Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole koskaan käyttänyt kiuastani — pitääkö mun puhdistaa se seuraavalle asukkaalle?

Vierailija
01.06.2016 |

Asun vuokra-asunnossa, jossa on sauna, mutta se on toimittanut lähinnä varaston virkaa. En ole koskaan laittanut sitä päälle, enkä edes ole lukenut käyttöohjeita.

Muutan pois, joten pitääkö mun laittaa se jotenkin käyttökuntoon seuraavalle asukkaalle, vai riittääkö, että pyyhin päällimmäiset pölyt, ja seurava asukas sitten asetelkoon kivet ja muut? Pitääkö jättää joku lappu, että "btw vilkaseppa tätä laitosta ennen kuin napsautat päälle"? Lähinnä mietin jos jossain kivien välissä on pölyä tai jos ne on jotenkin väärin ladottu. Vai käynkö kaiken hammasharjalla läpi...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöly voi haista kärtsältä eli voisit polttaa ne pois ja tuulettaa saunan sen jälkeen. Tai valuttaa edes vettä läpi niin että pahimnat lähtee.

Vierailija
2/4 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vastaavassa tilanteessa imuroin kivet päältä. Siis en siirrellyt kiviä, mutta mitä nyt imurin kapealla suulakkeella pystyin, niin sorkin. Sitten huuhtelin suihkulla, niin että vesi tuli kunnolla läpi noin 5 min. En laittanut päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto tulee luovuttaa sellaisessa kunnossa kuin se on ollut vuokrattaessa. Jos kiuaskivet olivat lattialla kukka-asetelmassa vuokrasopimuksen alkaessa, jätä kivet lattialle.

Vierailija
4/4 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaada kiukaalle esim kossua tai vodkaa ja laita kiuas päälle. Alkoholi liottaa pölyt pois ja antaa lämpimän henkäyksen seuraavalle saunojalle.