Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä köyhille lapsiperheellisille kesään.

Vierailija
01.06.2016 |

Laitetaan tähän vinkkejä halpaan kesäloman viettoon. Halpoja ruokia kun lapset eivät saa kouluruokaa? halpoja kotimaan matkakohteita lapsiperheille?

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ei useinkaan ole se,ettei tapahtumia ja muita sellaisia, ilmaisia, olisi. Myös minua huvittaa retkiehdotukset ja vastaavat .

Työskentelen monen ko. tilanteessa olevan perheen kanssa. Usein minua tervehtii isot tupakantumppi astiat.

Monen vanhemman mielenterveys on siinä kantimissa, että ei kyetä enää ajattelemaan mitään mitä tehdä

tai mistä syntyisi lapsille mukavia muistoja. Ollaan toimintakyvyttömiä ja alitekysyttömiä.

Ei ymmärretä lapsen tarpeita. Ruokaa on se,että jokainen etsii jotain, ei jakseta laittaa lämmintä ruokaa. ei välitetä hammaspesuista tms.  Varsinaista väkivaltaa ei ole kuin hutaminen, esim äiti huutaa miksi hänelle tuotiin äitienpäiväkukka,kun olisi tarpeellisempaakin ostettavaa. Kukan osti pois muuttanut lapsi vähistä rahoista, olin itse paikalla.

Älkää hyvät ihmiset olko niin suppeakatseisia näissä kirjoituksissa...

Vierailija
42/66 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pitää itse kasvimaata. Lasten kanssa hoitaa kasvimaata. Saa samalla ilmaista ruokaa sieltä. 

Ei me pentuna köyhänä perheenä mitään erityistä tehty kesäisin, silti kesät olivat kivoja. Pyöräiltiin,  käytiin toreilla ja turuilla, heinäntekoa mummolassa, uimarannalla. Sirkukseen päästiin ilmaiseksi kun autettiin sirkusteltan kokoamisessa (kannettiin tuoleja ym). 

Itse ihan pienenä lapsena keksittiin leikit, pelattiin kymmenen tikkua laudalla ym. Oli metsäleikkejä. Tehtiin pyörille rallilata metsään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä läpi pienten lähikuntien kesätapahtumat. Pienissä kunnissa on yleensä aina lapsille suunnattuja kesätapahtumia, ja hyvin usein ilmaisia sellaisia. Muutenkin kotimaanmatkailu esimerkiksi järvisuomen pieniin (alle 20 000 asukasta) kannattaa. Kaikki on halvempaa ja monet tapahtumat ilmaisia, esimerkiksi kanootin vuokra päiväksi voi olla kaupunkikeskuksessa 50 euroa ja pienessä kunnassa 10 /25 euroa. Samoin löytyy paljon ilmaisia hyväkuntoisia laavuja ja kotia, retkeilyreittejä luonnosta jotka eivät ole täpötäynnä ihmisiä.

Vierailija
44/66 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatteko tosiaan, että köyhät eivät osaa tehdä mitään lomalla, eivätkä ymmärrä syödäkään?

Vierailija
45/66 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä ja Espoossa on suositella saaristoretkiä. Reittiveneellä pääsee edullisesti ihaniin kesäparatiiseihin, eväät vaan mukaan ja uintivehkeet. 

Joskus saattaa olla älyttömän halpoja päiväristeilyjäkin. Muistan kun oltiin joskus 2009 tällaisella risteilyllä, että käytiin kääntymässä Tallinnassa ilman maihinnousua ja se maksoi vain 5€/henkilö. Meillä oli omat eväät mukana ja se oli ihan yllättävän kiva päivä merellä pienellä budjetilla.

Vierailija
46/66 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sos tt kirjoitti:

Ongelma ei useinkaan ole se,ettei tapahtumia ja muita sellaisia, ilmaisia, olisi. Myös minua huvittaa retkiehdotukset ja vastaavat .

Työskentelen monen ko. tilanteessa olevan perheen kanssa. Usein minua tervehtii isot tupakantumppi astiat.

Monen vanhemman mielenterveys on siinä kantimissa, että ei kyetä enää ajattelemaan mitään mitä tehdä

tai mistä syntyisi lapsille mukavia muistoja. Ollaan toimintakyvyttömiä ja alitekysyttömiä.

Ei ymmärretä lapsen tarpeita. Ruokaa on se,että jokainen etsii jotain, ei jakseta laittaa lämmintä ruokaa. ei välitetä hammaspesuista tms.  Varsinaista väkivaltaa ei ole kuin hutaminen, esim äiti huutaa miksi hänelle tuotiin äitienpäiväkukka,kun olisi tarpeellisempaakin ostettavaa. Kukan osti pois muuttanut lapsi vähistä rahoista, olin itse paikalla.

Mitä sitten pitäisi tehdä tai ehdottaa? Toisekseenkin on olemassa ongelmaperheitä, mutta nykyisin myös hyvin paljon ihan tavallisia ja kunnollisia mutta köyhiä perheitä. Minä ainakin olen saanut ketjusta hyviä vinkkejä, kiitos kirjoittajille!

Vierailija
47/66 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellä mainittujen lisäksi vuohenputki on ihan erinomainen salaattikasvi.

Vierailija
48/66 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sos tt kirjoitti:

Kuvailemasi ongelmaiset ihmiset tuskin etsivät vinkkejä edullisiin / ilmaisiin kesälomatouhuihin lasten kanssa. Mutta on paljon vähävaraisia jotka mielellään tällaisia vinkkejä lukisivat. Ja ei sitä tiedä, vaikka joku masentunut ja kuvailemasi tyyppinen vanhempi sattuisi lukemaan ketjua ja huomaisi että hänkin voisi tehdä lastensa kanssa jotakin. Jos vain yksikin kuvailemasi ihminen havahtuisi, niin sekin olisi jo lasten kannalta hyvä asia. Ihmetyttää muutamien muidenkin vastaukset. Ei sisällä paljoa informaatiota vastaus että pääkaupunkiseudulla ja muuallakin on pilvin pimein ilmaisia kesätapahtumia. Jos kukaan ei kerro omia kokemuksiaan, minkä tapahtuman on kokenut hyväksi, tai mikä oli jonkun tapahtuman anti omille lapsille. Tai mikä kuulostaisi omasta mielestä mukavalta. Niitä konkreettisia esimerkkejä ap (ja moni muu) varmaan haluaisi lukea, eikä tympeitä heittoja ajatuksena googleta itse. Jokainen varmaan osaa googlettaa, mutta jos ihmiset kertoisivat omia hyviä kokemuksiaan, olisi tästäkin ketjusta enemmän hyötyä. Ja jos ottaa päästä että täällä jaetaan vinkkejä tästä aiheesta, niin älä sitten lue ketjua. Tuolla on pilvin pimein aloituksia, varmaan sieltä löytyy jotain sinua kiinnostavampaa.  

Vierailija
49/66 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

PK-seudun vinkit:

- puistoruokailu (ilmainen)

- Suomenlinna (Kauppatorilta pääsee HSL:n lipulla)

- Oittaan ranta ja Angry Birds -puisto (ilmainen)

- uimarannat (ilmaisia)

- Marketan puisto Vantaalla (ilmainen)

- Kumpulan maauimala (aikuiset 4 euroa, alle 7-vuotiaat ilmaiseksi, yli 7-vuotiaat 2 euroa)

- sadesäällä museot (moniin pääsee tiettyinä päivinä ilmaiseksi, alle 18-vuotiaat pääsee ainakin Ateneumiin ilmaiseksi)

Vierailija
50/66 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Teen lapsille tosi hienoja jäätelöannoksia itse. Ei silti liian usein, vaan niin että ne säilyvät spesiaalijuttuna. :)

- Elokuvaillan voi pitää kotonakin, laittaa popcornia ja sokeritonta mehua.

- Pienempien lasten kanssa ollaan tehty jo pari viikkoa takapihan perälle pikkueläinten viidakkoa ja kaupunkia kivistä, kepeistä ja kasveista. Lapset uppoutuu siihen tuntikausiksi.

- Ei matkusteta kauemmas puuhamaihin tai muihin, vaan käydään kiertävissä tivoleissa ja sirkuksissa. Maksaa nekin, mutta ei läheskään niin paljon kuin koko matka jonnekin muualle.

- Kesämatkat suunnataan paikkoihin, jossa on mummolat tai sisarukset asuu.

Vierailija
51/66 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telttaretki metsään kuulostaa tosi jännältä. Pitäisi kuitenkin olla tuttu metsä. Onko leirintäalueet nykyisin siistejä/turvallisia?

Vierailija
52/66 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listani on varsin pääkaupunkikeskeinen, pahoitteluni siitä.

- Pääkaupunkiseudulla nyt on ainakin museoita, joista useimpiin on ainakin kerran kuussa/viikossa ilmainen sisäänpääsy. Helsinkin kaupungin museot ovat kaikki ilmaisia.

- Kerran kuussa (muistaakseni) pääsee ilmaiseksi sisään myös Kaisaniemen kasvitieteelliseen puutarhaan.

- Haltialan kotieläintila Pohjois-Helsingissä on ihana ja ilmainen paikka. Eväät mukaan vain. Kahvilasta saa munkkeja ja kahvia ja kiskalta jäätelöä. 

- Helsingin ulkoilualue Uutela on kertakaikkisen kaunis paikka. Mukaan voi pakata vaikka makkaraa ja grillailla niitä grillikatoksessa.

- Seurasaari: lapset tykkäävät taatusti oravista ja muutenkin paikka on kiinnostava.

- Talvipuutarha on ilmainen ja siellä on pöytiä, joiden ääressä voi viettää piknikkiä vaikka sadesäälläkin.

- Suomenlinna.

Vierailija
53/66 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Telttaretki metsään kuulostaa tosi jännältä. Pitäisi kuitenkin olla tuttu metsä. Onko leirintäalueet nykyisin siistejä/turvallisia?

Liian jännää mulle. Karhujakin on liikkeellä.

Vierailija
54/66 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurakunnan kerhot monesti maksuttomia köyhille

Tosi monissa seurakunnissa jopa leiritkin! Kannattaa ottaa diakoniatyöhön yhteys tai mikä ny paikkakunnan käytäntö onkaan.

Vierailija
55/66 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääkaupunkiseudulla ainakin on ilmaisia tapahtumia, leikkipuistoja ja uimarantoja vaikka kuinka paljon.

Kyllä mutta myös muualtapäin suomea saa vinkkejä laittaa koska kaikki ei asu pääkaupunkiseudulla.

Muuallakin Suomessa on ilmaisia tapahtumia, leikkipuistoja ja uimarantoja. Sekä metsiä

No niin,no niin.Pääkaupunkiseudulla on myös.Metsiä.Vaikka kuinka.Myös kansallispuisto.

Vierailija
56/66 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhälistö lapsiperhe ei tartte mitään huvituksia. Pitäs laissa kieltää, että vähävaraiset ei sais edes tehdä lapsia. Käsittämättömän typerää ja vastuutonta. Mutta kun "ON NIIN IHKUUU SAADA LAPSI!".

Ja sitten pyöräytetään muksu ja parikin ja ihmetellään sormet suussa että mitenhän sitä pääsis jonkunlaiselle kesälomareissulle edes kun EI OO RAHAAAAAAAAAAA!! Ja miten sais lapsille ruokaaa! Voi elämän kevät että voi ihmiset olla typeryyden multihuipentumia.

Me ollaan varakas perhe ja ei todellakaan tartte tinkiä ruoasta, eikä mistään muustakaan. Kesällä päästään vaikka minne reissuun, jos huvittaa. Vaan kovalla työllä on tämä omaisuus ja rahat saatu. Lapsilla on turvattu ja hyvä elämä ja tulevaisuus edessä. Ja rahan arvo opetettu lapsillekin.

Köyhien perheiden lapset kyllä säälittää. Lasten vikahan se ei ole, vaan itsekkäiden vanhempien.

Vierailija
57/66 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on viikin lähellä sellainen saari ( jonka nimeä en muista, mutta ettikää netistä) sinne pääsee pitkospuita pitkin kävellen ja saaressa on kesällä lampaita vapaina:)

Vierailija
58/66 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhälistö lapsiperhe ei tartte mitään huvituksia. Pitäs laissa kieltää, että vähävaraiset ei sais edes tehdä lapsia. Käsittämättömän typerää ja vastuutonta. Mutta kun "ON NIIN IHKUUU SAADA LAPSI!".

Ja sitten pyöräytetään muksu ja parikin ja ihmetellään sormet suussa että mitenhän sitä pääsis jonkunlaiselle kesälomareissulle edes kun EI OO RAHAAAAAAAAAAA!! Ja miten sais lapsille ruokaaa! Voi elämän kevät että voi ihmiset olla typeryyden multihuipentumia.

Me ollaan varakas perhe ja ei todellakaan tartte tinkiä ruoasta, eikä mistään muustakaan. Kesällä päästään vaikka minne reissuun, jos huvittaa. Vaan kovalla työllä on tämä omaisuus ja rahat saatu. Lapsilla on turvattu ja hyvä elämä ja tulevaisuus edessä. Ja rahan arvo opetettu lapsillekin.

Köyhien perheiden lapset kyllä säälittää. Lasten vikahan se ei ole, vaan itsekkäiden vanhempien.

Älystä näköjään olette kyllä joutuneet tinkimään.

Vierailija
59/66 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua säälittää typerien ja epäempaattisten vanhempien lapset, jotka ei pysty tajuamaan että elämäntilanteet voi muuttua jolloin rahasta voi olla tiukkaa:) monet täällä olevat asiat on varmasti rikkaidenkin lapsille kivoja juttuja, vai onko teidän perheen ainoat huvitukset jonnekkin kalliiseen ravintolaan meneminen, Pariisiin matkustaminen eiffeltornia kattomaan ja golffaus?:D kannattaa viedä joskus lapset metsäretkelle, kotieläintiloille katsomaan lampaita ja telttaretkelle vaikka omalle etupihalle, luultavasti noista jää kivemmat muistot lapsille:)

Vierailija
60/66 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnanmäellä on 10 ilmaista laitetta, jotka sopivat juurikin 3-5 vuotiaille. Käytiin ja yllätyttiin todella positiivisesti, kun 4-vuotiaalle ei tarvinnutkaan ostaa ranneketta! Ilmaiset laitteet ja leikkipuisto riittivät loistavasti tuon ikäiselle Lintsi-elämykseksi. Rahaa meni vain parkkiin (julkisilla ei sitäkään kulua) ja jätskiin Lintsillä, oli omat välipalaeväät mukana. Suosittelen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme