Tyttölapselle nimeksi Ulla?
Mitä mieltä olette nimestä Ulla? Ulla Helena tai Ulla Helinä..?
Kommentit (41)
Niin ja siis naapuri on Ulla Tuulia ja koulukaveri Ulla Sofie.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran aina sanotaan kuinka näistä uusista nimistä väännetään kiusaa jne, niine ntäs sitten Ulla-Pullasta?
pullahan on positiivinen ja mukava asia. ei siitä vääntämällä mitään rumaa kuitenkaan saa.
Pulla on pullea vehnänen ja sitä syövä on myös.
Kiva nimi :) Mukavaa vaihtelua näille kaikille "eksoottisille" nimille mitä nykyään jokapaikkaan viljellään.
Vierailija kirjoitti:
Sopii jotenkin paremmin ruotsinkielisen nimeksi. Silleen että se lausutaan lähinnä että Yl-lä.
Minun lapsuudessa hevostallilla kävi pari Ullaa, ja ne lausuttiin suomenruotsalaisittain Yu-lla. Molemmat oli varakkaista perheistä ja heillä oli kilpaponit, mutta muistan että ihan mukavia tyttöjä olivat. Silti jäänyt mieleen tuo suomenruotsalainen yhteys nimeen :)
Vierailija kirjoitti:
Ulla dulla dof kinkkelade kof.
Se on kyllä ulle dulle dof.
Vierailija kirjoitti:
Ylös, mitä mieltä nimestä? Ei kovin yleinen? Mutta sopiiko lapselle?
Minusta on aika tyttömäinen nimi, ja vanhemman naisen nimi on sitten joku tyypillinen Ulla-Britt :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulla dulla dof kinkkelade kof.
Se on kyllä ulle dulle dof.
Ei ole vaan Ole Dole Doff.
Ihana nimi. Itse mietin sitä aikoinaan kuopuksemme nimeksi, mutta kun hän syntyi Ullan päivänä, ei hänestä Ullaa sitten tullut. Jos nyt vielä tytön saisin, hän olisi varmasti Ulla.
Minun luokalla oli Ulla ja Alla. Ulla suomenruotsalaissyntyinen ja Alla suomenvenäläissyntyinen :D Minusta nuo nimet sopi aina jotenkin hauskasti yhteen ja sitten kun ne puhui päällekkäin hassusti, toinen äänsi vähän suomenruotsalaisittain ja toinen vähän venäläisittäin kun oikein innostuivat.
Terkut, jos joku tunnistaa : )
40-60-luvun nimi
Aika ruma, oikeastaan.
Sekä kirjoitettuna että ääneen sanottuna.
Vierailija kirjoitti:
40-60-luvun nimi
Aika ruma, oikeastaan.
Sekä kirjoitettuna että ääneen sanottuna.
Mun mielestä enemmän 70-lukuinen.
Ruotsissa vissiin paljon yleisempi nimi.
Rulla, rulla, lilla Ulla. Lilla Ulla rullar. Näin opimme muinoin ruotsin kielen alkeiskirjasta runojen muodossa ääntämistä. Mutta joo, Ulla on ihan kiva iätön nimi, sopii niin nuorelle kuin vanhallekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran aina sanotaan kuinka näistä uusista nimistä väännetään kiusaa jne, niine ntäs sitten Ulla-Pullasta?
pullahan on positiivinen ja mukava asia. ei siitä vääntämällä mitään rumaa kuitenkaan saa.
Kerran kuuntelin kun kaksi kaveriani kinasteli jostain ja toinen sanoi toiselle että "voisit ees joskus sanoa jotain positiivista" ja toinen vastas siihen että "no, pulla!" :D
Tyhmä yhdistelmänimi: Ulla-Maija.
Kuin mollamaija.
Tännimiset inhoaa nimeään, ja suuttuu kun joku käyttää sitä.
Ullapulla, löllöpöllö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40-60-luvun nimi
Aika ruma, oikeastaan.
Sekä kirjoitettuna että ääneen sanottuna.Mun mielestä enemmän 70-lukuinen.
Ruotsissa vissiin paljon yleisempi nimi.
Tilasto kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Oikein hyvä valinta!
T: Ulla itsekin
Niin on!
T: Ulla myös
Vierailija kirjoitti:
Ylös, mitä mieltä nimestä? Ei kovin yleinen? Mutta sopiiko lapselle?
Pikkusiskoni on Ulla. Meillä on Ullan kanssa niin paljon ikäeroa, että muistan sen, ajan kun hän oli vauva, ja ihan pieni tyttö. Ulla-nimi toimi todella hyvin silloin kun hän oli lapsi.
Naapurissa on Ulla 8vee ja koulussa luokkakaveri Ulla 24vee.
Ihanan piristävä kun ei aiemmin ole tullut vastaan ku Salkkareissa.