Vierailija

Ja voisko tästä jo päätellä, mistä päin Suomea olet? :)

• ylös 0
  • alas 0

Sivut

Kommentit (21)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Pummi ja pommi. Varsinais-Suomi.
Kertoisitko missäpäin sanotaan tuolla toisella tavalla?

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Kojokin lauloi: nuku ponniin.

Missä päin muka niin sanotaan?

Pummilla ajellaan ja pommiin nukutaan.

Pompommi

Eräs tyyppi kerran ilmestyi koulussa, myöhässä luokan ovelle, tukka pystyssä ja totesi, että "anteeks, mä heräsin pommiin." Sen oli kyllä näköinenkin :D

Vierailija

Äitini käytti ilmaisua nukkua ponniin. Oli Rovaniemeltä alunperin kotoisin.

Itse käytän tuon seuraksena välillä ilmaisua nukkua ponniin ja välillä sitä yleisempää eli nukkua pommiin.

Matkustaminen sen sijaan tehdään tietty pummilla. Missäpäin tässä muka on käytössä ilmaisu pommilla?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Missä päin Suomea nukutaan ponniin?

Alunperin Oulussa "nukuttiin ponniin", mistä ilmaus lähti liikkeelle ja muotoutui "vääräksi".

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän tuon seuraksena välillä ilmaisua nukkua ponniin ja välillä sitä yleisempää eli nukkua pommiin.

Matkustaminen sen sijaan tehdään tietty pummilla. Missäpäin tässä muka on käytössä ilmaisu pommilla?

https://fi.wikipedia.org/wiki/Liputta_matkustaminen

Liputta matkustaminen (”pummilla matkustaminen” tai "pommilla matkustaminen" ) onmatkustamista maksullisessa (yleensä julkisessa) kulkuvälineessä 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Liputta_matkustaminen

Liputta matkustaminen (”pummilla matkustaminen” tai "pommilla matkustaminen" ) onmatkustamista maksullisessa (yleensä julkisessa) kulkuvälineessä 

Niin, mutta missä päin tuo pommi on käytössä matkustamisen kanssa? En ole koskaan nimittäin kuullutkaan sitä tuossa yhteydessä ja olen asunut niin Lapissa, pk-seudulla kuin idässäkin.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.