Vierailija

Ollaan oltu poikaystävän kanssa yhdessä vasta kolme päivää, mutta kuitenkin rakastan häntä hyvin paljon ja haluaisin sanoa niin, mutta pelkään että olisi jotenkin outoa sanoa se niin aikaisin ja hän alkaisi pitämään mua ihan läheisriippuvaisena hulluna :(

• ylös 1
  • alas 47

Sivut

Kommentit (41)

Vierailija

Mitä rakastaminen sinulle tarkoittaa?

Olet ihastunut, luultavasti korviasi myöten ihastunut, mutta et edes tunne häntä vielä, miten siis voisit rakastaa häntä? Paitsi jos sana 'rakastaa' tarkoittaa sinulle jotain sellaista kuin "olla hulluna", "olla lätkässä", "haluta" jne.

• ylös 39
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä rakastaminen sinulle tarkoittaa?

Olet ihastunut, luultavasti korviasi myöten ihastunut, mutta et edes tunne häntä vielä, miten siis voisit rakastaa häntä? Paitsi jos sana 'rakastaa' tarkoittaa sinulle jotain sellaista kuin "olla hulluna", "olla lätkässä", "haluta" jne.

No ei tämä nyt ole pelkkää haluamista ja mitään tykkäämistä, vaan olen ihan oikeasti rakastunut. Ollaan tunnettu pari viikkoa, mutta eihän se nyt poissulje rakkautta. Milloin sitten olisi oikea aika sanoa rakastavani häntä? En tietenkään halua pelottaa toista pois sillä :(

• ylös 1
  • alas 27
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mun mies sanoi mulle tuon, kun oltiin oltu yhdessä 4 päivää, minä sanoin samoin. Nyt yhdessäoloa kestänyt jo 26 vuotta.

• ylös 22
  • alas 2
Vierailija

Aikamääreet on ihmisille, joilla on halu tärkeillä. Eivät ne oikeasti merkitse mitään.

• ylös 14
  • alas 2
Vierailija

Mulle jo parisuhteista paremmin tietävä on sanonut, että rakastaminen alkaa tuntua siellä parin vuoden yhdessäolon jälkeen.

• ylös 10
  • alas 9
Vierailija

Meillä meni mieheni kanssa tasan viikko, ennen kuin sanottiin tuo maaginen lause toisillemme. Lausahdus tuli häneltä ensin, itse vastasin samoin 100% varmuudella tunteiden aitoudesta. Olemme olleet yhdessä 16 vuotta.

• ylös 14
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En minä sanoisi edes poikaystäväksi vielä kolmen päivän jälkeen :D

Miksi et? AP

Vierailija

Ei todellakaan ole rakkautta kolmen päivän yhdessä olon jälkeen. Tai jos on tuntenut toisen kaksi viikkoa. Mun mies sanoi noi sanat kun oltiin seurusteltu kolme kuukautta. Tuntui aivan liian aikaiselta. Puolitoista vuotta ollaan yhdessä oltu ja vaikka välillä tuntuu kovin vahvasti rakkaudelle, niin en ole vielä sanonut. Sanon kun siitä ei ole epäillystäkään. Rakastunut olen ja siltä tuntui n. puoli vuotta seurustelun jälkeen. Sitä ennen olin ihastunut.

• ylös 11
  • alas 20
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mun mies sanoi mulle tuon, kun oltiin oltu yhdessä 4 päivää, minä sanoin samoin. Nyt yhdessäoloa kestänyt jo 26 vuotta.

Aawww, no ehkä mäkin sitten rohkenen :) AP

• ylös 4
  • alas 20
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole rakkautta kolmen päivän yhdessä olon jälkeen. Tai jos on tuntenut toisen kaksi viikkoa. Mun mies sanoi noi sanat kun oltiin seurusteltu kolme kuukautta. Tuntui aivan liian aikaiselta. Puolitoista vuotta ollaan yhdessä oltu ja vaikka välillä tuntuu kovin vahvasti rakkaudelle, niin en ole vielä sanonut. Sanon kun siitä ei ole epäillystäkään. Rakastunut olen ja siltä tuntui n. puoli vuotta seurustelun jälkeen. Sitä ennen olin ihastunut.

Noh, se on toki yksilöllistä. Jotkut rakastuu vaan nopeammin. AP

Vierailija

Olette tunteneet kaksi viikkoa ja olleet yhdessä kolme päivää. Mitä tiedät pojasta, mitä hänessä rakastat? Rakastaminen on eri asia kuin olla rakastunut/ ihastunut/ lätkässä, jotka ovat ihania tunteita nekin ja kuuluvat suhteen kehittymiseen. Miksi sinulla on niin kova tarve sanoa pojalle, että rakastat häntä, mitä toivot sillä saavuttavasi? Haluatko vain, että hän sanoo "takaisin"? 

• ylös 26
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kolme päivää? Kuinka nuori olet?

Olemme molemmat kuusitoista. Mutta ihan hyvin aikuinenkin olisi voinut rakastua toiseen yhtä lyhyessä ajassa. AP

• ylös 6
  • alas 34
Vierailija

Me sanottiin mieheni kanssa kolmannella tapaamisella, että rakastetaan :) Oltiin 15-vuotiaita, nyt ikää melkein 30 ja yhdessä vieläkin.

• ylös 11
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme päivää? Kuinka nuori olet?

Olemme molemmat kuusitoista. Mutta ihan hyvin aikuinenkin olisi voinut rakastua toiseen yhtä lyhyessä ajassa. AP

Aikuinen erottaa rakastamisen rakastumisesta. Minulle rakastaminen tarkoittaa sitä, että toista ihmistä rakastaa sellaisena kuin hän on, puutteineen ja virheineenkin; että kunnioittaa ja arvostaa häntä; että on valmis tekemään tarvittaessa myös uhrauksia hänen takiaan; että pysyy hänen rinnallaan vaikka hän sairastuu tai loukkaantuu. Kolmessa päivässä tai kahdessa viikossa en ikinä pystyisi tietämään toisesta ihmisestä, että tuon kanssa haluan olla loppuelämäni ja hoitaa häntä vielä kun hän on vaipoissa dementikko-osastolla.

• ylös 18
  • alas 1
Vierailija

Minä olin vielä sinuakin nopeampi, sanoin jo seuraavana päivänä, kun olimme edellispäivänä alkaneet seukata. Olimme me yhdessä ainakin 2 viikkoa, ennen kuin tuli ero. 

No ei oikeasti, mutta varmasti on yhtä monta epäonnistunutta juttua näitä kohden, jotka ovat sanoneet rakkaudensanat kolmantena päivänä ja ovat yhä yhdessä 30 vuotta myöhemmin. Ei kenenkään muitten sanomisilla puoleen taikka toiseen ole mitään vaikutusta siihen miten teidän uunituore seurustelunaloittamisenne tulee menemään. 

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Olimme tunteneet mieheni kanssa kaksi viikkoa kun sanoin hänelle ensimmäisen kerran rakastavani häntä. Olin tuolloin 24 ja hän 30. Kummallakin oli vakavia ja pitkiä suhteita takana, eikä koskaan ollut tuntunut siltä, kuin ensimmäisellä tapaamisellamme. Nyt olemme olleet 5 vuotta naimisissa ja meillä on kaksi lasta. Ei siinä minusta ole mitään sääntöjä tai aikarajoja milloin voi tunteistaan kertoa, fiiliksen mukaan. Onnea matkaan :)

Vierailija

Ihan aivokemiallinen juttu että ihastumista kestää sen 1,5-2,5 vuotta jonka jälkeen loppuu tämä outo kemiallinen reaktio ja jos kyseessä ei ole rakkaus suhde nuutuu. Ihan sama vaikka joku on sanonut seuraavana päivänä ja ollut sitten 30 vuotta yhdessä sen jälkeen, ei se ole rakkautta ollut silloin vaan hullaantumista ja ihastumista. Rakkaus on tullut vasta myöhemmin.

• ylös 14
  • alas 0

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.