Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuosiloma ja hoitovapaan aloitus, pikaista apua

Vierailija
01.06.2016 |

Meillä lomapalkka maksetaan aina KESÄKUUSSA. Huolimatta milloin loma pidetään. Minulle pomo ilmoitti että vuosilomani on ilmoitettu palkkoihin. (Ilmeisesti saan siis loman rahana?)

Vai kannattaisiko minun pitää se loma ennen hoitovapaan alkua jolloin saan peräti 2,5 lomapäivää ensi vuoteen?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt en kyllä edes ymmärtänyt kysymystä/ongelmaa

Vierailija
2/6 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että kesälomahan kannattaisi ilmeisesti pitää vanhempainvapaan loppuun koska kerryttää lomia? Mutta pomoni ilmoitti että loma maksettaisiin rahana. Eli jäisin hoitovapaalle suoraan vanhempainvapaan loputtua.

En osaa paremmin selittää kun en itsekään tiedä noista asioista juuri mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli taas vähän sen verta sekava aloitus, että en tiedä mihin vastaan, mutta: teillä siis maksetaan lomaRAHA  vuosilomasta kesäkuun palkanmaksun yhteydessä riippumatta siitä, milloin henkilö pitää lomansa? Ja olet nyt... vanhempainvapaalla? Ja olet ilmoittanut jatkavasi suoraan hoitovapaalle? Milloin hoitovapaa alkaa? Eli työnantaja voi vaatia sinua pitämään kertyneet lomat vanhempainvapaan ja hoitovapaan välissä, jolloin he maksavat sinulle siis loma-ajan palkan ja lomarahat, siis ihan fyysisesti silloin kun se loma pidetään. Koska jos nyt kesken vanhempainvapaan saat palkkaa, joksi lomarahakin katsotaan, sinun täytyy ottaa se huomioon siinä mitä ilmoitat KELAlle. Eli missääm nimessä TA ei voi nyt, kesken vanhempainvapaan, maksaa sinulle yhtään mitään, vaan vanhempainvapaan ja hoitovapaan välissä. Soitapa sinne palkanlaskentaan ja juttele heidän kanssaan.

Vierailija
4/6 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitinkin palkanlaskentaan mutta siellä oli joku ynseä ihminen vastassa enkä saanut tolkkua senkään vertaan. :(

Eli lomaraha maksetaan KESÄKUUSSA kaikille.

Elokuussa loppuu vanhempainvapaani, jonka jälkeen haluaisin pitää KESÄLOMAN, jonka jälkeen vasta jäisin hoitovapaalle. Tällöinhän kertyisi 2,5 päivää lomaa ensi vuoteen. 

Pomoni oli ilmoittanut palkkoihin että minulle maksetaan vain lomat rahana, enkä tiedä mitä se tarkoittaa?

Vierailija
5/6 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä jos soittaisit ja kysyisit pomolta? Hän ei ole tainnut ymmärtää, että haluat pitää ihan loman elokuussa. Hankalia asioita puljailla, minulla kokemusta tästä 😊Lomarahan saat joka tapauksessa kesäkuussa. Loma-ajan palkan sitten, kun pidät kesälomasi.

Itse pidin vanhan vuosiloman helmikuussa heti vanhempainvapaan päälle ja sitten aloitin joustavan hoitovapaan tehden 3työpäivää/vko. Ja vuosiloman ajan palkka maksettiin siis maaliskuussa, jolloin normaalisti helmikuun palkanmaksu.

Vierailija
6/6 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä pidin suurimman osan lomastani, kolme viikkoa. Viisiviikkoisesta lomastani säästin kaksi viikkoa myöhemmin pidettäväksi, koska meillä se mahdollisuus on käytössä. Mutta kyllä nämä sovittiin yhteisymmärryksessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi