Juuri näin. Tänään lapsella piti olla jo koulussa juhlavammat vaatteet
päällä, kun on kenraaliharjoitukset kevätjuhlaa varten koulussa. Eilen illalla laitoin näkyvälle paikalle juhlakamppeet valmiiksi, vaan kun aamulla pienten kanssa heräsin, niin siinä ne juhlakamppeet edelleen olivat.
Eli lapsi meni kouluun ihan perus-arkivaatteissa. Kyllä minua äitinä hieman nolottaa, jos / kun muitten lapsilla on sievät ja nätit juhlavaatteet, niin ei meidän muksulla. Vaan tuollaisissa arkikamppeissa siellä menee. Lapsi kun muutenkin selkeästi inhoaa juhlavaatteita ja niitten päälle pukemista.
Kommentit (16)
Eihän tuossa järkeä, että kenraaliharjoituksiin juhlavaatteet. Likaantuu. Pikkukoululaiset ainakin sotkevat.
Ei kieltämäti, mutta tuollainen viesti tuli jo viime viikolla Wilmaan, että kenraaliharjoituspäivänä juhlavammat vaatteet päälle, kun kaikki oppilaat näkevät salissa sen kevätjuhla -ohjelman
Huomenna vain osa näkee salissa juhlan ja loput kai tunnin verran hengailevat omissa kotiluokissaan odottaen juhlan loppumista & todistusten jakoa. Ei tuossakaan minusta ole mitään järkeä.
Sali kun ei ole kovin iso, niin tietysti se on varattu etupäässä kevätjuhlapäivänä vanhemmille. Ja siksi kevätjuhlapäivänä ei kaikki oppilaat pääse saliin juhlaa katsomaan.
Pöh. Itte olin aina verkkareissa juhlissa. Ei mulle mitään mekkoa saanu päälle, eikä nykyäänkään. Ja sä voit sanoa et frakki on vielä pesulassa.
Heräsin pikku väen kanssa vähän ennen yhdeksää ja isompi muksu & isä lähtivät täältä noin puoli ysin maissa.
Hehe tuli mieleen, kun lukioaikana olin jakamassa käsiohjelmia juhlaan ja olisi pitänyt olla valkoinen paita ja tummat housut niin mulla oli värikäs villapaita ja siniset farkut :D hups. Ei ole niin vakavaa
Vierailija kirjoitti:
Kuinka myöhään sä oikein nukut?
Samaa mietin. Itse olen myös nyt pari kuukautta kotona enkä koskaan antaisi 14 ja 16 v lasteni lähteä kouluun niin että nukun.
Saati, jos olisi pienempiä lapsia. Millainen päivärytmi lapsilla oikein on!
alkuperäinen kirjoitti:
Ei kieltämäti, mutta tuollainen viesti tuli jo viime viikolla Wilmaan, että kenraaliharjoituspäivänä juhlavammat vaatteet päälle, kun kaikki oppilaat näkevät salissa sen kevätjuhla -ohjelman
Huomenna vain osa näkee salissa juhlan ja loput kai tunnin verran hengailevat omissa kotiluokissaan odottaen juhlan loppumista & todistusten jakoa. Ei tuossakaan minusta ole mitään järkeä.
Sali kun ei ole kovin iso, niin tietysti se on varattu etupäässä kevätjuhlapäivänä vanhemmille. Ja siksi kevätjuhlapäivänä ei kaikki oppilaat pääse saliin juhlaa katsomaan.
Mitä ihmettä? Meidän lasten koulussa kyllä juhlat ensisijaisesti lapsille ja vanhempia tulee sen verran kuin lisäksi mahtuu. Miten niin "tietysti etupäässä vanhemmille"?!?
Tuntuu järjettömältä. Lapset tänään koko päiväksi kouluun juhlavaatteissa, ruokailut ja kaikki. Lopputuloksena ainakin pienemmillä lapsilla likaiset vaatteet. Kauhee kiire sitten illalla alkaa niitä pestä ja silittää että on huomenna valmiit taas.
(Tuon perheen päivärytmi ei varmaan liity tähän asiaan juurikaan.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin. Itse olen myös nyt pari kuukautta kotona enkä koskaan antaisi 14 ja 16 v lasteni lähteä kouluun niin että nukun.
Mitä saa***aa? Aikamoista teinien aliarvioimista kun et päästä heitä lähtemään kouluun niin että nukut. Ihan vinkkinä että ne jopa tarvitsee sitä omaa aikaa.
Ja ei nyt kauhean pilalla ole lasten päivärytmi jos heräävät yhdeksältä. Itseäni ärsyttää herätä taaperon kanssa viideltä kun joudutaan monta tuntia kökkiä sisällä. Leikkipuistoihin kun alkaa tulla väkeä vasta paljon myöhemmin.
Vitsi mikä luuseri mäkin oon, kun heräillään taaperon kanssa vasta puoli 10 - 10 aikaan..:-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sää tietenkin laitat niille aamupalaakin valmiiksi =)
Milloin ajattelit lasten oppivan oma toimisuutta?
Siis voi helvetti kun mä olen paska mutsi! Meillä lapset osaa ihan omatoimiseti herätä, syödä, pukea ja lähteä kouluun niin että minä nukun. Pitää varmaan herätä tästä lähtien kertomaan ne asiat jotka ovat osanneet jo vuosia, harjaa hiukset, harjaa hampaat, käy pissalla. Varmaan ne on jo ihan hunnigolla kun joutuvat tuollaista tekemää ala-asteikäisenä.Reppanat.
Mutta palatakseni alkuperäiseen kirjoitukseen... Miksei isä voinut katsoa että lapsella on hienommat vaatteet päällä, jos ne kerta oli valmiiksi laitettu?
Vierailija kirjoitti:
Siis voi helvetti kun mä olen paska mutsi! Meillä lapset osaa ihan omatoimiseti herätä, syödä, pukea ja lähteä kouluun niin että minä nukun. Pitää varmaan herätä tästä lähtien kertomaan ne asiat jotka ovat osanneet jo vuosia, harjaa hiukset, harjaa hampaat, käy pissalla. Varmaan ne on jo ihan hunnigolla kun joutuvat tuollaista tekemää ala-asteikäisenä.Reppanat.
Mutta palatakseni alkuperäiseen kirjoitukseen... Miksei isä voinut katsoa että lapsella on hienommat vaatteet päällä, jos ne kerta oli valmiiksi laitettu?
No jos teillä osaa niin miksi ihmeessä sun pitäisi herätä aikaisemmin? Mutta ap:n muksu ei selkeästi osaa ja äiti sitten itkee sitä vauva-palstalla.
alkuperäinen kirjoitti:
No jo on ihmeellistä. Siis isokokoiset vanhemmat eturivissä katsomassa esitystä ja lapset sitten jossain missä nyt mahtuvat jos mahtuvat ollenkaan?
Kuka sitä enää kesälomalle päästyään jaksaa muistella?