Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävikö kukaan elämäm koulun pääsykokeissa?

Vierailija
02.06.2016 |

Oliko vaikeita tehtäviä? Meinasin hakea, mutta ajattelin vielä vuoden katsella, jos ensi vuonna sitten. Ajattelin, että pitää vielä opetella ensin kirjoittamista ja sen sellaista.

Kommentit (222)

Vierailija
21/222 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on vasta ensi viikolla, joten lisää kokemuksia tehtävistä pliiiis!

Mua jännittää se röökikoe, kun pitää saada rööki sytytettyä niin, että on taapero sylissä ja sitten se rööki pitää pystyä polttamaan yhdellä kädellä samalla kun vispaa valmispuurojauhetta kattilassa.

Toi myöshästyminen on kyllä hyvä vinkki!

Vierailija
22/222 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä saitte esseetehtävään? Ite kirjotin pitkät pätkät systeemin huonosta jamasta. Perustelin omilla kokemuksilla, esim turhat putkareissut ja kannabiksen laittomuus, kerroin frendeistä kans joilla on samoja kokemuksia ja tuntemuksia. Tuntui että argumentoin onnistuneesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/222 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on yksi hakenut! Hommia on paiskittu koko talvi, ja enpä olisi paljoa paremmin voinut valmistautua. Ylipainoa sain mukavat 15kg, kävin Alanyasta hakemassa uuden vaatekerran Ed Hardya ja tribaalitatuoinnin. Vähän rupesi jännittämään kuitenkin omat pääsymahdollisuudet, kun kaverini oli joutunut ennen pääsykokeita putkaan Tauskin keikalta ja pääsi siitä leveilemään...

Vierailija
24/222 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua jännittää se röökikoe, kun pitää saada rööki sytytettyä niin, että on taapero sylissä ja sitten se rööki pitää pystyä polttamaan yhdellä kädellä samalla kun vispaa valmispuurojauhetta kattilassa.

Tuo onkin paha tehtävä! Kannattaa treenata etukäteen mahdollisuuksien mukaan.

Minä koitin treenata meidän kissan kanssa. Sulloin sen sellaiseen verkkokassiin, että pyristely olisi mahdollisimman autenttista. Kerran onnistuin tupakan sytyttämään ja muutaman henkosen vetää ennen kuin kissa raapaisi poskeeni ison haavan ja otti ritolat. Vähän siis jännittää, että miten sitten kokeessa käy...

Niillähän on siellä aidot elämäm koululaisten lapset joiden kanssa tuo tehtävä suoritetaan ja niiden kynnet on varmasti yhtä pitkät ja terävät kuin kissalla. Ja kissasta poiketen paskaiset. Siksi varmaan siinä kutsussa käskettiinkin päivittämään jäykkäkouristusrokotus.

Vierailija
25/222 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MÄ HAIN HELSINGIN KANTA PÄÄ OPISTOON.

Vierailija
26/222 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmä mittän svidun elämmäm kouluu tartte. Hyvin oon pärjääny ilmankin, paitti fattassa ne alkaa nipottaan niist pikavipeist. Mutku ei se corolla ilman bensaa kule, ni jostain se fyrkka on saatava ku kaikilla kontulan lähibensiksillä lukitaan mittarit ku ne näkee mun kurvavan pihaan.

Vierailija
27/222 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetäisin pari iltaa ennen koetta purkillisen itseruskettavaa iholle ja laitoin kokeeseen topin ja farkkushortsit sekä 15 sentin korkokengät. Nyt odottelen jalkapohjat kipeinä hyväksymisilmoitusta.

Vierailija
28/222 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin ottaa taaperokaksoset mukaan kokeeseen!!!!siinä sit rööki kädessä itkua tihrustin kun aattelin että se meni siinä, mutta ilmoittautumispisteeltä tultiin selvittämään tilannetta ja rauhoittelivat, että koska lapset vaunuineen jäivät alkoholistinaapurin parvekkeelle Ja kyseessä oli täysi unohdus minulta, se oikeastaan pikemminkin nosti pisteitäni :) kävin lähikuppilassa kilistämässä siitä suoraan jo kesken kokeen, niin mahti fiilis!

Vierailija
29/222 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En myöskään käyttänyt tarpeeksi v*ttua, s**tanaa, p*rkelettä, h*levettiä, h*oraa, edes hakkaus-ja tappouhkauksia en tajunnut viljellä siinä kohtaa kun tehtävänantona oli koittaa kiristää FB-kavereilta rahaa mitä mielikuvituksellisimmilla syillä sossutukien loputtua kaksi päivää niiden tilille saapumisesta. 

Mitä te muut keksitte syiksi tuohon, että miksi FB-kavereiden pitäisi antaa teille rahaa? Minä kirjoitin vaan, että rahaa tarvitaan kaljaan ja tupakkaan, mutta nollille meni koska oli kuulemma niin mielikuvitukseton vastaus :(

Vierailija
30/222 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin ei kuulemma pääse pääsykokeeseen, jos on peruskoulu suoritettu. Niin on kova hakijoiden taso. 

Vierailija
31/222 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä jäi ensimmäisellä haku kerralla kiinni siitä että, haastattelussa sanoin että, vaikka olenkin saanut huonot lähtö kohdat elämääni niin voin kuitenkin itse vaikuttaa siihen millaista elämää elän. Kuulema haastattelijoiden mielestä oli täysin puppua koko ajatus. Sanoivat että silloin jos joku aikaisemmista suku polvista on ollut vankilassa, putkassa, alkoholisti, narkkari tai muuten vain jotenkin huono osainen, niin kukaan suvusta ei voi pärjätä elämässä. Otin sitten tästä opiksi, ja seuraavana vuonna kerroin tuon jutun. Pääsin kuin pääsinkin sisään :) Olen kyllä niin tykännyt opiskella tuolla, tuntuu että kaikki luokka kaverit on käyny niin samoja juttuja läpi ja muutenkin voi ihan vapaasti olla ilman että kukaan tuomitsee. Viime viikollakin Jessican kanssa annettiin Nicolle turpaa kun se oli nussinut Saritan tyttö ystävää niin opettajatkin kannustivat ringissä ympärillä.

Vierailija
32/222 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se laskutehtävä oli ihan kamala! Siis se missä piti laskea kuinka monta siideriä saa, kun lasketaan tuet yhteen ja vähenentään niistä menot.

Siis mitkä menot? Kävele sinne ostarille, niin ei tuu menoja ja voit käyttää kaikki rahat sidukkaan. Ei se 200 metriä ny niin pitlä matka ole, että viinarahoja kannattaisi taksiin käyttää.

Vierailija
33/222 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä päin ei kuulemma pääse pääsykokeeseen, jos on peruskoulu suoritettu. Niin on kova hakijoiden taso. 

jep, mulla jäi viime vuonna kiinni ala-asteen arvosanoista. Yläasteellahan tajusin jo jättää kesken, mutta nelosluokan kuviksesta saatu ysi laski mun pisteitä sen verran etten päässyt sinä vuonna sisään.....tänä vuonna otin pikavipin junalippuun ja hain vähän kauemmas ihan suosiolla

Vierailija
34/222 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te muut keksitte syiksi tuohon, että miksi FB-kavereiden pitäisi antaa teille rahaa? Minä kirjoitin vaan, että rahaa tarvitaan kaljaan ja tupakkaan, mutta nollille meni koska oli kuulemma niin mielikuvitukseton vastaus :(

No Ranen on syytä antaa fyrkkaa, joska muuten mä sviddu kerron Artsille, että se panee Hanttaa. Artsia ei kannata ärsyttää kun se on spiidissä. Tai eihän se pääse lomalle ku vasta ensi vuonna, mut silti.

Artsin ei tartte, kts. ed. kappale. Hantankaan ei tarvi, mutta jos se antaa pesää Ranelle, mä haluun kans.

Vierailija
35/222 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän vedin turpaa yhtä haastatteliaa ku näytti sellaselta ettei elämässä mitään vastoin käymisiä ole ja tuijjotti hirveesti nenän vartta pitkin. Aluksi ehdin jo stressata et tässäkö se ny oli, mut yritin vielä selittää et olin vähän juovuksissa. Lisäksi eiline painoi mieltä ku mies jäi verekseltään kiinni Sussun entisen bestiksen Veran kanssa ja tää hullu muijahan heitti mua sen Guessin laukulla päähän. Laukussa oli muutama siideri ja pari olutta joita se oli pöllinyt naapurin Marcukselle, jota se käy kans kuksimas, joten oli pää vähän vielä sinä haastattelu päivänä vähän tökerryksissä. Oottelen viel tuloksia, ois aika törkeetä jos ne vähentäis mun pisteitä siitä pikku läpsäisystä jota se haastattelia muuten kerjäs.

Vierailija
36/222 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mille paikkakunnille olette hakeneet? Itselläni on haku ensi vuonna ja olen ajatellut Kouvolaa tai Lahtea mutta niihin on kyllä kova taso

Vierailija
37/222 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mille paikkakunnille olette hakeneet? Itselläni on haku ensi vuonna ja olen ajatellut Kouvolaa tai Lahtea mutta niihin on kyllä kova taso

Minä hain suosiolla Vantaalle.

Vierailija
38/222 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koita Graniin, siellä kuulemma ei ole hirveesti tunkua. Mä ajattelin kasvattaa viiksiä vielä vähän aikaa ja tsempata Keravalle.

Vierailija
39/222 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itä-Suomen pikkupaikat on hyviä. Helppo päästä, mutta opetuksen korkea taso on yllättävää. Esimerkiksi joku Kajaani voisi olla hyvä, jos kaupunkimaisempaa tarttee. 

Vierailija
40/222 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi elämäM koulu? Miksi M eikä N

Emäläm koullu.

M tarkoittaa "En ole tosissani vaan käytän elämänkoulu -termiä ironisesti. Lisään siis N:n tilalle M:n että kaikki tajuaisivat. Erilleen kirjoittaminen ei riitä, koska muuten joku saattaisi sekoittaa minut aitoon elämänkoululaiseen."