Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan kanssa matkalle

Reissuunko?
01.06.2016 |

Appivanhempani asuvat Espanjassa ja olemme suunnitelleet, että menisimme käymään siellä elokuussa 4kk vanhan vauvan kanssa. Olen kuitenkin nyt alkanut epäröimään koko reissua, kun todennäköisesti tuohon aikaan siellä on paahtava helle. Onko ihan tyhmää lähteä pienen vauvan kanssa kuumaan ilmastoon? Mitä pitäisi ottaa huomioon?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvoja syntyy myös Espanjassa. 

Ehkä he ajattelevat, että voiko Suomen ilmastoon ottaa vauvaa. Siellä on aina niin kylmä :D

Onko tämä nyt provo, johon lankesin? Vai ihanko tosissaan joku kysyy voiko vauva säilyä elävänä Espanjassa?

Vierailija
2/7 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvoja syntyy myös Espanjassa. 

Ehkä he ajattelevat, että voiko Suomen ilmastoon ottaa vauvaa. Siellä on aina niin kylmä :D

Onko tämä nyt provo, johon lankesin? Vai ihanko tosissaan joku kysyy voiko vauva säilyä elävänä Espanjassa?

Se vauva nyt kuitenkin on syntynyt Suomeen ja ehtinyt jo tottua ilmastoon. Monelle aikuisellekin tekee tiukkaa siirtyä toisenlaiseen ilmastoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirtäisin matkan syksymmälle, ei ole järkeä matkustaa Espanjaan istumaan ilmastoituun kämppään.

Vierailija
4/7 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä harkitsisin kyllä vielä toiseen kertaan, olisiko vaikka mahdollista siirtää pari kuulla eteenpäin? Se voi nimittäin olla yhtä helvettiä kun vauva on kerennyt tottua Suomen ilmastoon. Toki erilaisia vauvoja on ja toiset ehkä sietävät hellettä paremmin mutta en uskaltaisi ottaa riskiä. Meidän vauvoille Suomenkin helteet ovat olleet kamalia.

Vierailija
5/7 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut 6kk ikäisen ja 5kk ikäisen kanssa Portugalissa heinäkuussa. Ei mitään ongelmaa, paitsi että se puolivuotias, kun pääsi eroon vaipasta, oppi konttaamaan tuolla reissulla. Pidä huoli että vauva on varjossa mahdollisimman paljon, saa riittävästi nestettä (etelässä myydään sokeroimattomia vauvojen mehuja kaupoissa) ja saa nauttia teidän seurasta kun olette lomalla:) Ihanaa reissua teille!

Vierailija
6/7 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyet, mutta auringolta suojaavat vaatteet, vauvan kanssa ei paahteeseen vaan varjoon, pysyttelet sisällä paahteisimman keskipäivän ajan, jos imetät, muista juoda paljon ja imettää usein. Näillä pärjättiin kolmikuisen kanssa Australiassa tammikuussa, +40 astetta ja rapiat. Ja vauva oli ehtinyt just totutella ulkoiluun -15 asteessa, kun lähdettiin.

Vierailija
7/7 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään ongelmaa matkan toteuttamisessa. Itse olimme Turkissa elokuussa vauvan ollessa 8 kk ikäinen. Lämpöä oli 40 astetta koko viikon ajan. Pitää vaan huolen, ettei ole tuntikausia putkeen ulkona, vaan välillä vilvoittelemassa, vauvan täytyy saada tarpeeksi juodakseen, pitää suojata auringolta jne. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän