Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Jos menee juhliin, siellä joku sellainen tulee jututtamaan eikä osaa puhua ja aloittaa keskustelua mitenkään muuten kuin "Ootko jossain kesätöissä?" tai "Mitenkäs sun opiskelut, koska valmistut?" tai "Mitä alaa oot aatellut lähteä opiskelemaan? Mikäs ala nyt työllistäis parhaiten?" jne.

Miksi kukaan ei voi kysyä vaikka "Katsoitko sen ja sen elokuvan?" tai "Kävin sen ja sen bändin keikalla? Ootko nähnyt sitä livenä?" tai "Ootko käynyt jo rannalla tai puistossa piknikillä?" tms.?

Mä en jaksa enää. Miksi kaiken täytyy liittyä rahaan? Mitens ajattelit ansaita rahaa tulevaisuudessa (= opinnot)? Tienaatko tällä hetkellä miten paljon (= työt)?

Keskiluokkaisilla ihmisillä on elämänarvot ihan viturallaan.

Ei, en ole töissä enkä edes opiskele mitään. Minulla on diagnosoitu fyysinen sairaus, joka estää opiskelun ja työnteon, mutta en halua puhua siitä puolituntemattomille sukulaisille. Ei jää muuta vaihtoehtoa kuin vastata vuosi vuoden perään, että olen työttömänä ja hymyillä päälle. Eivätkö ihmiset osaa olla hienotunteisia ja laskea 1 + 1? Ihme aspergermeininkiä...

• ylös 4
  • alas 1

Kommentit (2)

Vierailija

Minusta noi on aika normaaleja puheenaiheita sellaisten ihmisten välillä, jotka eivät ole kovin hyviä tuttuja. Sellaista kevyttää jutustelua, josta on hyvä aloittaa. Ei sellainen, joka ei harrasta musiikkia/bändejä, koe luontevaksi alkaa puhua niistä jollekin toiselle. Minä ihmettelen enemmän aloittajan kaltaisia tyyppejä, jotka vetävät herneen nokkaan jostain small talkin yrityksestä. Hohhoijaa.

Vierailija

Itse olen niin hienotunteinen, että osaan olla kuulustelematta raha-asioista sellaista, jonka olen vaistonnut olevan ongelmissa (syytä minun ei tarvitse tietää). Mutta joo, olen huomannut saman minkä ap. :(

Raha- ja työkuviot eivät missään nimessä kuulu kevyihin small talk-aiheisiin, ainakaan enää nykyään. Kuka nyt haluaa juhlissa jonkun puolituntemattoman kanssa puhua tuollaisista aiheista, kun pitäisi olla hyvä mieli ja kaikilla hauskaa?

Olen miettinyt, että pitäisikö ruveta yhtä epähienotunteiseksi kuin nämä raha-asioista utelevat ja sillä tavalla vihjata, että miltä se tuntuu. Rahasta utelevan sukulaiseni mies teki itsemurhan, niin kysyisin vain ihan pokkana, miksi niin tapahtui ja miltä tuntui jne. Jos jonain päivänä mittani tulee täyteen, saatan niin tehdäkin. Beware! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla