Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen juna-asemalla, automaatit ei toimi, mistä lippu? Apua!

Vierailija
02.06.2016 |

Junista ei kuulemma enää saa ostettua lippua konduktööriltä... Kaikki automaatit ovat "ei käytössä" -hupun alla. Saako VR:n lippuja mistään muualta?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äsken meni juna johon olin nousemassa, konduktööri sanoi että lippuja ei ole vuoden alusta saanut ostettua enää junasta.

Miten tuo voi olla mahdollista? On edelleen paljon asemia, joilla ei ole minkäänlaista lipunmyyntiä, eikä edes automaatteja. Ja niilläkään, joissa automaatti on, ei lippua pysty ostamaan käteisellä. Millähän helvetillä se lippu pitäisi sitten ostaa?

Junissakin on lippuautomaatteja?

Vierailija
22/32 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äsken meni juna johon olin nousemassa, konduktööri sanoi että lippuja ei ole vuoden alusta saanut ostettua enää junasta.

Miten tuo voi olla mahdollista? On edelleen paljon asemia, joilla ei ole minkäänlaista lipunmyyntiä, eikä edes automaatteja. Ja niilläkään, joissa automaatti on, ei lippua pysty ostamaan käteisellä. Millähän helvetillä se lippu pitäisi sitten ostaa?

Kelpaako niihin käteinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Junissa ei ole, ennen on ollut konduktöörit. Kiskobusseissa on automaatit.

Vierailija
24/32 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pähkäilin samaa joku aika sitten, kun pitikin yllättäen tulla junalla kotiin taajamajunalla. Noh, menin lopulta bussilla...

Vierailija
25/32 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verkkokaupasta vissiin. VR sanoo voivoi niille, joilla ei siihen ole mahdollisuutta.

Vierailija
26/32 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, konduktöörit enää tarkastaa liput.

Vierailija
27/32 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä saa ostettua junasta lipun. Tosin electronin kanssa pitää varautua siihen, että yhteydet ei toimi kunnolla. Maailma on näköjään edelleen sellainen paikka, että ilman käteistä ei pärjää.

Vierailija
28/32 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No menet VR:n lippukauppaan kännykällä ja ostat lipun sieltä. Niin kaikki tekee nykyisin.

www.vr.fi

Eihän kaikilla ole edes älypuhelimia eikä kökössä mobiilikaupassa kelpaavia maksukortteja.

No se on sitten ihan omaa hölmöyttä ja itse tehty valinta ja seurauksista voi syyttää vain itseään.

Jos nyt et noin arkipäiväistä asiaa itse hoksottimillasi tajua ja olet noin kapeakatseinen ja ahdasmielinen niin sinuna en puhuisi mitään hölmöydestä.

Vierailija
29/32 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä saa ostettua junasta lipun. Tosin electronin kanssa pitää varautua siihen, että yhteydet ei toimi kunnolla. Maailma on näköjään edelleen sellainen paikka, että ilman käteistä ei pärjää.

Ei saa ostettua enää. Yritin samaa itse ja lensin ulos seuraavalla asemalla. Kuulemma enää vain tarkastavat lippuja.

Vierailija
30/32 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lippua ei voi ostaa automaatista, soita siihen vikailmoitukset numeroon. Sen jälkeen otat kuvan hupullisista automaateista, nouset junaan ja kerrot konduktöörille, että koska lippuautomaatti ei toimi, niin myyt minulle lisähinnattoman lipun. Voit maksaa sen käteisellä.

Minä tarvtse kuitin työnantajalle, mobiililippu ei kelpaa. Noin se meni kaksi viikkoa sitten, mikään ei ole muuttunut, eli junassa lipunmyyntivaunuun ja sieltä saat lipun. Ja jos niissä automaateissa on huput päällä, konduktööri tietää jo, että sillä asemalla ei myynti toimi.

Vierailija
31/32 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kaikilla mobiilipuhelinta, ei. Mutta jollain se ap palstailee just nyt.

Kenellä muka on nykyaikana pelkkä lankapuhelin, eikä mobiilipuhelinta ollenkaan? Älypuhelin onkin sitten asia erikseen, vaikka kovin nekin ovat yleisiä...

Vierailija
32/32 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma on näköjään edelleen sellainen paikka, että ilman käteistä ei pärjää.

Koko muu maailma ymmärtää tämän, vain Suomi on tämmöinen änkyrä.