Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keksikää mulle pääruoka 70-luvun teemaan

Vierailija
01.06.2016 |

Alkuruuaksi tulee lämpimät voileivät ja jälkkäriksi uunijäätelö. Pääruoka lyö ihan tyhjää, tulee mieleen vain kanaviillokki, mutta ei sitä nyt kuitenkaan.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksakastike ja perunat. Keitetyt porkkanat ja puolukkasurvos.

Vierailija
2/57 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wieni nleike tai lindströmin pihvit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapullat

Silakkalaatikko

Uudet perunat ja jotain

Karjalanpaisti

nämä nyt ainakin tuli mieleen

Vierailija
4/57 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palapaisti tai lihamureke.

Vierailija
5/57 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihamureke, jonka sisään kananmunia. Kylkeen perunoita, herneitä, keitettyä porkkanaa jne.

Vierailija
6/57 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitetyillä kananmunilla täytetty jauhelihamureke, valkokastike ja keitetyt perunat.

Vierailija
7/57 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipulipihvit. (Jauhelihapihvit, joiden päälle tulee paljon makeaksi ja ruskeahkoksi paistettua sipulia, mieluiten renkaina. On hyvää.) Näiden kanssa muusi tai kuorittuina keitetyt perunat persiljasilpun kanssa. Ja ruskea kastike.  - Jonkun mielestä tämä ruoka voi kuulua jopa 60-luvulle, mutta kyllä minä olen tätä 70-luvulla syönyt ja vielä 80-luvullakin.

Vierailija
8/57 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silakkalaatikko. Paistetut silakat. Siskonmakkarakeitto. Häränhäntäkeitto (tosi hyvää. anna muhia KAUAN). Kesäkeitto. Uunimakara muussilla. Karjalanpaisti.

Vierailija
9/57 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaatiksi ehdottomasti suikaloitua kiinankaalta ananaksen ja raejuuston kanssa. Ei hyvää, mutta ah, niin 70-lukua ;)

Vierailija
11/57 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonainen uunibroileri, lohimedaljongit, merimiespihvi

Vierailija
12/57 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilliliha. Kokonainen uunissa paistettu kana itse höyhenet nyppien. Kaikki silakasta tehdyt, kuten silakkapihvit. Osso buco olisi oma suosikkini tai padassa punaviinissä kypsennetyt häränhännät. Näitä syötiin suurina herkkuina Hesassa 70-luvulla. Ohjeet antoi kaupan lihamestari, jolla oli lauantaina aina jokin erikoisresepti monistettuna jaossa Tapiolassa.

Vierailija
13/57 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihamureke, lihaton makaronilaatikko lisukkeeksi. Tai perunat ja kermakastike/ruskeakastike. Keitetyt porkkanat

Vierailija
14/57 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sipulipihvit. (Jauhelihapihvit, joiden päälle tulee paljon makeaksi ja ruskeahkoksi paistettua sipulia, mieluiten renkaina. On hyvää.) Näiden kanssa muusi tai kuorittuina keitetyt perunat persiljasilpun kanssa. Ja ruskea kastike.  - Jonkun mielestä tämä ruoka voi kuulua jopa 60-luvulle, mutta kyllä minä olen tätä 70-luvulla syönyt ja vielä 80-luvullakin.

Ai, mä olen syönyt tänäkin vuonna sipulipihvejä...

Vierailija
15/57 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytetty uunibroileri riisipedillä.

Vierailija
16/57 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lindströminpihvit tai merimiespihvit. Tai porsaankyljykset ensin pannulla ja sitten uunissa paistettuina.

Vierailija
17/57 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkarapukasari. Oli trendiruoka 70-luvulla. Lämpimät voileivät alkuun on hyvä, muistathan tehdä niihin sellaisen juustotinsan päälle.

Ei mitään lihapullia, karjalanpaistia eikä silakkalaatikkoa, nämä eivät leimaudu erityisesti 70-luvulla. Wieninleike on jo parempi.

Vierailija
18/57 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salaatiksi ehdottomasti suikaloitua kiinankaalta ananaksen ja raejuuston kanssa. Ei hyvää, mutta ah, niin 70-lukua ;)

On hyvää.

Vierailija
19/57 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonainen kana on hyvä, saako sitä enää mistään? Nimenomaan on haussa sellainen unohdettu ruokalaji, jota vain harvat enää tekevät. 

Vierailija
20/57 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee vaan mieleen ne lauantaimakkaratangosta leikatut sentin paksuiset viipaleet, jotka paistetaan pannulla. Siitä viipaleesta tulee paistaessa semmoinen kuppi, mihin laitetaan kananmuna hyytymään. Vai oliko tää 80-luvulla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä