Mitäs te rikkaat teette ja syötte kesällä?
Vuokraatte mökin jos ei ole omaa? Käytte huvipuistoissa ja eläinpuistoissa? Mitä kaikkea kallista aioitte tehdä, kun kerran on sitä rahaa?
Kommentit (56)
Mikä on rikas?
Jos ihan keskituloinen kelpaa.. Grillaillaan pihalla, tehdään yksi ulkomaanmatka, joku huvipuisto varmaan kotimaassakin. Osa porukasta menee mökille.
Syön paljon mansikoita. Juon kivennäisvettä ja cappuccinoa. Syön myös paljon vihanneksia ja kalaa. Vähän vaaleaa lihaa. Syömme noin kerran viikossa ulkona koko perhe. Kiertelemme kesätapahtumissa ja kauniissa paikoissa., joissa nautimme myös jäätelöä. Näemme sukulaisia. Mökkeilemme.
Ei tehdä mitään, mikä maksaa ja syödään halvinta. Siksi sitä rahaa onkin.
En ole rikas, mutta kuulun Suomen suurituloisimpien 5%:n joukkoon. En tee mitään kallista. Nautin vapaa-ajasta. En aio matkustaa minnekään ja mökkeilyäkin olen inhonnut aina. Käyn katsomassa Helsingin nähtävyyksiä ja ravintoloissa syömässä. Muutoin kotona, teen remonttia säiden mukaan ja aurinkoisina päivinä luen pihalla kirjoja ja vain olen.
No meidän vuositulot on 200k, ja aloitellaan ihan kesät talvet päivä pyyhkimällä takapuoli satasen seteleihin. Sen jälkeen käydään ostamassa ennen lounasaikaa pari Ferraria, ja sit lounaaks kaviaaria kultahipuilla...
... no mitäs luulisit, saattaiskohan "rikkaat" tehdä ihan samoja asioita kuin muutkin kesällä, sillä erotuksella että pitkiä kesälomia ei voi ainakaan meillä pitää, työtehtävät on sellaisia että on oltava kokoajan saatavilla. En ihan päässyt tän kysymyksen pointtiin kiinni?
Me purjehditaan itämerellä 42 jalkaisella purjeveneellä. Siihen mahtuu mukavasti 4-henkinen perhe.
Ei me nyt varsinaisesti rikkaita olla, mutta kuitenkin on pystytty ostamaan 150 000 € kesälelu :)
Me matkustetaan yleensä kesän alussa jonnekin Etelä-Eurooppaan viikoksi. Heinäkuussa aloitetaan pitempi loma ja sen alussa vuokrataan täysin varusteltu huvila viikoksi. Loman aikana käydään lasten kanssa muutamassa huvipuistossa ja ehkä kylpylässä, jos ilmat huonot. Grillataan usein omalla terassilla ja myös syödään siellä. Nyt saattaa keaät hieman muuttua, sillä meillä on kiikarissa aivan upea rantatontti. Jos tarjous menee läpi, ehkä jo ensi kesänä vietämme lomaa omalla huvilalla.
Totaalista lomaa ei juuri pysty pitään, mutta mahdollisuuksien mukaan veneellä tulee aikaa vietettyä.
Syksyllä ja talvella sitten enempi lomaa, jolloin lähdetään lämpimään ja käydään Alpeilla laskettelemassa.
Meidän tulot on kans tuossa ylimmässä viidessä prosentissa eikä olla rikkaita, hyvätuloisia ehkä. Töissäkäymistä ei ainakaan voi lopettaa, sitä pidän itse rikkauden rajana. Lomaa on se tavalliset 4 viikkoa, kesä on kummankin työssä hiljaisempaa aikaa. Hyvin ehtii lomailla.
Me mennään Berliiniin viikoksi. Loppuloma ollaan kotona, koska on kaikenlaista pientä rempattavaa ja tykätään itse tehdä. Vastapainoa päivätyölle. Aattelin lukea paljon kirjoja ja lisäksi treenata enemmän kuin muuten, koska aikaa on.
Syödään varmaan paljon kasviksia ja kalaa, uusia perunoita, mansikoita. Alkoholia meillä ei kulu juurikaan, lähinnä kuplavettä ja ite tehtyä mehua. Ulkona syön niin paljon normiarkena, että lomalla käytän paljon aikaa ruuanlaittoon kun on mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Meidän tulot on kans tuossa ylimmässä viidessä prosentissa eikä olla rikkaita, hyvätuloisia ehkä. Töissäkäymistä ei ainakaan voi lopettaa, sitä pidän itse rikkauden rajana.
Erittäin hyvä määritelmä rikkaudelle. Olis nimittäin rahaa, mutta max. 2 viikkoa kesälomaa. Käydään ehkä Suomessa = ei lomaa ollenkaan.
No rikkaudesta en tiedä, mutta me ollaan omalla mökillä, tehdään pari pientä reissua (Tukholmaan ja Barcelonaan). Syödään ehkä sitten hyvin, äyriäisiä menee kesällä paljon ja rapujuhlat tietty elokuussa. Juodaan samppanjaa ja pienpanimo-oluita. Emme käy huvipuistoissa, ehkä Gröna Lundissa, jos joku sinne enää haluaa. Tavataan ystäviä ja vietetään heidän kanssaan aikaa.
Suurimmaksi osaksi tehdään töitä. Jossain vaiheessa ehkä autolla Keski-Eurooppaan entisille kotikonnuille tuttuja tapaamaan. Aurinkolomille ei mennä koskaan kesällä, vaan talvella.
Syödään ihan tavallista ruokaa, alkoholia ei juoda lainkaan.
Me vuokrataan ensin mökki ja auto viikoksi maaseudulta ulkomailta, js myöhemmin kolmeksi viikoksi toisesta maasta. Tutustutaan seutuun ja käydään erilaisisa tapahtumissa ruokashowsta laukkakilpailuihin.
Vierailija kirjoitti:
Ei tehdä mitään, mikä maksaa ja syödään halvinta. Siksi sitä rahaa onkin.
Rahaa mihin? Hautaan? Vai sitku-elämään? Onneksi itse olen jo oivaltanut sen että jokainen päivä voi olla viimeinen joten rahaa voi käyttää mieluisaan tekemiseen.
Tehdään yksi lomareissu johonkin Välimeren kohteeseen. Sitten mökkeilemme ja jos aikaa ja energiaa riittää, niin teemme jonkun pienen kotimaan reissun johonkin kivaan kylpylä- tms kohteeseen.
Mä lähden miehen kanssa pariksi-kolmeksi viikoksi Jäämerelle. Siellä syödään mitä saadaan ja mitä on mukana viety. Muuten menee kotona ja mökillä, säistä riippuen. Syödään mitä mieli tekee.
Meillä ei ole kummoisia tuloja, mutta vaatimattomasti elellen ei enää kummankaan tarvitse töissä käydä.
Onko sun mielestä huvipuistot ja eläinpuistot jotain rikkaiden huveja? Mun mielestä ne on just niitä jokaiselle sopivia.