3000e tuloilla olet keskiluokkaa :O Kuka tienaa noin paljon?
"Sveitsiläinen Credit Suisse -pankki on määritellyt, että Suomessa ihmisen voi katsoa kuuluvan keskiluokkaan, kun hänen tulonsa ovat 45 109 euroa vuodessa.
Heinonen pitää rajaa korkeana. Hänestä jo noin 3 000 euron kuukausituloilla eli 10 000 euroa Credit Suissen laskemaa pienemmillä vuosituloilla voi hyvin olla keskituloinen."
Kuinka moni oikeesti tienaa noin paljon :/??
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kaikki jotka nyt vähän kaupan kassaa korkeammalle ovat tavoitteensa elämässä asettaneet.
Nimenomaan, ei kovin paljon vaadi tienata yli kolme tonnia kuussa.
Kolme tonnia ei ole kovin paljoa...
Itse tienaan 2/3 tosta kesätöissäni, johon ei vaadita mitään koulutusta. 
Kyllä ne alotuspalkkatoiveet itellä liippaa kolmentonnin tienoota sitten kun valmistuu ja alottaa vakkarityön sillä varsinaisella omalla alalla. Ei siinä vaiheessa halua enää parilla tonnilla kuussa elellä ja aika epämotivoivaa olisi jos oisi sama palkka kuin koulutusta vaatimattomissa töissä...
Jotain 4-5 tonnia alkaisin pitämään sen sijaan jo summana jonka voisi laskea paljoksi.
No vaikka ketkä.Minä en,mutta sisarukseni kyllä,heidän miehensä,oma mieheni,exäni ja lähes kaikki työssäkäyvät ystäväni.
Minä ja kaikki sisarukseni
Suurin osa sairaanhoitajista 
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne alotuspalkkatoiveet itellä liippaa kolmentonnin tienoota sitten kun valmistuu ja alottaa vakkarityön sillä varsinaisella omalla alalla. Ei siinä vaiheessa halua enää parilla tonnilla kuussa elellä ja aika epämotivoivaa olisi jos oisi sama palkka kuin koulutusta vaatimattomissa töissä...Jotain 4-5 tonnia alkaisin pitämään sen sijaan jo summana jonka voisi laskea paljoksi.
Missä kesätöissä tienaa noin hyvin?
Suomi on osittain juuri näistä täysin epärealistisista palkkatoiveista johtuen tässä jamassa. "Kyl mun pitää saada ainaskii kolme puol kiloo, muuten en ala mitää." Good luck.
Tossa kolmessa tonnissa on jaettu kaikki vuoden palkka kahdeltatoista
Myös lomarahat
Ei taida juniorit muistaa aikaa jolloin 10000 markkaa kuukaudessa oli iso liksa.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kaikki jotka nyt vähän kaupan kassaa korkeammalle ovat tavoitteensa elämässä asettaneet.
Enpä ole vielä +3000 kk-tuloja nähnyt vastavalmistuneena maisterina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne alotuspalkkatoiveet itellä liippaa kolmentonnin tienoota sitten kun valmistuu ja alottaa vakkarityön sillä varsinaisella omalla alalla. Ei siinä vaiheessa halua enää parilla tonnilla kuussa elellä ja aika epämotivoivaa olisi jos oisi sama palkka kuin koulutusta vaatimattomissa töissä...Jotain 4-5 tonnia alkaisin pitämään sen sijaan jo summana jonka voisi laskea paljoksi.
Missä kesätöissä tienaa noin hyvin?
Postia jakaessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida juniorit muistaa aikaa jolloin 10000 markkaa kuukaudessa oli iso liksa.
Ei taida seniori enää kyetä ymmärtämään että rahan arvo ei ole enää sama kuin markka-aikaan. Et saa enää yhtä paljon ruokaa 10 eurolla joka sitä noin 60 markkaa vastasi. On silloin palkkojenkin noustava kun muutkin summat nousee.
Bruttona tienaan kepeästi yli sen mutta netto jää pitkästi alle.
Minä luokanopettaja tienaan yli 3000 kuussa.
Luokanopettajana vähän alle 2600€ kuukaudessa. Että kyllä tämä vähän hassulta tuntuu. Toki nyt loman alkaessa ei edes harmita tuo palkkaus.
Olihan se markka-aikana tuo kymppitonni hyvä liksa, silloin työelämää aloitellessa. Onneksi palkkakehitys on ollut nouseva ja tällä hetkellä tuosta ajasta viisinkertaistunut bruttokuukausitulo mahdollistaa ihan kivan elämän. Ei rikkaaksi asti Suomen verotuksella, mutta ei muualla saa näin ihanaa maisemaa puhtaan järven rannalla, isollakaan rahalla. Ja nyt sentään jää aikaa nauttia elämästä:)
Eihän toi ole juuri mitään? Tienaan tällä hetkellä 5000€/kk ja tämä on mulle jo huono palkka. Aikaisemmin oli vuosi tulot tuolla 7-9K€/kk tienoilla.
Olen pankissa neuvojana ja brutto 2300 € . En siis lähelläkään keskiluokkaa,
Vain luuserit eivät tienaa kolmea tonnia kuussa. Moiset sietäisi siirtää vaikka Ahvenanmaalle pois ihmisten jaloista.