Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sulle tärkeää miltä lapsi näyttää ja miten on puettu ihmisten ilmoilla?

Vierailija
24.02.2006 |

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielelläni sievästi, mutta todellisuudessa en jaksa sitä tappelua, 5 ja 3 vuotias valitsevat itse mitä laittavat päälle, kunhan niillä tarkenee, ja jälki on sen mukaista. 2 vuotiaalla likaantuvat nopeasti ja vaihtovaatteiksi käy se mikä ensimmäiseksi osuu käteen. Naaman pyyhkimistä he eivät voi sietää mutta jos nenä pahasti valuu niistän sen. Hiukset yleensä sentään harjattu ja joskus suostuvat laittamaan saparotkin.

Vierailija
22/45 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesämökillä voidaan olla sitten esim. Marimekossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään ihmeellisiä merkkikuteita en harrastakaan. Ulkotamineet pitää olla tarkoituksenmukaiset ja samoin sisällä tilanteen mukaan. Lapseni ovat juuri aloittaneet päiväkodissa, ja kauhukseni huomasin nyt viikon jälkeen katsovani toisia lapsia av-mamman silmin. Kiinnitin huomiota erääseen eskaripoikaan, että onpa söpö poika, mutta kauhean kulahtanut lepattavahelmainen " golitspaita" ja vähintään yhtä hirveät, mutta liian pienet housut. Kotimatkalla paljastui, että kyseinen poika oli juuri se, josta 5-vuotias tytär oli puhunut koko viikon ihastuksissaan. Kiinnitin huomiota myös erään tytön ulkotamineisiin; vettäläpäisevät housut suojasäällä, persukset aivan märkänä raukalla. Kyllä siinä väistämättä tulee mieleen, että mitähän tuonkin vanhemmat ovat aatelleet noissa vaatevalinnoissa.

Vierailija
24/45 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä sitten tulevat ne lapset - etenkin pojat - jotka kulkevat lötköttävissä haalareissa, kypärälakki joko silmillä tai takaraivolla, kengät lintassa ja lahkeet polvissa kalsarit lahkeen ja kengänsuun välistä vilkkuen likaiset hansikkaat kädessä? Jos kyseessä on tyttö, on tukka vielä silmillä.

Tällaisia on suurin osa lapsista, joita tuolla liikenteessä näkyy.

Vierailija
25/45 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lapsen pukeminen ei ole varmaan sen tärkeämpää tai vähemmän tärkeämpää kuin normaaleille keskivertoäideille yleensä. Siistit puhtaat vaatteet tottakai, kotona ollessa voidaan pitää niitä vähän kulahtaneempiakin. Silti ei tarvitse kylässä olless olla sydän syrjällään vahtaamassa josko lapsi saa kakunmuruja sille miniclairen paidalle.

Vaatteet on kivoja mutta ei koko elämä.

Vierailija
26/45 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä taannoin teatteriretkellä kahdella saman perheen lapsella oli aivan kauhean kuluneet ja nyppyyntyneet vaatteet. Ja tiedän, että rahasta ei voi olla kiinni.

Vierailija
27/45 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puen molemmat lapseni AINA siisteihin, puhtaisiin ja kivan näköisiin vaatteisiin, olimme sitten kotona tai muualla. Hiukset kammataan myös.

Jos totta puhutaan, lapsillani on paremmat vaatteet kun minulla ja miehelläni..

Minua ärsyttää suuresti se jos kaupungilla näkee äitejä/isiä lapsineen jotka itse ovat viimeisen päälle vaatetettuja, lapsilla sitten jotain mitä sattuu päällä ja tukat kampaamatta! Arg!

En tarkoita että lapselle pitäisi ostaa kalliita merkkivaatteita, esim. kirppareilta saa todella edullisesti ihan uuden veroisia. Vaatteiden pitää olla ennen kaikkea ehjät ja puhtaat. Samoin lapsi itse, naama pesty ja tukka kammattu. Ei vaadi minusta paljoa vaivaa.. ?

Vierailija
28/45 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkä palstaile täällä. Ovat syrjäytyneitä tai tosi nuoria tai eivät vaan panosta pukeutumiseen.

Mulle tosi tärkeää, että lapset puetaan kauniisti ja yhteensointuvasti.

Vierailija
29/45 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vielä tärkeempää taitaa olla tuo naaman, tukan ja käsien siisteys!

Paljon näkee muksuja joilla räkä poskella, kynnet ja sormet mustana ja tukka takussa.(varsinkin kesällä)

Ihan kamalan näköistä!! Siihen kiinnitän siis itse eniten huomiota!

Vierailija
30/45 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä tuollaisia lapsia näet =o

Minä olen huomannut että enimmäkseen lapsilla on siistejä ja kauniita vaatteita (siisti ja kaunis ei ole sama asia kuin kallis merkkivaate).

Puhutkohan sinä leikkipuistovaatetuksesta. Kyllähän ne vaatteet voi hieman hassusti mennä leikin tiimellyksessä eikä lötköttävä haalari mitenkään huono asuvalinta ole riehumisleikkeihin. Sehän on vain tilanteen mukaista pukeutumista :)

Vierailija:

Mistä ihmeestä sitten tulevat ne lapset - etenkin pojat - jotka kulkevat lötköttävissä haalareissa, kypärälakki joko silmillä tai takaraivolla, kengät lintassa ja lahkeet polvissa kalsarit lahkeen ja kengänsuun välistä vilkkuen likaiset hansikkaat kädessä? Jos kyseessä on tyttö, on tukka vielä silmillä.

Tällaisia on suurin osa lapsista, joita tuolla liikenteessä näkyy.

Vierailija
31/45 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkuprisenssaa en silti pue enkä muutakaan " trendipelleä" . Remun haalarit ja niihin sopivat kengät, hattu ja hanskat, mutta ei ole erikseen takkisysteemeitä tai edustusvaatteita... samettijakkuja..

Sitten taas kun mies pukee niin ollaan enemmän kuin " mustalaiset" , itse en kehtaisi lasta niin pukea, mutta laittakoon mies tyylillään..

Muiden lasten pukeutumiseen en juuri kiinnitä huomiota esim. merkkeihin, kuluneisuuteen jne. mutta epäsiisteys ja huolimattomuus ehkä pistää silmään. Jos vaikka pakkasella ei ole hanskoja tai tuulee kengän ja lahkeen välistä sisään haalariin jne.

Vierailija
32/45 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko sille sinun lapsellesi tehdä vaatteita? Jos et itse osaa, niin minä voisin ihan hyvin ainakin yrittää, ompelen paljon, tosin yleensä valmiista kaavoista. Mutta eiköhän tuollaiset erikoismallitkin onnistu, jos vaan saa tarkat mitat.

Ja mitään maksua ei tarvitse, mua on aikanaan ihmiset auttaneet niin paljon, että nyt on mun vuoroni, kun asiani ovat täysin kunnossa. Olen ajatellut tässä alkaa muutenkin tehdä vaatteita lahjoituksena keskosille noihin lähisairaaloihin, joten ihan hyvin voisin tehdä ainakin jotain sinun lapsellesikin. Jos näet tämän ja kiinnostuit, niin vastaa jotain ja vaihdetaan vaikka sähköpostiosoitteita.

Vierailija
33/45 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvailit teinin!

Mutta omista lapsistani: Kyllä katton miten pukeutuu ja miltä näyttää.

Mua ei kiinnosta että lapsen hatussa lukee reima, pipo on lämmin ja pehmeä. Pitää tuulen ja suojaa niskaa myöten. En sano etteikö joku muu merkki tai itsetehty olisi yhtä hyvä tai parempi, mutta oon ostanu alesta sen ja muutaman muun merkkivaatteen. En juokse vartavasten alennuksissa, mutta seuraan ilmotuksia, kaverit ja sukulaiset kertoo jos jostain sais hyvällä hinnalla jne. Joskus poistun jopa näiltä Vauva-lehen sivuilta ja käyn tsekkaamassa netistä muutamat sivut..

Kuluneet vaatteet jää meillä käyttämättä. Mutta vaatteet voi ja saa olla vanhatkin.

Räkä muakin ällöttää ja näin talvella juoksen lapsen perään niistään nokkaa ja laappaan vaikka omaan hihaan! :D

Vierailija
34/45 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson pojille joka aamu kyllä suunnilleen yhteensopivat vaatteet ja väreihinkin kiinnitän summittaisesti huomiota. Vaatteiden tulee olla puhtaat ja ehjät, vaikka joskus kun vauva on sotkenut viidennen paitansa pikkuisen niin saa olla iltahommin saakka.

Meidän isompi poika on juuri tämä jolla kypärälakki roikkuu silmillä tai takaraivossa ja muutenkin ulkonäkö tuppaa repsottamaan. Silti vaatteet hyvälaatuisia jne, mutta siitä huolimatta hän näyttää aina ihan resupekalta. En tiedä, miten kykeneekin siihen.

Lisäksi menemme monesti kauppaan suoraan eskarista, joten hän on tämänäköisenä myös siellä. Käytäntö vaan menee meillä kirkkaasti muodikkaan esiintymisen edelle.

Vierailija
35/45 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kun lapsi on jo sen ikäinen että pukee itsekin. Ja jos hän on juuri ikkunasta bongannut että ulkona on joku lapsi jonka kanssa haluaisi leikkiä, niin siinä vaiheessa hän kiskaisee ulkovaatteet päälle salaman nopeasti että tämä lapsi ei ehdi pihalta kadota ennen kun hän ehtii ulos. Ja siinä vaiheessa täytyy sanoa että saattaa välillä käydä värivalintojen kanssa vähän niin ja näin. Mielestäni kun kummiskin tärkeämpää että hän on pukeutunut niin että ei ole kylmä ja etenkin se että lapsellani on ystäviä!

Pyrin tietenkin siihen että lapsellani olisi

1. säähän sopivat vaatteet

2. siistit vaatteet

3. sävy sävyyn olevat vaatteet

Mutta aina en kyllä onnistu näissä pyrkimyksissäni, koska lapseni on ihminen joka elää täyttä elämää meidän kanssa eikä mikään nukke, ja elämässä tilanteet vaihtuvat ja niihin on sopeuduttava.

Jos joskus käymme kaupassa suoraan ulkoleikkien jälkeen, koska se juuri sopii aikatauluihimme, niin silloin saattaa olla että lapsella on hiukset sekaisin, räkä poskella ja vaatteet kurassa. Ja silloin voi tietenkin olla että joku AV-mamma kauhistelee meitä :-))

Vierailija
36/45 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

collegehousuja ja mukavia, nättejä paitoja, joita käyttää kotona ja tarhassa. Yritän pitää vaatteet hyvässä kunnossa, ja joka päivä on puhtaat päällä. Jos käyvät nuhjaisiksi, siirtyvät pahan päivän vaatevarastoon, josta ammennetaan riepuja päälle silloin, kun kaikki muut on pyykissä. :)

Lapsen vaatteet eivät ole kovin kalliita, lähinnä H&M ja Lindex -tasoa, sillä parivuotiaan vaatteiden käyttö on sekä niin kuluttavaa että lyhytaikaista, ettei mun mielestä hänelle kannata mitään Dolce &Gabbanaa ostaa... ;)

Vierailija
37/45 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tärkeä, muttei tärkein asia lapsen pukeutumisessa.

Vierailija
38/45 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteiden yhteensopivuus ja ulkonäkö on tärkeää aina, sekä " ihmisten ilmoilla" liikkuessa että pihalla rymytessä. Haluan vaatteiden olevan yhteensopivia, sopivia ja kivan näköisiä.

Aivan kuten itsellänikin.

Rahaa vaatteisiin en silti laita paljoakaan, ostan lasten vaatteita alesta sitä mukaan, kun satun niitä löytämään. Halvallakin voi pukea kauniisti ja siististi.

Vierailija
39/45 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin puhtaat vaatteet vaihdetaan jos kyläilemään mennään.

Vierailija
40/45 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja värien pitää sopia yhteen. Meillä taitaa isi olla vielä tarkempi noitten vaatteitten kanssa ku minä. Ja ostaa pojille merkkivaatteita.