioihin voi suhtautua, että "ei kuulu mun töihin". Kyllä kuuluu, jos asia tulee mieleen. Se on totta, että asiat voi unohtua ja siihen voi olla syytön, mutta itse opin jo edellisellä työuralla (yksityisellä 10 vuotta), että vastuuta pitää kantaa sen omankin lokeron ohi.

Vierailija
38/86 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikitään että tämä on totta.

Kyllä ap toimi väärin, kun nolasi lapsensa poistumalla mielenosoituksellisesti paikalta. Se on noloa ja saa lapsen näyttämään lapselliselta. Parempi olisi toimia rakentavasti. Se vähentää myös lapsen ahdistusta. Aikuinen osoittaa että hätää ei ole

Poistuimme vähin äänin. Lapseni pulpetti sijaitsi oven vieressä ja itse olin myös lapseni lähettyvillä. En vaan voinut jäädä tilanteeseen jossa huomasin lapseni ahdistuneen ja itku silmässä. Tunnen kyllä oman lapseni ja tiesin että hänkin halusi vaivaantuneesta tilanteesta pois. En usko että kenenkään luokassa olleen mielestä tämä poistumisemme olisi ollut yhtään noloa, kun taas opettajan toiminta oli.

Vierailija
39/86 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ilmeisesti myöskään huomannut, että hänen tunnuksensa uuden koulun sähköiseen reissuvihkoon ei toimi ollenkaan? Meillä tuli toukokuussa vielä monenlaista viestiä kokeista ja muutoksista koulun aikatauluihin 😉

Nyt en ymmärrä ollenkaan?

Vierailija
40/86 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt en ymmärrä ollenkaan?

Minulla Wilma viestit on kyllä tullut perille ja lähtenyt ihan normaalisti, ei ole ollut ongelmia tämän suhteen uuden koulun kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän