Gorilla vai pikkupoika?
Rikollisen poika vai gorilla, kumman olisit pelastanut jos valinta olisi ollut sinun?
Kommentit (37)
Se osoittaa vain latteaa kuvittelukykyä, jos on sitä mieltä että gorillan olisi pitänyt antaa mahdollisesti tappaa pojan.
Ei elämä ole mikään videopeli. Vaikka tapahtumasta on kerrottu uutisissa, eikä sitä ole omin silmin nähnyt se on silti tapahtunut todellisille eläville ihmisille tässä todellisuudessa. Jos ei kykene tajuamaan sitä muuten kuin pinnallisella tasolla niin sääli.
Kumpaakaan ei olisi tarvinnut "pelastaa". On vaan niin hauskaa tappaa. Minä olisin ampunut ne "vanhemmat".
Vierailija kirjoitti:
Se osoittaa vain latteaa kuvittelukykyä, jos on sitä mieltä että gorillan olisi pitänyt antaa mahdollisesti tappaa pojan.
Ei elämä ole mikään videopeli. Vaikka tapahtumasta on kerrottu uutisissa, eikä sitä ole omin silmin nähnyt se on silti tapahtunut todellisille eläville ihmisille tässä todellisuudessa. Jos ei kykene tajuamaan sitä muuten kuin pinnallisella tasolla niin sääli.
Minkälaista kuvittelukykyä osoittaa sinusta se, ettei kykene tajuamaan joidenkin todella arvottavan vankeudessa elävän gorillan satunnaista lasta korkeammalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gorillan. Lapsia on maailmassa aika monta kertaa enemmän.
Niin juu, ajattelisitko näin, jos olisi juuri sinun lapsestasi kyse?
Ei ole eikä tule. Ja minulle läheiset ihmiset ovat minulle asia erikseen. Joku tuntematon taas näkisi minun mielikuvituslapseni vaan randomina kakarana.
Minusta lapsia pitää aina suojella, en edes ajattele, että muiden kuin minun lapset ovat "random kakaroita"
Minulle lapset ovat vaan pieniä ihmisiä enkä tunne heitä kohtaan sen enempää suojeluvaistoa kuin ketään muutakaan randomia.
Sekopäitä on aina.
Ankea lapsuus, vai?
Itse asiassa ei. Keittiöpsykologia ei nyt oikein toimi.
Harkintaa olisi voinut käyttää ennen ampumista..Toisaalta ammattilainen näki varmasti tilanteessa jotain mitä maallikko ei, koska minusta tilanne ei ollut uhkaava.Gorillahan suojeli lasta.
Tuntuu kyllä hirveeltä nää kommentit että jos näkee lapsen pulassa nii "yks hailee, en auta". Ja nyt en puhu tästä gorilla-tapauksesta. Minä ja kaikki tuttuni auttaisivat pulaan joutunutta täysin pyynteettömästi. Mutta te taidattekin olla juuri niitä ihmisiä joista lukee lehdistä "kukaan ei pysähtynyt auttamaan".
Minusta siihen gorillaan olisi pitänyt ampua rauhoittava piikki. Miksei näin tehty? Kukaan ei olisi kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gorillan. Lapsia on maailmassa aika monta kertaa enemmän.
Niin juu, ajattelisitko näin, jos olisi juuri sinun lapsestasi kyse?
Minun lapseni on valkoihoinen, jolla on lakia kunnioittavat vanhemmat.
Eli kysymyksen asettelu väärä!
Mutta onhan se nyt aivan hullua, että uhanalaisia lajeja "suojellaan" eläintarhoissa eli viedään väkisin omilta asuinsijoiltaan ihmisten pällisteltäviksi ja rahasammoiksi. Sitten jätetään rakenteet niin turvattomiksi että ihmiset pääsevät sinne eläinten aitaukseen (tapauksiahan on ollut useita) ja tapetaan eläimet jos ne lähestyvät/koskevat niitä ihmisiä. Tuossakin se gorilla tosiaan kuljetti sitä lasta.
Jos eläimiä haluttaisiin tarhoissa "suojella" niin parempi olisi jättää se yleisö pois/rakentaa turvalliset puitteet. Mutta kun on niin kiva kupata kaikki rahat itselle ja kavereille.
Mitäs tää äpärä sinne kiipes?Kumpikohan? No tilanteeseen täysin syytön ja viaton gorilla tietenkin. Järkyttää ja surettaa tämä tapaus suuresti.
Vierailija kirjoitti:
Gorillan ilman muuta. Jos lapsi on tarpeeksi tyhmä kiivetäkseen aitaukseen, luonnehtisin sitä luonnonvalinnaksi.
Kukahan tassa nyt on tyhma ja tietamaton? Ei se lapsi mihinkaan kiivennyt, ryomi pienesta raosta aidan ali ja putosi kun edessa oli vain jyrkka seinama.
Vierailija kirjoitti:
Minusta siihen gorillaan olisi pitänyt ampua rauhoittava piikki. Miksei näin tehty? Kukaan ei olisi kuollut.
Etpa ole paljon tata uutista seurannut. Moneen kertaan asiantuntijat ovat sanoneet etta kestaa 10-15 minuuttia ennenkuin piikki alkaa vaikuttaa ja yleensa elain raivostuu ja vauhkoontuu siita ja olisi loppujen lopuksi voinut romahtaa lapsen paalle.
Onneksi et nayta olevan asiantuntijatehtavissa missaan elaintarhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen tietysti.
Ja niin tekee eläintarha jatkossakin.Ei kai vaan joku luullut että peukutuksilla ja somessa melskaamisella on jotain vaikutusta? Vai voiko joku olla niin tyhmä?
Jos olet aidosti niin jälkeenjäänyt, ettet ymmärrä somen voimaa, en sitä jaksa sinulle selittääkkään.
Ai ihmisen tietysti? Sinulle siis esim. pedofiilit ja sarjamurhaajat ovat tärkeämpiä kuin gorilla?
Ihminen on arvokkaampi kuin eläin. Vaikka ihminen olisi epäkelpo elämään muiden ihmisten kanssa hän on aina arvokkaampi kuin eläin. Miksi tämä suututtaa sinua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaista kuvittelukykyä osoittaa sinusta se, ettei kykene tajuamaan joidenkin todella arvottavan vankeudessa elävän gorillan satunnaista lasta korkeammalle?
Tuohan on helppo ymmärtää. Aina on ihmisiä jotka ovat väärässä.
Gorilla 100-0. Ei kävisi mielessäkään pelastaa jotain vitun äpärää. Mitäs meni putoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Gorilla 100-0. Ei kävisi mielessäkään pelastaa jotain vitun äpärää. Mitäs meni putoamaan.
Kuulostat turhautuneen vihaiselta.
Gorilla on tavallaan arvokkaampi, kyllä. Mutta ihmislapsi, oman lajin edustaja, menee tunteissa edelle monella. Puhumattakaan omasta jälkeläisestä, jonka uhraamista tuskin kukaan suuremman hyvän edessäkään harkitsisi.