3000e tuloilla olet keskiluokkaa :O Kuka tienaa noin paljon?
"Sveitsiläinen Credit Suisse -pankki on määritellyt, että Suomessa ihmisen voi katsoa kuuluvan keskiluokkaan, kun hänen tulonsa ovat 45 109 euroa vuodessa.
Heinonen pitää rajaa korkeana. Hänestä jo noin 3 000 euron kuukausituloilla eli 10 000 euroa Credit Suissen laskemaa pienemmillä vuosituloilla voi hyvin olla keskituloinen."
Kuinka moni oikeesti tienaa noin paljon :/??
Kommentit (45)
Assari olen ja saan 3500€/kk. Siis en yliopistolla assistentti vaan sihteeri.
itse saan hieman yli 3000 euroa käteen. Ei se oikeasti paljolta tunnu. Kuun lopussa tulee palkan lisäksi lomarahat 6 viikosta niin sitten jää sentään vähän enemmän käteen.
Mulle jää käteen kuussa 3000 euroa (brutto 5t) eikä se mikään autuaaksi tekevä asia ole. Mulla ei ole toista aikuista osallistumassa elämisen kustannuksiin ja ihan kuriositeettina, paljonkohan jää käteen perheessä, jossa molemmat vanhemmat saavat bruttona 2500 euroa?
puluparka kirjoitti:
Jos joskus tulisin tienaamaan sen 3000 euroa kuussa, pitäisin itseäni ökyrikkaana, tähän mennessä korkein kuukausipalkkani on ollut 900 euroa - 22 % verot.
Aika huono diili sulla verottajan kanssa, itsellä tulot 1100 euroa osa-aikatyöstä opiskelun ohessa kaksi vuotta sitten, veroprosentti jotain alle 11%.
Vaikea uskoa todeksi tuo 900e / 22%.
olen media-alan freelancer ja tienaan tällä hetkellä n. 4500 €/kk, mutta en osaa pitää itseäni keskiluokkaisena.