Pk-seudun vuokrat ja tulonne
Niin, tästä puhutaan paljon, mutta aloitetaan taas uudestaan. Millaisia vuokria siellä pk-seudulla oikein maksellaan ja mitä tienaat?
Kommentit (11)
1200 e / Helsingin keskustassa. Iso kaksio erillisellä keittiöllä, vanha hieno talo. Tämä oli löytö, tiedän olevan edullinen. Meillä pienet tulot, omani vaihtelevat. Puoliso maksaa koko vuokran yksin.
410€, 40 neliöinen kaksio (kaupungin kämppä). Palkka bruttona 2200€/kk.
Kaksio idän lähiöstä, kaupungin asunto (siksi halpa), 650€. Olen vielä opiskelija ja asun yksin, joten ei ole varaa sairastua. Tienaan noin 1000€ kuussa osa-aikatöistä.
Bruttona minä ja mies yht. 3600e/kk. Vuokra on 1100e/kk.
Asumme saunallisessa kaksiossa 2010-luvulla rakennetussa talossa kantakaupungissa.
1190e/kk, vanha rivari, 103m2
Yhteensä bruttotulot n 6000e/kk
Vierailija kirjoitti:
Jotain outoa tässä on. Kämppä suhteilla?
Netto reilu 2000€/kk. Yksiö Helsingissä, Lauttasaaressa, 560€/kk.
Joillain teistä on kyllä käynyt hyvä tuuri vuokran suhteen. Mutta tosiaan, ei ole enää niin väliä missä päin asuu Helsinkiä, Espoota tai Vantaan eteläisiä alueita, kaikkialla vuokrat ovat jo aika samalla hintatasolla. Esim. Espoossa vuokrat ovat jo ihan Helsingin tasoa monilla alueilla, Tapiolassa jo ydinkeskustan hinnat vuokrissa, ellei läy tuuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain outoa tässä on. Kämppä suhteilla?
Laitoin hakemuksen Stadin asuntoihin netin kautta ja parissa kuukaudessa tarjottiin. Tämä tosin tapahtui vuonna 2009 ja sen jälkeen olen vaihtanut kämppää pari kertaa sisäisillä vaihdoilla.
Reilut 700 e ja kolmio. Tosi edullinen on, tiedän! Tuloni ovat pienet, juuri nyt alle tuon 700 e / kk. Onneksi en yksin maksele.