**~*-06 HELMIEN HEINÄKUU*~**
Siis voi taivas mikä viikko takana!
Miehellä alkoi juhannuksesta loma ja juhannus meni mökillä ihan hyvin, jos ei vesisadetta lasketa mutta sen jälkeen...
Mulla alkoi pohjetta särkemään ja torstaina sain sitten lääkäriajan paikalliseen terveyskeskukseen, jossa kesälääkäri oli EVVK-asenteella, ja totesi, että voihan se olla laskimotulppa tai sitten ei, jatkotutkimuksia ei tarvittu.
Perjantaina sitten aamulla pisti jo keuhkoonkin ja oli lähdettävä aamupäivällä tampereen pahamaineiseen päivystykseen. Siellä selvisin tunnin jonotuksella, kun pääsin jonon ohi ja sain lähetteen TAYSin ensiapuun. Sinne saavuin joskus klo. 13:30. Siellä mut pistettiin vuodepaikalle tarkkailuosastolle, otettiin sydänfilmit, verikokeet(mm.ranteesta ja kyynärtaipeesta lihaksen läpi valtimoverikokeita, jotka ihan hiukan sattui...)ym. Sitten sain verikokeen tulokset joskus illalla kahdeksan aikoihin, veritulppaan viittaava arvo koholla, ei saa kävellä senkään vertaa kuin siihen asti. Lopulta pääsin jalan ultraääneen yöllä klo. 03:30. Ekaa kertaa elämässäni pyörätuolikyydossä, yritin nytkin kieltäytyä, mutta ei auttanut , mentävä oli. No, ultrassa ei löytynyt kuulemma "selvää tulppaa" ja veren happiarvot olivat "normaalin rajoissa", joten keukoveritulppaa ei todennäköisesti ole, tosin keuhkokuvia ei otettu. Vähän jäi epätietoinen tunne, kun vieläkin keuhkoon pistää ja pohjetta puristaa, mutta uudelleen en lähde jonottamaan, paitsi jos niin pahaksi äityy, että pitää ambulanssilla viedä. Sen verran epämukavaa se odottelu ja pelkääminen oli ilman ruokaa, ei vieraita ja jos jonkinlaisten kanssasairastajien seassa makoilu. Tampereen seudulla asuvat ovatkin ehkä lukeneet ensiapua koskevia kirjoituksia Aamulehdestä, mutta mä en ole kyllä niitä kirjoittanut =)
No sitten lähdimme lauantaina iltapäivällä mökille ja sunnuntaina mun äidin ja Joonan kanssa soutelemaan. Joona pyysi lumpeenkukkaa ja mä annoin sille sellaisen kukan käteen, jossa oli noin 15cm pitkä varsi. Joona uitti sitä sellaisessa matalahkossa kapeikossa veneen vieressä, käsi rannetta myöten vedessä. Yhtäkkiä kuului kamala molskahdus ja veden pinta kupli siinä ympärillä. Kukka oli ihan hajonneena veden pinnassa ja Joona veti kiljuen kätensä ylös. Sen oli pakko olla hauki joka nappasi sen kukan Jompun kädestä! En olisi uskonut, jos en olisi omin silmin nähnyt. Tai en mä sitä haukea nähnyt, mutta ei sitä tapahtumaa muukaan selitä, onneksi pojan käteen ei osunut, ettei tarvinnut ensiapuun lähteä...
Eilen sitte vielä olimme meidän ystäväperheellä kyläilemässä ja kaksi tuntia siellä oltuamme, ystäväni totesi, että heidän kuopuksellaan taitaa olla mahatauti, kun oli edellisestä päivästä alkaen ollut vesiripulilla. Ei viitsinyt kaveri sitten aikaisemmin asiasta mainita. Se tautihan kun ei ole helposti tarttuvaa lajia!!! Meillä meni jo talvella miehen talviloma mahatautia sairastaessa, nyt sitte odottelemme saammeko "nauttia" siitä vielä kesälomallakin. Ja mä vielä niiiin inhoan sitä ällötautia. Jos se tulee meille, taidan lähettää kaverille "kiitos viimeisestä"-kortin.
Jos nyt lopettaisin tän valituksen ja vien ipanat pihalle...
nonnu78 ja ipanat
Kommentit (26)
Kävin aamulla päivystyksessä ja sain ajan molempien jalkojen ultraääneen huomiselle. Tänään ei aikoja ollut jäljellä. Menen huomenna myös sinne naprapaatille.
KL: Matkalupa kuulemma heltiää, jos kummassakaan koivessa ei näy tukosta tai mitään siihen viittaavaa. Vähän inhottava lähteä, jos ei olo parane, mutta pakko saada muuta ajateltavaa ja kiva tehdä muutakin, kuin käydä vuorotellen TK:ssa ja sairaalassa =) Jos jalasta jotain tukoksia tms. löytyy, niin sittenhän se matka on peruttava tietenkin. Vielä olen sillä mielellä, että matkalle lähdetään!
nonnu78
Ja varmaan vielä elokuussakin tällä menolla.... :)
Eipä oo pienintäkään oiretta, että tämä meinais syntyä! Maanantaina varataan käynnistysaikaa jos ei ennen sitä ole syntynyt...
Kummallista, että mulla on tässä raskaudessa paikat edelleenkin kiinni ja kohdunkaula ihan normaalin mittainen, kun Onnista oli paikat sentin auki jo 3vkoa ennen laskettua aikaa..
Mies on jo monta päivää ehdotellut synnyttämistä, kun ei kuulema huvita olla töissä! :)
Toivottavasti Nonnun tilanne selviää sitten huomenna, kun pääset sinne ultraan! Mä en vieläkään voi ymmärtää miten ne ei tutki heti kunnolla jos on tuommoinen tukosepäily kyseessä!!! Kamalaa! Toivottavasti tosiaan saat asiaan selvyyden ja kaikki olis hyvin!
kumppari rv 40+2
jos nyt päätätte lähteä matkalle, suosittelen kunnon tukisukkia ja ala ottamaan vauva-annoksella asperiiniä viikkoo ennen autossa istumista. asperiini ohentaa verta... mä otan sitä jos pitää lentämään lähteä...
ja jos tukosarvot on korkeella niin halooooooo!!!! saatana eikö ne vois saman päivän aikana tutkia kaikki eikä juoksettaa joka ikininen päivä lekurissa ja sydän kurkussa lähdet sit sieltä kotiin ku mitään ei selkiä.....
Kumppari rappusiin vaan, näin mä neuvon kaikkia.... ne sss ei kuitekaan tehoo. Ja tee sit loppuviikoks tosi tarkka aikataulu ni eiköhän vauva synny!!!.
mä nyt lähden pihalle ennen ku sataa.... kun tuo viime perjantaikin meni duunissa tietysti.
kuumetta ja räkäinen poika ja huligaanit tytöt
Jäi netti, telkkari, lehtien lukeminen sun muut tauolle kun luin pääsykokeisiin, enkä sitten kokeiden jälkeen olekaan päässyt enää kärryille jutuista : ). Ens viikolla tulee jo tuloksetkin, vaikka en kyllä liikoja haaveilekaan.
Tänne ei erikoisempaa kuulu, miehelläkin alkoi vihdoin kesäloma. Korkeasaaressa jo käytiin, muutenkin suunnitelmissa lähinnä kotimaan matkailua. Ajateltiin säästää luontoa ja omia hermojamme... Mun porukoiden veneelle olis myös tarkoitus lähteä joksikin aikaa. Pihatöitä on vaikka muille jakaa, sisustusta haaveilen vähän edistäväni, parin viikon päästä meille olis tarkoitus tulla Kannustalon ihmisten kuvaamaan.
Kyllä nää 2veet vaan on hauskoja, Siirin jutuille naureskellaan harva se päivä. Yks päivä reppana murehti, kuinka hänellä ei ole pippeliä, on kuulemma tainnut mennä rikki :D. Täytyis muistaa kirjoitella niitä kaikkia muistiin!
Nyt sänkyyn, huomenna yritetään viedä koko lauma paikalliselle luontopolulle retkelle. Toivottavasti nonnun ja kaikkien muidenkin lomareissut sujuvat rentouttavissa merkeissä!
FannyK ja tytöt
Vietämme lomaa suomen kesässä ja palelemme. Hiukan haikeana mitein viimeviikkoa kun esim. torstaina oli auringossa +55. Olisi pitänyt ottaa enemmän lämmintä vaatetta mukaan kuten villasukat ja toppatakki. Ihanaa on kuitenkin nähdä perhettä ja ystäviä, kyläilyä rittää joka päivälle. Olemme nyt Oulaisissa ja viikon päästä siirrymme Tampereelle jossa vietämme viikon kylpylässsä, suomeen tulimme viime lauantaina.
Menemme huomenna tapaamaan meidän tulevaa au pairia ja minua hieman jännittää. Olemme soitelleet ja viestitelleet jo viime vuoden lopulta saakka, mutta onhan se aina eri asia nähdä ihan kasvokkain. Au pair saapuu meille Puolaan 1.8 ja viipyy vuoden verran. Minä aloitan syksyllä opiskelemaan lisää kieliä ja tammikuussa markkinointia joten au pair tulee tarpeeseen vaikka en töihin vielä menekkään.
Alina aloittaa kansainvälisen koulun 1.9 ja voitte vaan arvata kuin tätä äitiä tilanne jännittää! Minun esikoinen menee kouluun, vauvahan se vielä :) Alina itse odottaa koulun alkua kovasti eikä suuremmin asiaa jännitä. Kilei vaihtuu taas saksasta englantiin mikä sekään ei tunnu neitiä liiemmin haittaavan, vaikka osaahan Alina englantia eikä 1,5 vuoden tauko tunnu missään.
Inkeri haluaisi mennä kovasti tarhaan ja siitä puhutaan meillä joka päivä. Vielä ei asia kuitenkaan ole ajankohtainen vaan odotusta edessä vuosi.
Piti kommentoida moneen juttuun ,mutta arvatkaan vaan muistanko enää mitään. Toivottavasti Nonnun vaivoihin tulee pikaisesti selvyys ja pääsette viettämään lomaa. Fannylle pidän peukkuja, että pääsykokeet meni hyvin ja pääset opiskelemaan. Muistima edes pari juttua! :) KL, lähden mielelläni Marusekiin kun saavun Tampereelle. Vai oletteko juuri silloin siellä Espanjassa? Me saavumme tAmpereelle 18.7 ja poistumme 25.7.
Nyt suuntaan tyttöjen kanssa puistoon jonka jälkeen pääsen lihottamaan itseäni äidin herkkupöydän ääreen :)
Birdy
Nonnu78, huh huh, onko lääkärit sanoneet mitään tuosta reissaamisesta, voitko tai saatko lähteä?
Meillä Espanjan matka lähenee ja mun tarttee päästä uikkariostoksille. En sitten äkisti (mitään asian eteen tekemättä) laihtunutkaan vanhoihin mittoihin ;-o.
Nuorimmainen haiskahtaa kaakelbergiltä, vaipanvaihtoon ->
KL.