Miksi toisia autetaan elämässä ja toisia ei?
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Olisiko vaikka niin että silloin ihmisessä on jokin vialla jos kukaan ei auta saati tykkää henkilöstä. Semmosta.
Juurikin tämä. 52
Omat lähisukulaiset auttavat.
Ap, kertoisitko vähän tarkemmin, millaisesta avusta on tarve?
Osa ei varmaan osaa hyödyntää saatavilla olevaa apua.
Etenkin jos on opetettu, että pitää olla omatoiminen eikä roikkua kenenkään hihassa kiinni.
Miksi auttaa semmoista jota halveksii? Niinpä :o
Syitä voi olla monia.
Itse ajattelen, että kohtele muita niinkuin itse haluaisit sinua kohdeltavan. Jos on asenteella, ei auta itse muita, puhuu selän takana pahaa ja juoruaa juteltut asiat muille eteenpäin jne, niin tottakai itse saa sitä mitä tilaa. Jos taas on hyvät käytöstavat jne, eli ihan vastakohta edellisille mainituille asioille, nii varmasti saa parempaa kohtelua.
Vierailija kirjoitti:
Syitä voi olla monia.
Itse ajattelen, että kohtele muita niinkuin itse haluaisit sinua kohdeltavan. Jos on asenteella, ei auta itse muita, puhuu selän takana pahaa ja juoruaa juteltut asiat muille eteenpäin jne, niin tottakai itse saa sitä mitä tilaa. Jos taas on hyvät käytöstavat jne, eli ihan vastakohta edellisille mainituille asioille, nii varmasti saa parempaa kohtelua.
Itse ajattelen samalla tavalla. Hyvät käytöstavat kunniaan jo valmiiksi rappeutuneessa yhteiskunnassa
No ihan siksi, että elämä ei ole kaikille samanlaista.
Väittäisin, että kaikkia autetaan, jos sitä apua osaa etsiä ja pyytää oikealta taholta.
Nämä yleisluontoiset miksi-kysymykset on aina vähän typeriä. Kun ei ole mitään konkretiaa (esim. millaisessa tilanteessa apua ei ole saanut) ei pysty mitään syitäkään tuomaan esiin.
Toiset on sen arvoisia, toiset ei. Jos ei auttaminen johda muuhun kuin jatkuvaan auttamiseen niin se on turhaa.
Pärstäkerroin ja hyötynäkökulma. Valitettavavasti.
Monesko aloitus tää on tätä yhtä ja samaa ininää sulta? Mene vaikka terapiaan avautumaan ja jankuttamaan. Ymmärrän erittäin hyvin jos sinua ei auteta yhtään missään. Vaikutat harvinaisen rasittavalta.
Jaa-a minä kyllä helposti autan ja minua pyydetään auttamaan mutta silloin kun itse olen joskus avun tarpeessa niin niillä toisilla on muka juuri silloin jotain mikä estää vastapalveluksen vaikka kysymyksessä olisi sellainen juttu että sitä ei tarvitsisi justiin samana päivänä/viikolla saada hoidettua.
Koska ihmisillä ei ole sydäntä. Siksi. Ihmiset on yllättävän tyhmiä ja elukoita.
Vierailija kirjoitti:
Väittäisin, että kaikkia autetaan, jos sitä apua osaa etsiä ja pyytää oikealta taholta.
Kuka esimerkiksi masentuneena jaksaa tai on edes varaa hakea vuosikausia itselleen sopivaa terapeuttia? Eli sellaista joka rahaa vastaan oikeasti haluaa auttaa. Mitä nyt olen asiaa sivusta seurannut niin vaatisi terveeltäkin ylimaallista sisua jaksaa etsiä yhtä kauan.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko vaikka niin että silloin ihmisessä on jokin vialla jos kukaan ei auta saati tykkää henkilöstä. Semmosta.
Auttajissa on yleensä se vika että huonovointisen ihmisen pitäisi jaksaa esittää iloista, positiivista ja hyväntuulista jotta auttajalle tulee hyvä mieli ja jaksaa kuunnella ja ratkaista ongelmia. Provosoituvat kipeän, väsyneen tai ahdistuneen ihmisen ilmeistä jopa.
Oli työparina yksi tällainen narsistinen ekstrovertti, joka vaati että minun pitää hymyillä koko ajan muuten hänellä on huono olla. Minulla ei saanut olla vaikka perheenjäsen oli juuri kuollut. Mutta hänellä oli oikeus tehdä työnsä huonosti kun oli niin ahdistunut kun joku kummin kaiman serkun velipoika oli leikkauksessa.
Nyt tarvitaan apua. Kun joku löytää halvalla Valjoux 188 kronopainikkeet niin tänne voi laittaa linkkiä. Tai sitten kelloon sopiva kokonainen runko :)