**~*-06 HELMIEN HEINÄKUU*~**
Siis voi taivas mikä viikko takana!
Miehellä alkoi juhannuksesta loma ja juhannus meni mökillä ihan hyvin, jos ei vesisadetta lasketa mutta sen jälkeen...
Mulla alkoi pohjetta särkemään ja torstaina sain sitten lääkäriajan paikalliseen terveyskeskukseen, jossa kesälääkäri oli EVVK-asenteella, ja totesi, että voihan se olla laskimotulppa tai sitten ei, jatkotutkimuksia ei tarvittu.
Perjantaina sitten aamulla pisti jo keuhkoonkin ja oli lähdettävä aamupäivällä tampereen pahamaineiseen päivystykseen. Siellä selvisin tunnin jonotuksella, kun pääsin jonon ohi ja sain lähetteen TAYSin ensiapuun. Sinne saavuin joskus klo. 13:30. Siellä mut pistettiin vuodepaikalle tarkkailuosastolle, otettiin sydänfilmit, verikokeet(mm.ranteesta ja kyynärtaipeesta lihaksen läpi valtimoverikokeita, jotka ihan hiukan sattui...)ym. Sitten sain verikokeen tulokset joskus illalla kahdeksan aikoihin, veritulppaan viittaava arvo koholla, ei saa kävellä senkään vertaa kuin siihen asti. Lopulta pääsin jalan ultraääneen yöllä klo. 03:30. Ekaa kertaa elämässäni pyörätuolikyydossä, yritin nytkin kieltäytyä, mutta ei auttanut , mentävä oli. No, ultrassa ei löytynyt kuulemma "selvää tulppaa" ja veren happiarvot olivat "normaalin rajoissa", joten keukoveritulppaa ei todennäköisesti ole, tosin keuhkokuvia ei otettu. Vähän jäi epätietoinen tunne, kun vieläkin keuhkoon pistää ja pohjetta puristaa, mutta uudelleen en lähde jonottamaan, paitsi jos niin pahaksi äityy, että pitää ambulanssilla viedä. Sen verran epämukavaa se odottelu ja pelkääminen oli ilman ruokaa, ei vieraita ja jos jonkinlaisten kanssasairastajien seassa makoilu. Tampereen seudulla asuvat ovatkin ehkä lukeneet ensiapua koskevia kirjoituksia Aamulehdestä, mutta mä en ole kyllä niitä kirjoittanut =)
No sitten lähdimme lauantaina iltapäivällä mökille ja sunnuntaina mun äidin ja Joonan kanssa soutelemaan. Joona pyysi lumpeenkukkaa ja mä annoin sille sellaisen kukan käteen, jossa oli noin 15cm pitkä varsi. Joona uitti sitä sellaisessa matalahkossa kapeikossa veneen vieressä, käsi rannetta myöten vedessä. Yhtäkkiä kuului kamala molskahdus ja veden pinta kupli siinä ympärillä. Kukka oli ihan hajonneena veden pinnassa ja Joona veti kiljuen kätensä ylös. Sen oli pakko olla hauki joka nappasi sen kukan Jompun kädestä! En olisi uskonut, jos en olisi omin silmin nähnyt. Tai en mä sitä haukea nähnyt, mutta ei sitä tapahtumaa muukaan selitä, onneksi pojan käteen ei osunut, ettei tarvinnut ensiapuun lähteä...
Eilen sitte vielä olimme meidän ystäväperheellä kyläilemässä ja kaksi tuntia siellä oltuamme, ystäväni totesi, että heidän kuopuksellaan taitaa olla mahatauti, kun oli edellisestä päivästä alkaen ollut vesiripulilla. Ei viitsinyt kaveri sitten aikaisemmin asiasta mainita. Se tautihan kun ei ole helposti tarttuvaa lajia!!! Meillä meni jo talvella miehen talviloma mahatautia sairastaessa, nyt sitte odottelemme saammeko "nauttia" siitä vielä kesälomallakin. Ja mä vielä niiiin inhoan sitä ällötautia. Jos se tulee meille, taidan lähettää kaverille "kiitos viimeisestä"-kortin.
Jos nyt lopettaisin tän valituksen ja vien ipanat pihalle...
nonnu78 ja ipanat
Kommentit (26)
Vilmasta tuli isosisko 9.7 kun perheeseemme syntyi ihana pikkupoika. Synnytys meni ihan hyvin, tosin tuntui rankemmalta kuin Vilmasta, johtuen varmaan epiduraalista, joka ei vaikuttanut täysin toivotulla tavalla. Ponnistusvaihe taas oli paljon nopeampi. Ja toipuminen on ollut huippunopeaa, istuin jo samana päivänä eikä vessassa käyntikään satu. Tosin nyt kun maito nousee, niin rinnat ovat tosi kipeät ja pikkukundi on ne jo verille imenyt, ja jälkisupistukset olivat kamalia, mutta onneksi ne jo helpottavat.
Vilma on suhtautunut toistaiseksi hyvin vauvaan, mutta päikkäreistä ja nukkumaanmenosta on taas tullut äärettömän vaikeaa. Ehkä se on neidon tapa saada huomiota...
Oltiin eilen vaunulenkillä, ja Vilma puhui "kännykkäänsä" ja sen jälkeen ilmoitti lähettäneensä papalle sähköpostia :) En tiedä mistä on senkin sanan imuroinut, mutta kovin soittelee työkavereille ja ilmoittaa olevansa palavereissa...Kaikki jutut siis tarttuvat, en vaan ole tajunnut meidän olevan noin työorientoituneita kotona...
Ai niin, mies puheli aiemmin, että kaksi lasta riittää, varsinkin jos toinen on poika (mikä lienee muka miehisyyden mitta toi sukupuoliasia, heti piti kommentoida vauvan varustustakin...), mutta nyt jo synnytyssalissa sanoi, ettei niitä Vilman vanhoja vaatteita nyt kuitenkaan vielä kannata hävittää...
Arvatkaapas keillä alkaa keittiöremppa ensi viikolla? Jätettiin taas tyypilliseen tapaan tilaus viime tippaan ja samalla ajateltiin ettei se vauva nyt vielä synny (la olisi ollut 21.7). No, kiva silti saada uusi keittiö, eikä meidän kerrostalon köökki nyt niin suuri ole, että sen purkuun ja kasaukseen kovin kauaa menee.
Kaalilaatikolle onnea työpaikan hakuun, toivottavasti Kumpparilla on pian vaavi käärössä ja toivottavasti Nonnu saa itsensä kuntoon! Ja kaikille muille oikein aurinkoista kesän jatkoa!
baby, Vilma ja pikkukundi
ja onkos kumpparilla jo vauva häädetty yksiöstä??
mä pikaseen päiväkahvin lomassa kirjotan, pitää lähteä keskustaan lorvimaan huvikseen.
Mites nonnun jalkaprojekti??
kuumetta pikaseen ;))
Oon käynyt kyllä lueskelemassa aina välillä teidän juttuja, mutten oo jaksanu/kerenny kirjoittamaan. Nyt kun kauan odotettu kesäloma eilen alkoi, niin aattelin ryhdistäytyä.
Meillä ei Eetu edelleenkään montaa sanaa sano, äiti, auto ja ekka =rekka on ne tärkeimmät, niiden lisäksi tulee noin 15-20 sanaa, joista useempi on "omaa kielrä, mutta eiköhän Eetukin opi puhumaan, minäkin oon oppinu puhumaan (kuulemma) vasta vähän ennen kolmevuotissynttäreitä kunnolla... Ja nyt sit sitä juttua tuleekin...
Meillä on nyt kuukauden verran oltu päiväkuivana, tai no päivässä tulee ehkä noin 1-3 pissat housuun, mutta eiköhän se tästä pikkuhiljaa.
Meidän kuuluu kaikkea mahollista, asuntoa ollaan kovasti etsimästä Hattulasta/Parolasta VIHDOIN ja tää talo pitäs vaan saada sitä ennen myytyä...
Ja mikä parasta, niin meille on tulossa kauan odoteetu toinen vauva marraskuun lopussa...
Onnittelut kaikille jotka jo toisen/kolmannen jne vauvan ovat saaneet tai jotka sellaista odottavat!
Kaalilaatikolle kiitokset sanoista, kun kyselin sillon siitä koira-asiasta... Meidän koiralla sitten löydettiin kasvain selkäydinkanavasta ja siitä siis johtui ne kipukohtaukset yms... Siinä oli kaikenlaista juttua, mm yhdistys (rodun oma) ei tullu mukaan tutkimuksiin, he vain osallistuvat TERVEIDEN koirien tutkimuksiin yms. Mutta sitä ei kyllä ymmärretä vieläkään miksi terveitä koiria tarvii tutkia... Mutta eipä siitä sen enempää... Ja nyt yhdistys sitten huutelee perään, mutten tosiaan meinaa antaa mitään tietoja tutkimuksesta, kun ite maksettiin siitä melki 800e (onneksi oli vakuutus...), yhdistys jos ois tullu mukaan, niin oltais päästy 300e...
Ja vajaa viikko Emman (koiramme) kuoleman jälkeen mummoni nukkui pois... Joten ei kauhean kiva kevät ollut...
Ja nonnulle paranemisia!!!
Mut nyt ei muuta, josko kerkeis vielä ennen loman loppua kirjoittelemaan...
napero ja rv 21 ja Eetu 2v5kk
Enpä ole aikoihin näillä sivuilla käynytkään...Saapa nähdä minne tämä mun viesti menee :)
Ihania nuo "laste suusta" jutut! Meidän Eetultakin tulee kommenttia jos jonkinlaista...Pari esimerkkiä: Poika osoittaa auton bensatankinluukkua ja sanoo: tuonne pannaan kiikkeliä. Isä korjaa, että ei kun sinne pannaan dieseliä. Eetu siihen: joo, kiisseliä ja mansikoita kans!
Kesälomaa tässä odotellaan, vielä vajaa kolme viikkoa ja sitten pääsee hengähtämään. Josko nuo ilmatkin sitten olisivat enemmän kesäiset. Tänäänkin sain juuri pyykit narulle kun alkoi taivas tummeta. Eikun vaatteet koriin ja sisälle kuivumaan. Hooh, tämä Suomen kesä...
Pitää joku päivä oikein ajan kanssa kirjoitella, nyt pitää mennä vilkaisemaan Las Vegasin loppu.
Ihanaa kesää kaikille!
Toivottelee Sasuliini ja Eetu 2v 5,5kk :D
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=70782259-529c-11dd-8092-…!
Baby2006, HURRRRJASTI onnea uudesta perheenjäsenestä!!!
Ja napero79, onneksi olkoon raskautumisesta!
Kivoja uutisia täällä, kumpparikin lienee jakautunut :).
Napero79, "hienoa" toimintaa rotuyhdistykseltä :-o. En minäkään tuollaisessa tilanteessa antaisi mitään tietoja, käskisin pitämään tunkkinsa jollei kerran kiinnosta auttaa.
Sasuliini72, kiva lukea kuulumisia sieltäkin :).
Hei pliis, lähtiskö joku mun kanssa Marusekiin syömään esim. viikolla 31?!
KL.
Meille syntyi viikko sitten eli 11.7. tyttö! Painoa oli 3870g ja pituutta 51cm.
Synnytys meni hyvin. Aamulla alkoi tulla lapsivettä ja sairaalassa paikat oli auki n.3cm. Laittoivat tipan, että supistelisi säännöllisesti. Illalla olin auki 5cm ja yöhoitajan tullessa töihin jo 8,5cm. En saanut enää epiduraalia tms. Aikani "kinuttua" sain kuitenkin jonkun puudutteen kohdunseinämiin. Ja samatien sain alkaa ponnistamaan... Ei tullut repeämiä tms eli ilman tikkejä selvisin! :)
Imetys lähti ihan hyvin käyntiin mutta eilen sain ilmeisesti rintatulehduksen. Nyt sitten syön siihen antibiootteja. On kyllä tosi kipeänä tuo rinta... :(
Kuume huiteli eilen välillä 40 asteessa... Tänään on ollut semmoista 38 astetta.
Onni on vaatinut huomiota ihan urakalla. Vauvaa kohtaan on kiltti mutta tekee kyllä kaiken mahdollisen minkä tietää ärsyttävän meitä! No jospa se siitä...
Tänään se pääsi yhden yön kesälomareissuun mummon ja papan kanssa. Ihanan rauhallista täällä kotona nyt!! :)
Nyt yritän mennä nukkumaan päiväunia ja lukea pinot myöhemmin läpi...
kumppari & "Iiris" 1vko
Tulimme torstai-iltana kotiin, mukava oli reissu. Ihanant ilmat sattuivat joka päivälle. Pojat olivat aivan liekeissä mm. auton ajamisesta laivaan ja Kolmårdenista tietenkin, etenkin autosafarista(ja Jeepeistä, jotka kävivät hätistelemässä yli-innokkaita tipuja autojen tieltä). Yön vietimme hotellissa ja toisen päivän pyörimme Djurgårdenissa ja Tukholman ostoskaduilla.
Ihanasti oli Siljalla(Serenade ja Symphony) otettu lapset huomioon. Oli oma muumi-aamiaishuone, muumidisko, muumihahmot, mahtavat leikkihuoneet ym. Viime kesänä olimme viikkarilla ja mukavaa sielläkin oli, mutta tämä oli kyllä aivan luksusta! Olimme vielä isommassa perhehytissä, josta näki laivan ostoskäytävälle ja siinä oli leveä ikkunalauta, jossa pojat leikkivät ja katselivat ihmisvilinää. Tullessa oli ikkuna merelle, niin sai äiti katsella kauniita merimaisemia=) Ensi kesälle suunnittelimme matkaa Legolandiin...
Onnittelut Babylle ja Kumpparille vaaveista ja naperolle tulevasta sellaisesta!!!
Multa ei sitten veritulppaa onneksi(ainakaan toistaiseksi) löytynyt. Molemmat jalat ultrattiin todella huolellisesti ennen matkaa, eikä merkkiä tukoksesta löytynyt. Jalkoja särkee edelleen, mutta ei ehkä niin paljon enää. Naprapaatti ja päivystyksen lääkäri epäilivät mahdollisesti syyksi vikaa selän välilevyissä. Todella rohkaisevaa, kun mun isä ei pääse enää ilman kyynärsauvoja kävelemään, kun sillä on nikama luhistunut selästä ja hermo vaurioitunut ja saman tyyppinen vika hänellä on ollut jo mun ikäisenä niskassa...Naprapaatti löysi myös skolioosia mun rangasta ja pahoja lukkiutumia, hengitys on helpottunut sen niksauttelun jälkeen ja ensi viikolla menen uudelleen. Mutta ei siis mitään vakavaa, tosin syytä sen tukosarvon nousuun ei löytynyt eikä se lääkäreitä tunnu edes kiinnostavan enää. Sen sijaan mulla on nyt ollut pulssi sadan kieppeillä jokaisella lääkärikäynnilla, vaikka hengitys on ollut rauhallista ja verenpaine normaali. Siihen sain miedot sydänlääkkeet, syytä toki tälle vaivalle ei haluttu selvittää. Toivottavasti johtuu vain tästä tampereen terveydenhuollon aiheuttanasta stressistä=)
Huomenna lähdemme vielä mökille ja sitten alkaakin miehellä taas työt ja mulla työnhaku. Ja mulla stressi ainakin lisääntyy viimeistään nyt, kun lasten hoitoon vieminen lähestyy, mä en kestä sitä!!!
Mukavaa kesän jatkoa kaikille!
nonnu78 ja mukelot
Kumpparille ja perheelle pienestä tytön tylleröstä !!!
Ja Baby:lle Vaavista !!!
Napero:lle onnellista odotusta !!!
:) Hupulinäiti
onnitteluista ja Kumpparille onnea tytöstä! Ei sitä todellakaan muistanut kuinka pieniä nämä vauvat ovat!
Vilma on suhtautunut vauvaan vielä tosi hyvin, lähinnä vertailee kuinka paljon isompi hän on ja kuinka vauva ei osaa esim käydä potalla.
Meillä keittiöremppa on jo hyvällä mallilla, kaakelointia ja sähkötöitä vaille valmis. Oli kyllä vähän haasteellista rintatulehduksen aiheuttaman kuumeen myötä olla Vilman ja vauvan kanssa evakossa pikkuyksiössä, Vilmalta kun meinasivat seinät kaatua päälle.
Aurinkoista sunnuntaita!
baby
on se vaan niin ihana kuulla noita vauva uutisia, ja noita raskausuutisia, eli napero? onnea raskautumisesta.
Mä duunissakin sain kuulla et muutama ihan pian jää äitiyslomalle... en ole edes tajunnut mahaa.. mihin lie piilottaneet.
Mä lindexillä alennustangossa kattelin pieniä bodeja, tarkoitus oli kyllä pojalle kattoa bodyja ni mies kysy et miks hiplaan niitä, sano et vieläkö tehtäis yks??!!! Mä hyvä etten lentänyt selälleen sinne kaupan lattialle, onneks tuli toi kutsu jo kättärille ettei ennätä raskautua......
Mä olen taas ollut ahkerasti töissä, nyt kaks vapaata ja loppuviikon painan duunia ja käyn vaan kotona nukkumassa. sinne menee taas aurinkoiset päivät.
Ja voitteko kuvitella 2,5 viikon päästä alkaa koulut!!!! justhan noi jäi lomalle, mihin ihmeeseen tää kesä on mennyt???
Onko joku tänä vuonna käynyt muumimaalimassa?? miten nää 2,5 vuotiaat jaksaa siellä olla?? oli tarkoitus mennä ens vkl sinne muumeja ihailemaan.
nyt on taas aamukakka poitsulla housussa, eipä muute ole vieläkään hampaat tulleet ja ikää on jo 1v1kk. kohta päästään ennätystenkirjoihin!
kuumetta
Saavuttiin kotio lauantai-aamuna klo 6. Matka oli ihana ja kaikki meni oikein hyvin, myös lennot lasten kanssa. Silva oli aivan tohkeissaan lentokoneesta ja lentämisestä (nousun aikana nosti kädet ja jalat ylös, reppana kuvitteli että koneessa leijutaan kuin linnut), Jussi keskittyi ohikulkevien lentoemäntien nipistelyyn.
Kiva tämmöinen pehmeä lasku Suomen ilmastoon, tuli kuin tilattuna!
Kumppari, tulihan se sieltä, onnea ja tsemppiä kovasti =)!
Napero79, vielä näin jälkikäteen pahoittelut koiranne ja mummisi poismenosta.
FannyK, pääsitkö sisään?!
Nonnu78, me ollaan matkustettu pelkästään Siljalla ja aina oltu tyytyväisiä. Siljalla huomioidaan kyllä lapset tosi hyvin.
Kuumetta, toi hampaattomuus on ainakin mun tuttavapiirissä enkka =).
Pah, mun hakemasta työpaikasta ei ole kuulunut mitään...
KL.
se veritulppa kyllä näkyy ihan selvänä ultrassa, jopa minä sen erotan... ja verestä pitää ottaa vaan dimeeriarvo, siihen on viiterajat josta tukos käy ilmi. Ja sittenhän on se hepariinilääkitys heti päällä. Voi vittu mä sanon noita arvauskeskuksia...
Älä kuule jää kotiin miettimään jos pohjetta kivistää, minä en uskonut ja nyt sitten kärsin koko lopun elämääni seurauksista!!!
Ja jos hengästyttää yhtään niin suoraan lääkäriin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja selvä tukoksen merkki pohkeessa on seisoessa sietämätön paineen tunne, se sattuu niin perkeleesti ettei voi olla huomaamatta. Ja yleensä raaja turpoaa, sekä muuttuu kovaksi.
Mä muuten kävin otattaa kierukan veke, en jaksanut enää ketutusta ym. muita kolotuksia. Heti helpotti vitutus ja jalkasäryt... ja hormoonit hyrrää taas
nyt noi tappelee taas, pitää puhaltaa pilliin!!!!
kuumetta erotuomarina
Kuumetta: Eikös tuo dimeeriarvo ole juuri se P-Fidd verikoe. Multa otettiin se ja arvo oli 1.1. Eli sehän on koholla. Se ei kuulemma ole pomminvarma tulos, ja koska mulla oli veren hapetusarvot "normaalin rajoissa", niin päästivät kotiin silloin yöllä klo. 04:30 ilman keuhkokuvia. Ja tämä siis tapahtui yliopistosairaalan ensiavussa!
Just tultiin poikien kanssa kävelyltä, kävelin huimat 2 km, ja nyt pohjetta särkee ja keuhkoissa tai jossain siellä on ihme kihelmöinti ja kolotus, ei kuitenkaan varsinainen hengenahdistus.
Ja toi mun pohjekipu ei ole mitään aivan äärimmäistä kipua, mutta aikalailla vihloo kyllä. Turvotusta ei ole, eikä se ole kova, mutta sekään ei TAYSin lääkärin mielestä ole varma merkki.
Ja minä jos joku inhoan tällaista epätietoisuutta, mutta en millään viitsisi maksaa yksityisellä lääkäriasemalla niitä tutkimuksia, kun kyllähän ihmisen nyt pitäisi hoitoa kunnallisellakin puolella saada! Mökilläkin mietitytti koko ajan, että osaakohan sinne edes ambulanssi perille jos tarvis ja kyllä sieltä tunnin ajaa ambulanssikin sairaalaan+se aika jonka se ajaa mökille. Mutta kun en nyt ole varma, että pitäisikö nyt uskoa olevansa terve, vaikka kroppa sanookin muuta, vai yrittää taas rukoilla aikaa sinne arvauskeskukseen.
nonnu78 stressaantuneena...
tässä linkki d-dimeeriarvoista: http://www.terveysportti.fi/terveysportti/ekirjat.Naytaartikkeli?p_arti…
mä en saakeli nyt muista mitä mä äsken kirjoitin.
no sillä tukosjalalla ei saa kävellä ennen ku on liuotettu pois, mä olin 5 päivää sairaalassa hevoskuurilla liotuksessa, enkä saanut käydä edes vessassa yksin. jalka ja suonet oli suorana.. ei oo siis mikään leikin asia. Jos tukos pääsee reisivaltimon yli niin voi käydä huonosti, äläkä missään nimessä hiero jalkaa.
Mä olen käynyt noissa verisuoniultrissa parin vuoden sisään ainakin 5 kertaa. Viimesin tukos tuli jalkaan heti pojan syntymän jälkeen, eli viime kesänä ja hepariiniannos nousi pilviin. Marevania söin syvän tulpan jälkeen 3kk, ekat kaks viikkoo myös piikitin mahaan lisäannoksen. Ravasin verikokeissa alvariinsa ja olin 7vkoa saikulla. Nyt sit joka operaation jälkeen joudun pistämään hepariinia mahaan ja raskaudethan olen kans piikitellyt. Eikä tuo ehkäisykään ole sitten iisi juttu, mä sain tohon mirenaan luvan sisätautilääkäriltä ja se ei sitten sopinut muista syistä....
Mulle on myös tehty 4 spr:n veripakettia, eikä niistä ole löytynyt geenimutaatiota eikä alttiutta tukoksiin.. kummasti niitä vaan tulee.
nyt poika huutaa, pakko mennä.
Mene Nonnu herkästi takas sinne lääkäriin, parempi turha käynti kuitenkin on.
kuumetta
Istuin sitten tämänkin illan Hatanpään päivystysasemalla. Alkoi pistämään niin hemmetisti keuhkoon ja hengittäminen oli tukalaa, joten soitin terveysneuvontaan ja sieltä tuli ehdoton käsky lähteä samantien päivystykseen.
Otettiin uusia verikokeita, joissa Fidd-arvo vieläkin kohollaan, mutta välitöntä tukosvaaraa ei pitäisi olla, koska jalan ultraääni oli ollut normaali, eikä tuo fiddi ollut kohonnut perjantain jälkeen. Sen sijaan osoitus tampereen terveydenhuollon tasosta: Kysyin miksei keuhkojani nytkään kuvattu tietokonetomografialla, niin lääkäri katsoi minua haavi auki ja kysyi, etteikö ensiavussa kuvattu, vaikka oli selvä syy epäillä jopa keuhkotukosta! No vastasin ettei kuvattu, mutta en sitten nykään saanut lähetettä kuvaukseen, koska veriarvot suunnilleen ennallaan. Jos huomenna vielä ahdistaa, niin taidan käydä siellä yksityisellä kuvauksissa, makoi mitä maksoi. Saisin ainakin mielenrauhan(ja köyhtyisin lisää=)
Ja yksi mahdollinen uusi vaivakin löytyi verenkuvasta, nyt pitää mennä kilpirauhaskokeisiin. Ja tuota tukosarvoa seurataan nyt jonkin aikaa, ettei lähde nousuun. Mutta pillereiden käyttöä saan onneksi jatkaa. Ja tämänpäiväinen lääkäri ansaitsee kehut, koska hän kyllä kuunteli valitukseni alusta loppuun ja koska näki tiedoistani, että mulla on pikku-ipanoita, niin päästi mut kotiin odottamaan verikokeiden tuloksia ja soitti ne mulle kotiin ja antoi ohjeita, jos jalka tai hengitys alkaa enemmän vaivata.
Kiitos kuumetta informaatiosta!
nonnu edelleen...
Voi jessus nonnu78 mitä sulle oikein on tapahtunut!!! Oletko nyt voinut hyvin?
Kuumetta, tee niin että ennen viestin lähettämistä maalaat ja kopioit tekstin, on ainakin tallessa jos palsta sukaa...
Tultiin eilen Vierumäeltä, vietettiin siellä viikko. Muuten kiva mutta jatkuva sade söi naista. Silpun kanssa mm. kävin ohjatulla retkellä, mukana kivat lastenhoitajat (jotka siis vetivät retken). Ohjaajat aloittivat retken pyytämällä lapset parijonoon ja oikein näki miten Silpun aivoissa raksutti Pari? Jono?! Eihän toi reppana kotihoidossa tiedä mitään pareista tai jonoista.
Tästä saankin oivan aasinsillan -hain nimittäin töitä. Tuli niin nappipaikka auki etten voinut jättää väliin. Nyt pidän sormia ja varpaita ristissä että pääsisin edes haastatteluun...
Mites FannyK ja pääsykokeet?!
Tässä yhtenä päivänä meinattiin systerin kanssa vetää päiväkahvit väärään kurkkuun. Jussi 7 kk oli hyppykiikussa ja sieltä käsin yritti silpata pitkin pinnasohvan jalkaa. Jotenkin sellainen fiilis että tuo lähtee kävelemään aikaisemmin kuin siskonsa.
Palaan myöhemmin, viikonloput!
KL.
että tämä meidän mukula edes meinais syntyä!!! Tänään olis siis ollut laskettu aika... Eipä ole ollut yhden yhtä supistusta koko raskausaikana tai mitään muutakaan synnytykseen viittaavaa. No kai se joskus sieltä jotenkin ulos tulee. En vaan haluais ainakaan käynnistystä... :|
Onpas Nonnulla ollut kamala tilanne! Onko selvinnyt mitään uutta? Ihmeellistä miten tuommoisessakin tilanteessa lääkärit on noin välinpitämättömiä!
Meillä Onni on ollut nyt jonkun aikaa tosi reipas pottailija. Uskallettiin eilen lähteä kaupoillekin ilman vaippaa ja reissu meni hyvin ilman kosteusvaurioita! :) Saa nähdä taantuuko sitten mikäli tämä vauva joskus syntyy... Onni kyllä on mestari matkimaan kaikkia pienempiä ja alkaa puhumaan aina vauvakieltäkin, kun semmoista jossain kuulee!
Ja nyt on päällä meilläkin se minä itse-vaihe!!! Kaikki pitää saada tehdä "ite ite ite!!!!!!!!!" :)
Minäpäs alan suunnittelemaan jotain naruhyppelyä täällä sisätiloissa, kun ei tuonne pihallekaan ole viitsinyt lähteä lenkkeilemään vesisateen takia. ;-)
kumppari rv 40!!
Ja toivottavasti Nonnulla on kaikki hyvin! Inhottava tilanne sulla. Toivottavasti olet nyt saanut jo kunnolla selvyyden, mikä oli/on homman nimi.
Tänne ei mitään uutta kuulu. Mies on vielä tän ja ens viikon töissä ja sen jälkeen jää kolmeksi viikoksi lomalle. Yhden viikon pitää sitten elokuun lopussa, kun lähdetään koko perhe Mallorcalle. Ensimmäinen oikea ulkomaanmatka lasten kanssa (jos viime kesäistä Tallinnan päiväristeilyä ei lasketa). Miehen kanssa ollaan viimeksi oltu etelässä huimat 6 vuotta sitten, joten hieman ollaan innoissamme!!! Edes nämä huonot kesäkelit ei niin paljon harmita, kun päästään myöhemmin edes viikoksi pitämään kesävaatteita siellä reissussa.
Meillä on edelleen ihan lomarytmi: Aamulla herätään klo 9-10 ja yritetään arkipäivinä ehtiä klo 12 puistoruokailuun. Kotiin tullaan sitten klo 14-14.30 aikaan ja yritän saada Helmin nukkumaan joskus klo 15 aikaan. Jos on paljon yli klo 9 nukkunut aamulla, en edes yritä laittaa päiväunille. Helmi pärjäisi kyllä ihan hyvin ainakin joka toinen päivä ilman päiväunia, mutta en halua, että tottuu siihen, ettei päiväunia nukuta. Syksyllä pitää nimittäin herätä vähän aikaisemmin ja silloin ovat päiväunet varmasti kyllä vielä paikallaan. Esikoinen lopetti päiväunet 3 v kesänä ja toivoisin, että Helmikin ne ainakin 3-vuotiaaksi nukkuisi. Tietenkin illalla nukahtaminen venyy sitten yli klo 22, mutta koska itse olen illanvirkku, se ei paljon haittaa.
Perjantaina kun oli se kesän kuumin (?) päivä. oltiin ensin 3 h puistossa, jonka jälkeen käytiin kotona ottamassa välipalaa ja vaihtamassa kamppeet ja loppupäivä oltiin tuossa parin kilometrin päässä olevassa maauimalassa. Helmi on ihan vesipeto, eikä tulisi vedestä pois, vaikka olisi huulet sinisenä ja tärisisi. Tänä kesänä huonoista ilmoista huolimatta Helmi on ehtinyt käydä neljänä päivänä uimassa. Kyllä on sisaruksissa eroa ton vedessä olemisen kanssa. Poika (5 v) meni vasta tänä kesänä ekan omatoimisesti kaulaansa myöten veteen. Viime kesänä meni houkuttelemalla ehkä napaan asti. Hän on ollutkin kaikilla uimapaikoilla aika helppo vahdittava toisin kuin siskonsa...
Helmi innostui silloin keväällä hoitolapsen istuessa rattaissa kävelemään noi alle 1 km matkat niin, ettei enää juuri rattaissa istu. Rattaat ovat mukana lähinnä äidin kasseja varten. Miten mä selviän tulevaisuudessa puistoon yms. ilman rattaita? Pari kertaa ollaan menty puistoon niin, että Helmikin ajaa pyörällä, mutta pyörä on sen verran raskas, ettei Helmi jaksa polkea sitä itse kuin ihan tasaisella ja alamäessä. Eli aika paljon pitää työntää, onneksi mies osti pyörään sen työntötangon. Helmi ei myöskään osaa jarruttaa ja muutenkin ajaa aika siksakkia, joten kovin usein en jaksa Helmiä pyörän kanssa ottaa puistoon tai muualle. Parempi, että vaan kävelee.
Tulipas taas pitkä teksti, vaikkei ollut mitään kummempaa asiaakaan. Jospa sitä nyt alkais laittamaan iltapalaa ja siirtyis TV:n ääreen =)
T:Fassiloora ja Helmi
Nyt tultiin taas mökiltä illalla pois, vaikka piti olla huomiseen, mutta TK:n lääkäri soitti vähän ennen viittä, että aamulla otetuissa verinäytteissä se tukosarvo taas kohonnut entisestään. Neuvoi lähtemään päivystykseen jos siltä tuntuu, mutta ajattelin odottaa aamuun, jos ei tämä olo tästä huonone. Tutkimuksiin kuitenkin joutuisin siirtymään nyt ilta/yöaikaan yliopistosairaalaan, joten odotan aamua, että toisen sairaalan, jossa päivystys siis sijaitsee, röntgen ym. osastot aukeavat. Tavallisessa röntgenissä jo tässä kävinkin, siinä kaikki OK, mutta myös esim. kilpirauhasarvot aivan ylärajoilla.
Mä tuun hulluksi!!!
Huomenna menen siis päivystykseen ja todella toivon ja vaadin keuhkojen tietokonetomografiaa ja uutta ultraa jalkaan. Meidän pitäisi lähteä ensi viikolla Ruotsiin automatkalle Kolmårdeniin, mutta onpa kiva lähteä, jos tähän tilaan ei tule ennen sitä mitään selvyyttä! Naprapaatille tilasin ajan, josko tuossa rintarangassa olisi jotain jumiutumista, mutta saa nyt nähdä auttaako mitään. En oo ennen moisella käynyt ja diagnoosinkin tein itse, mutta pakko koittaa jotain.
Jokos Kumpparilla on vaavi kainalossa?
nonnu78
Birdy, no niinpä tietenkin ollaan silloin Espanjassa, tullaan 26.7. aamuyöstä kotiin! Höh.
Palsta tuntuu taas olevan päivitysvaiheessa, palaan myöhemmin...
KL.