Pliide jeesatkaa mua! Vegaani pitkäksi viikonlopuksi mukaan mökille, mitä ruokaa ostan mukaan kun on todella vähän jääkaappitilaa..
paljon papupurkkeja tietysti ainakin :)
Olen kyllä tehnyt vieraalle vegeruokaa ennenkin, mutta silloin ei ollut ongelmana kylmäsäilytystilojen puutetta.
Kommentit (25)
Siihen pieneen jääkaappiin jäävään tilaan kannattaa laittaa vegaaninen kasvisrasva, esm sininen keiju. Leipää mukaan paljon, jos ei jaksa montaa lämmintä ruokaa päivässä väkästää.
Vegaani voi syödä ihan samaa kuin muutkin. Ei kuole siihen, jos joutuu lihaakin maistamaan. Vituttaa tuollaiset turhat nirsoilut ruokien kanssa, kun ei oikeasti ole edes mitään allergiaa tai muuta, joka estäisi sen tavallisen ruoan syömisen.
Menisi sekin ituhippi Afrikkaan nälkää näkemään, niin eiköhän alkaisi kaikki ruoka kelpaamaan!
Oreot eivät ole vegaanisia, vaikka tuossa aiemmin niin väitettiin.
Ostat itsellesi kunnon grillieväät ja päästät pellen metsään, voi tuoda salaatit sullekin. Mutta kestätkö ne luennot?
Mun mies on lihansyöjä, mutta ei syö kalaa. Eipä kukaan ole koskaan olettanut että hän tuo omat lihansa tarjolle, kyllä se riittää että ilmoittaa ennen kutsuja että ruokavalioon ei kuulu kalaa. Miksi ihmeessä vegaanin sitten pitäisi tuoda oma papupurkki, ellei isäntäväki sitä erikseen ole pyytänyt? Ei se ole mitään rakettitiedettä laittaa osa ruoasta ilman eläinperäisiä tuotteita. Enpä ole koskaan kenenkään vegaanin kuullut valittavan siitä että kylässä sekasyöjille on monipuolisempi tarjonta. Ihan tyytyväisenä syövät vaikka pelkän kasvisvartaan grillibileissä, eivätkö mökötä miksei ole monipuolisempi tarjonta.
Ymmärrän että aatettaan tuputtavat intomielet ärsyttävät, mutta en tajua miksi ns. maltillisia suvaitsevaisia vegaaneja haukutaan siitä että eivät koe oikeaksi eläinten syömistä.
t. ap joka ihan mielellään ottaa toisten ruokavaliot huomioon, eikä pilaa lomafiilistään sillä että mökkiolosuhteissa joutuu vähän soveltamaan..