Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitäs te rikkaat teette ja syötte kesällä?

Vierailija
01.06.2016 |

Vuokraatte mökin jos ei ole omaa? Käytte huvipuistoissa ja eläinpuistoissa? Mitä kaikkea kallista aioitte tehdä, kun kerran on sitä rahaa?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pienituloinen yh ja me käydään lintsillä ja korkeasaaressa sekä lähdetään kreikkaan. Kyllä pienituloinenkin voi tehdä kaikkea kivaa

Vierailija
22/56 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanhenmaksapalleroita ja zamppanijaa.

Se kirjotetaan SZHAMBANGAA. LOL OMG.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyipäs nopeasti monta rikasta kommentoimaan. :D

Vierailija
24/56 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat sukulaiseni lomailevat mökillään ja huvilallaan. Ovat myös innokkaita Golf-pelaajia. Viettävät paljon aikaa pihatöitä tehden ja ovat myös innokkaita marjastajia ja sienestäjiä.

Syövät hyvistä raaka-aineista valmistettuja ihan tavallisia ruokia ( illalliskutsuilla ehkä jotain juhlavampaa)

Ulkomaille eivät kesällä halua muuten kuin Ruotsiin sukulaisiin. Käyvät talviaikaan laskettelemassa Alpeilla ja myös jossain lämpimässä. Nyt vanhrmmiten vähemmän, haluavat pitää lapsenlapsia luonaan mökillä ja huvilalla sekä kotonaan.

Vierailija
25/56 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tehdä mitään, mikä maksaa ja syödään halvinta. Siksi sitä rahaa onkin.

Rahaa mihin? Hautaan? Vai sitku-elämään? Onneksi itse olen jo oivaltanut sen että jokainen päivä voi olla viimeinen joten rahaa voi käyttää mieluisaan tekemiseen.

Siksipä se pikavippikulttuuri ja osamaksulaiffi onkin niin voimissaan. Rahaa meillä käytetään muuhun kuin kesälomahurvitteluihin tai ulkona syömiseen. Lisäksi seuraavan 15 vuoden tavoite on päästä tilanteeseen, jossa on varaa laadukkaaseen elämään ilman työntekoa. Siinä sivussa on tarkoitus tehdä lapsesta täysikäistyttyään miljonääri. Yolo vaan sulle.

Vierailija
26/56 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan voisiko tämä vauva joskus syntyä. Ja sen jälkeen varmaan hoidan sitä :)

Katsotaan jääkö muuhunkin energiaa.

Vierailija
27/56 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noooo, ehkä vedän muutaman kerran hanskaan. Laulan Abbaa ja vedän uudestaan hanskaan, samalla kun veneilen.

Vierailija
28/56 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vapaa ympäri vuoden, miehellä on 6 viikkoa kesälomaa. Kesäkuussa menemme viikoksi Välimerelle, ja elokuussa ennen koulujen alkua on ohjelmassa kaukomatka. Säiden salliessa uimme paljon meressä, haemme tiheään torilta mansikoita ja herneitä, grillaamme ja syömme ulkona, saatamme ajella hetken mielijohteesta Suomessa jonnekin yöksi tai pariksi, ja sen sellaista. Koko perhe tykkää niin liikkua kuin löhötä ja lueskellakin. Kesä mennee taas todella nopeasti.

Vierailija
29/56 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkeillään perheiden mökeillä, vietetään aikaa myös kaupungissa, käydään ehkä jollain pienellä reissulla, puuhataan koirien kanssa, lenkkeillään, saunotaan.....

Syödään paljon uusiaperunoita, hyviä juustoja,  ja salaatteja. Ehkä käydään välillä ravintolassakin.

Ei mitään ihmeellistä. Keskituloinen olen mutta tunnen itseni ihan riittävän rikkaaksi :) 

Vierailija
30/56 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyipäs nopeasti monta rikasta kommentoimaan. :D

Useampi taisi nimenomaan sanoa, ettei ole rikas vaan hyvätuloinen. Mukava lukea joskus muutakin kuin iänikuista köyhän nillitystä.

Vierailija
31/56 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani rikas perhe tulee kesälomalle Suomeen omalle saarelleen. Heillä on hulppea huvila ja vieraille on rakennettu oma talo. Nauttivat kauniista luonnosta, lapset päristelevät moottoriveneellä ja vieraita kulkee paljon. Tuo näyttää olevan toimiva konsepti ulkomailla asuvalle perheelle, joka haluaa lyhyen lomansa aikana tavata mahdollisimman paljon Suomessa asuvia ystäviä ja sukulaisia. He panostavat hyvään ruokaan ja mukavaan yhdessäoloon. Ja kuitenkin, perisuomalaiseen tapaan, alkukeväästä he käyvät hakemassa vieraille tarjottavat saunajuomat ja skumpat auton kanssa Tallinnasta :-D

Vierailija
32/56 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahaa mihin? Hautaan? Vai sitku-elämään? Onneksi itse olen jo oivaltanut sen että jokainen päivä voi olla viimeinen joten rahaa voi käyttää mieluisaan tekemiseen.

Siksipä se pikavippikulttuuri ja osamaksulaiffi onkin niin voimissaan. Rahaa meillä käytetään muuhun kuin kesälomahurvitteluihin tai ulkona syömiseen. Lisäksi seuraavan 15 vuoden tavoite on päästä tilanteeseen, jossa on varaa laadukkaaseen elämään ilman työntekoa. Siinä sivussa on tarkoitus tehdä lapsesta täysikäistyttyään miljonääri. Yolo vaan sulle.

Ööh no ei meidänkään perhe syö ulkona (mieheni tekee parempaa ruokaa kuin perusrafloissa) tai tuhlaa kesälomahurvitteluihin, silti ei syödä halvinta paskaa ja olla tekemättä mitään. Molemmat saadaan palkkatuloja vähintään reilu 10k€ ja miehellä on lisäksi melko iso sijoitussalkku, eli ei todellakaan ole tarvetta pikavipeillä. Käydään lomilla ulkomailla ja syödään hyvää ruokaa arkenakin. Itse en kyllä kestäisi tuollaista halvimmalla mahdollisella ruoalla kituuttamista jonkun 15 vuoden suunnitelman vuoksi. Mitäs jos toinen teistä sairastuu vakavasti ennenkuin pääsette tästä "oikeasta elämästä" sitten nauttimaan? Mahtaa tuntua mukavalta. Se että nauttii elämästä ei tarkoita mitään pikavippielämää.

Vierailija
33/56 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööh no ei meidänkään perhe syö ulkona (mieheni tekee parempaa ruokaa kuin perusrafloissa) tai tuhlaa kesälomahurvitteluihin, silti ei syödä halvinta paskaa ja olla tekemättä mitään. Molemmat saadaan palkkatuloja vähintään reilu 10k€ ja miehellä on lisäksi melko iso sijoitussalkku, eli ei todellakaan ole tarvetta pikavipeillä. Käydään lomilla ulkomailla ja syödään hyvää ruokaa arkenakin. Itse en kyllä kestäisi tuollaista halvimmalla mahdollisella ruoalla kituuttamista jonkun 15 vuoden suunnitelman vuoksi. Mitäs jos toinen teistä sairastuu vakavasti ennenkuin pääsette tästä "oikeasta elämästä" sitten nauttimaan? Mahtaa tuntua mukavalta. Se että nauttii elämästä ei tarkoita mitään pikavippielämää.

Kukin kokekoon onnea erilaisista asioista. Oletpas sinä onnellinen, kun koet tarvetta arvostella muiden valintoja... Kenties ne palkkatulot teidänkin taloudessa on enemmän toisen vastuulla ja siksi on uhattu olo - mitä jos kumppani sairastuu ja mukava elämä loppuu siihen?

Vierailija
34/56 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödään uusia perunoita, silliä tai muuta kalaa, salaatteja, grillaillaan nyyttejä ja vartaita, kaikki kala, joka saadaan onkimalla savustetaan, graavataan tai tehdään sopaksi.

Ollaan kaikki lomat Suomenlahdella, veneessä mukana kaikki tarvittava rauhalliseen, rentouttavaan lomaan.

Ei käydä missään kesätapahtumissa.

Rikkaaksi kesämme tekee se, että vietämme lomaa kesäkuukausina (kesä-syys) vähintään 10 viikkoa.

Vierailija
35/56 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön makkaraa ja sinappia, juomana maito. Otan terassilla Arskaa (eli aurinkoa)

Vierailija
36/56 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukin kokekoon onnea erilaisista asioista. Oletpas sinä onnellinen, kun koet tarvetta arvostella muiden valintoja... Kenties ne palkkatulot teidänkin taloudessa on enemmän toisen vastuulla ja siksi on uhattu olo - mitä jos kumppani sairastuu ja mukava elämä loppuu siihen?

Enpä arvostele muuten muiden valintoja, tuossahan ekana lähdettiin muita arvostelemaan "pikavippi ja osamaksulaiffi" kun joku huomautti että hautaanko niitä rahoja säästetään. Toiseksikin halvin mahdollinen ruoka nyt vaan kuulostaa ankealta, eikä edes kovin terveelliseltä. Vielä kun perheess on lapsikin. Palkkatulot on ihan yhtä suuret kummallakin, miehellä tietysti osakesalkku joka ei hyödytä minua mitenkään, joten eipä pelota. Jos mieheni kuolisi tai sairastuisi vakavasti meillä on kuitenkin takana elettyä elämää josta olemme yhdessä nauttineet ja minun tuloni pysyisivät samana. Sääliksi käy ihmisiä jotka elävät tulevaisuutta varten, kollega teki täyden ja työntäyteisen uran ja jäi eläkkeelle 69-vuotiaana, lähti ulkomaille tarkoituksenaan nauttia nyt viimein elämästä ja sai 3 päivän lomailun jälkeen sydänkohtauksen.

Vierailija
37/56 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauroin ihan täysillä tota otsikkoa :D

Mie lappilaisena nautin Lapin maisemista ja lähden Ivaloon vaeltamaan ja kalastamaan. Sitten toisella viikolla lähdetään miehen kanssa Helsinkiin hänen siskon luokse. Kolmannella viikolla lähdetään Berliiniin ja sieltä Lontooseen. Loppuloma vietetään miehen suvun mökillä saaressa ja käydään yhdillä festareilla.

Aijon vaan nauttia. Vesisateellekin aion nauttia. Tein myös bucket-listan tälle kesälle, vaikka olenki "jo" 26. :D

Vierailija
38/56 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mökillä, veneilen, hoidan puutarhaa, pyöräilen, käyn parilla kesäyliopiston kurssilla, sukulaisten luona Ruotsissa, oopperajuhlilla, marjassa, sienessä, sadepäivinä luen dekkareita tai katson jonkun tv-sarjan kaikki tuotantokauset dvd:ltä tai netflixistä. Ero taviksiin on se, että mun ei tarvitse käydä töissä eli vapaata on enemmän.

Vierailija
39/56 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä olis nyt taas kiva tietää vastaajien tulot- 200k/v vai 80k/v vai 1me/v? Kaikki varmaan jollain mittapuilla "varakkaita".

Vierailija
40/56 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittelen köyhiä kävyillä.