Miltä tuntuu olla vanha mummo?
Tulevatkohan nuoret naiset ajatelleeksi sitä, että heistä aikanaan tulee vanhoja mummoja? Ehkä siihen kannattaisi uhrata ajatus, että kuinka elämänsä aikoo nuorellakin iällä elää, että aikanaan ei tarvitsisi katua menneisyytensä valintoja.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Tätähän on tutkittu ja todettu että ihminen katuu elämänsä loppupuolella eniten sitä mitä ei tullut tehtyä kuin sitä mitä tuli tehtyä.
Tämä koskee varmaankin vain niitä ihmisiä, jotka uskoo että heillä oli elämässä paljon aitoja valintatilanteita, joissa olisi todella voinut tehdä toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätähän on tutkittu ja todettu että ihminen katuu elämänsä loppupuolella eniten sitä mitä ei tullut tehtyä kuin sitä mitä tuli tehtyä.
Ihmettelen miten olen ilmeisesti niin erilainen muihin ihmisiin verrattuna. Olen vasta nuori ja kadun aina eniten sitä mitä olen tehnyt. Kyseessä eivät edes mitkään laittomuudet yms. vaan opiskeluihin ja ihmissuhteisiin liittyneet teot.
Koska olet vielä nuori ja epävarma ja stressaat ihan turhia asioita. Vanhana sitten kaduttaa että stressasit turhia asioita. http://www.iltalehti.fi/terveys/2011101714584465_tr.shtml
Miten niin turhia asioita? Olen pitkäaikaistyötön ja syrjäytynyt, kaikki omien valintojeni seurauksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä mummon sisällä asuu kuitenkin se sama nuori nainen!
Eikä asu. Ihmiset solut uusiutuu kokonaan jokusen vuoden välein. Siinä mummossa ei ole enää yhtään samaa solua kuin siinä nuoressa naisessa, joten ei voida puhua edes samasta ihmisestä.
Puhut asiasta solutasolla. Mutta olemus, mieli, ajatukset, huumorintaju, jopa kävelytyyli löytyvät mummosta samat kuin siitä nuoresta naisesta:)
Kyllä se ajattelutapakin muuttuu vuosikymmenten varrella eikä ainoastaan solukko. Ei 30–40 vuoden takaista minää edes muista niin tarkasti, että voisi varmuudella sanoa kuinka paljon siitä on enää samoja piirteitä jäljellä. Ja jos tietty piirre vahvistuu iän myötä, niin voiko sen sanoa tietyn rajan jälkeen olevan enää sama piirre? Onko esim. nuoruusiän vähäpuheisuus sama asia kuin vanhuusiän mykkyys, jos samalla henkilöllä on nämä piirteet eri ikäkausina?
Juuri tuossa kitkin rikkaruohot mansikkamaasta ja kasvimaasta. Laitoin lettutaikinan turpoamaan niin saadaan naperoiden kanssa paistaa muurikalla iltapalaksi niitä, omatekemän kuningatarhillon kanssa tietysti!
Kuudelta tulevat ja tietenkin olen tehnyt lempiruokaansa. Sitten saunotaan ja paistellaan lätyt. Kun vaan saisin äpyrit mummun luokset useamminkin, mutta hyvä näinkin kerran kuukaudessa.