Millainen on sinun vihkisormuksesi? (koko,karaatit)
Millainen on sinun vihkisormuksesi?
.
Olisi kiva tietää;
1. Sormuksen koko
2. Mitä kultaa se on ja kullanpitoisuus (k.)
3. Timanttien yhteiskaraati.
.
Tässä minun vihkisormuksen tiedot:
1. 16
2. 18K. kelta-ja valkokultaa
3. Yht. 1.64 ct.
Kommentit (74)
Ärsyttää, kun aloituksessa oletetaan jotain, kuten tässä tuota timanttia. Noh, ehkä ihmisten maailma on kapea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä yhtään enää muista. 7 timanttia siinä on, isoin keskellä ja lukuisia yhdensuuntaisia naarmuja matkamuistona Jäämeren rannoilta.
Nyt löytyi sormus, joka herättää kateutta. Nimittäin naarmut Jäämeren rannoilta. Oli varmasti upea reissu. Olen kade.
:) Sinnehän se sydän jäi, on pakko päästä jälleen takaisin. Sormus sai naarmunsa kompuroidessani rantalohkareikossa: kaaduin ja käteni luiskahti kahden ison kiven väliin kiilautuen niin tiukasti, että jouduin kiskomaan sen toisella kädellä irti. Ilman sormusta sormeni olisi murtunut, joten olen kiitollinen sekä sormuksesta että miehestä, jolta sen sain :) 11 v yhdessä, 6 naimisissa.
Kuvia! :)
Ei siis pakko olla omasta, mutta siitä mallista. :)
Mun sormus on kokoa 15.5, se on kierrätyspalladiumia ja siinä on yksi synteettinen (eettisistä syistä) 0.5ct smaragdihiottu timantti. On vähän liian hieno nyt kun miettii, usein käytän vaan kihlasormusta kun en halua huitoa tuolla pitkin.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa linkki minun vihkisormukseen :)
T. hän, joka halusi historian siipien havinaa sormuksiin, koska sekä minä että mieheni historiasta ollaan kiinnostuneita, tämä malli ollut suosittu keskiajalla ja löytynyt jo myös ristiretkien aikaan. aika simppeli, minulle kaikkein kaunein. http://www.kalevalakoru.fi/fi/halikon-kierrekorut-sormus-17
Vierailija kirjoitti:
Oho, ompa teillä isoja sormuksia :O Mulla on koko 14. Tosin ei ole vielä vihkisormusta, kihlasormus vaan.
Mitä merkitystä sillä on? Jos sattuu olemaan paksut nakkisormet kuten itselläni niin sitten on. Minulla on jopa puoli milliä isompi sormus kuin miehelläni jolla on pitkät ja kapeat sormet, hui kauhistus.
Vierailija kirjoitti:
Tämäntyylisen, mutta keltakultaisen naarmutin https://www.google.com/search?q=diamanti+collection+sormus&client=table…
Ainakin kivet ovat lujaa kiinni...
Minulla ja miehelläni on taatusti palstan köyhimmät sormukset. Minulla on äitini vanha ja miehelläni isoisänsä vanha. Emme ole maksaneet niistä mitään, niissä ei ole timantteja vaan ovat ihan vaan keltakultaiset rinkulat. Naarmujakin löytyy.
Mun sormuksessa on hienointa se että sillä on jo kymmenkunta vuotta ikää.
Mitä väliä karaateilla jos avioliitto menee parissa vuodessa puihin ja karaatit kanikonttoriin?
Vierailija kirjoitti:
Palstamammojen suurimmat saavutukset kautta aikain.
Sormus ja miehen lompakko.
Niinpä! Helvetin typerykset. No, jos on ruma ja yksinkertainen harakka niin onhan sitä "statustaan" yritettävä joillain muka nostaa...mä hankkisin varmaan ihan vittuillakseni jonkun perus hopeasormuksen jos ikinä miestä huolisin. Se kun on ihan sama mitä siinä sormessa on. Kyllä on muuten pellen näkösiä mammat nykyään kaikkine kimalluksineen ja irtolisäkkeineen, huhhuh...
Vierailija kirjoitti:
Minulla ja miehelläni on taatusti palstan köyhimmät sormukset. Minulla on äitini vanha ja miehelläni isoisänsä vanha. Emme ole maksaneet niistä mitään, niissä ei ole timantteja vaan ovat ihan vaan keltakultaiset rinkulat. Naarmujakin löytyy.
Tämä kuulostaa jo joltain!
T. 55
Vierailija kirjoitti:
Toi on ihana ajatus. Ystäväpariskunta sulatti isovanhempien sormukset ja teetti niistä kaksi uutta tavallista sileää, kun olivat niin isoja, että ois pitänyt pienentää paljon, mutta sama ajatus taustalla.
Ei mitään hajua. Valkokultaa se on ja pieniä timantteja 16 kpl. Tuskin kovin kummoisia mutta minulle riittäviä. Koko ehkä 16,5 ?
Minulla on mummoni vanhat vihki- sekä kihlasormukset. Kultaa. Ei timantteja ja koko on 17. Miehelläni on iso-isoisäni vanha kultasormus. Lisäsimme vain omat kaiverrukset sormuksiin.
Vierailija kirjoitti:
1 sormuksen koko 19
2 keltakultaa
3 ei timantteja.tehty sellaiset kuviot kullan pintaan.näyttävät aivan kuin olisi timantteja
Millaiset kuviot voivat näyttää timanteilta? Laita linkki vastaavaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika vähän niitä timanttisormuksia myydään, joissa on yksi isompi kivi keskellä. Kultasepänliikkeen myyjänä sanoisin että 0,3 karaatin timanttisormuksiakin myydään suht harvoin. Sitä aina lukee näistä keskusteluista, kuinka joka toisella on 1,0 ct timanttisormus, mutta ehkäpä ne muut eivät sitten tule kommentoimaan. Itselläni on 0,5 ct yksikivinen vihkisormus, ja sitäkin asiakkaat pitävät usein todella isona ja kalliina. Eniten niitä isompia sormuksia ostavat ne, jotka ovat jo vähän vanhempia. Vaikka vuosipäivälahjaksi vaimolle, sitten kun ollaan nelikymppisiä.
Yllättävän harva on kuitenkaan valmis maksamaan sormuksesta useampaa tonnia. Monet hääparit ovat nykyään jo perheellisiäkin, jolloin menot ovat tietenkin jo valmiiksi sellaiset, että iso timanttisormus on pois suoraan perheen elämisestä. Häät maksavat nykyään maltaita, ja sormukset lasketaan usein osaksi hääbudjettia. Nuoret parit usein myös kauhistuvat, kun katsovat sormusten hintoja liikkeessä.
Kultasepänliikkeen myyjä Avpalstalla palstailemassa. Ok.
Niin, täällähän on vain kotiäitejä ja lähihoitajia. Joilla on käsissään 1,0 ct timanttisormukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1 sormuksen koko 19
2 keltakultaa
3 ei timantteja.tehty sellaiset kuviot kullan pintaan.näyttävät aivan kuin olisi timanttejaMillaiset kuviot voivat näyttää timanteilta? Laita linkki vastaavaan :)
En ole tuo kommentoija, mutta minulla on kihlasormuksena varmaan samankaltainen. Muistaakseni termi oli "timanttileikattu". Googlella on heti tuossa sivun alussa sitä tyyliä vähäsen: https://www.google.com/search?q=timanttileikattu+sormus&rlz=1CDGOYI_enF…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäntyylisen, mutta keltakultaisen naarmutin https://www.google.com/search?q=diamanti+collection+sormus&client=table…
Ainakin kivet ovat lujaa kiinni...
Tosi kaunis malli! :)
Valitsin simppelin kultasormuksen,200 euroa.En pidä sitäkään,vaikka naimisissa on oltu onnellisesti yli kymmenen vuotta.Suhteessa keskeistä on sitoutuminen yhdessä olemiseen,ei karaatit ja helyt.