Tuleeko teilme koskaan sellainen olo, että ajattelette jotain asiaa, mutta teistä tuntuu ettei mikään muu asia ei liity siihen?
Mulla näin käy koko ajan. Esim töissä pitäisi tehdä joku juttu, mutta teillä ei ole mitään mielikuvaa tai havaintoa miten sen voisi tehdä.
Tai syötte jotain ruokaa mutta ette yhtään tiedä mitä aineksia siinä on ha miten se on tehty.
Kaikki asiat on siis ihan irrallaan. Mulla on tätä tosi usein. Pitäiskö huolestua?
Kommentit (10)
No tuo otsikko ja varsinainen asiakin on kyllä ihan irrallaan toisistaan. Todella sekava otsikko. Sulla on varmaan joku aivovaurio. Kannattaa mennä lääkäriin.
Tai tämmönen: käyn koiran kanssa usein lenkillä yhdessä paikassa (sellanen pieni puisto). Jälkeenpäin muistan sen puiston hyvin ja osaan kuvailla sen. Mutta minulla ei ole mitään muistikuvaa miten sinne mennään. Siis jostain mä menen sinne, mutten tiedä mistä.
Tai kun katson leffaa telkkarista niin en ymmärrä koskaan sitä juonta. Että mitä siinä tapahtuu, koska ne asiat ei minusta liity mitenkään toisiinsa. Mutta sit kun joku selittää sen juonen minulle, niin ymmärrän sen. Ap
Onko tämä sekavuus lisääntynyt, vai oletko aina ollut tuollainen? Sulla voi oikeasti olla joku hahmotushäiriö tai alkava muistisairaus. Mene toki lääkäriin.
Voisiko sinua kuvailla sanalla hajamielinen? SIis että ajatuksesi harhailevat, etkä kiinnitä asioihin huomiota ennen kuin vaikka vasta kuin olet perillä. Siis, että mites minä tänne tulin? Liikenteessä se on kyllä vähän vaarallista, etenkin autoillessa...
Joskus kun oon ollut tosi stressaantunut ja väsynyt, oon esim. bussissa hetken aikaa miettinyt,miksi oonkaan siellä ja minne menossa. Leffojen kanssa mulla on usein sama juttu, en tiedä juonta. Tuntuu,että kiinnitän vaan niissä ehkä huomiota eri asioihin kuin kokonaisuuteen ja juonen seuraamiseen. En jaksa keskittyä; Ahaa, nyt toi meni ehkä tonne koska aikaisemmin sitä ja tätä...vaan mieli poukkoilee: onpa kiva mekko, onkohan tuo vähän ylinäyttelyä, miltähän noista tuntuu olla tuollaisessa ympäristössä,tuolla on varmaan tosi kylmä jne. :D
Melkein koskaan en muista juonta iltasadusta, jonka luen lapselle. En jaksa kuin lukea läpi kun väsyttää.
Oletko ylikierroksilla jotenkin? Omalla kohdalla luulen että hahmotushäiriö Plus liikaa virikkeitä päivän aikana. Kaikelle ei jää sijaa, pakko aivojen ottaa lomaa jostakin.
Käyhän noita usein, ja minusta ihan normaalia.
Töissä on usein niin etten tiedä miten lähteä hommaa tekemään. Silloin käännyn sisäänpäin, istun hiljaa ajattelematta kunnes idea tulee.
Useimimten en tiedä yhtään mistä se ruoka on tehty jota syön, eikä kiinnostakaan tietää.
Usein myös unohdan mitä reittiä olen tullut töihin tai lenkkeillyt koiran kanssa, koska nämä ovat niin rutiininomaisia toimintoja, että menevät "automaattiohjauksella", ja olen ollut keskittynyt ajattelemaan ihan muuta kulkiessani.
OHjelmien juonet kyllä ymmärtäisin jos kiinnostaisi, mutta minusta tv ja elokuvat ovat tavattoman pitkästyttäviä. En viitsi katsella toisten mielikuvituksen tuotteita, vaan mieluummin fantasioin itse.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä sekavuus lisääntynyt, vai oletko aina ollut tuollainen? Sulla voi oikeasti olla joku hahmotushäiriö tai alkava muistisairaus. Mene toki lääkäriin.
Mulla on aina ollut näin eikä tämä asioiden irrallisuuden tunne ei ole lisääntynyt mitenkään huomattavasti. Täytyy puhua työterveyslääkärille mutta pelottaa etten saa potkuja!! Olen siis töissä usein ihan pihalla kaikesta, vaikka minulla on suht pitkä koulutuskin alalle ja työ vaatii tarkkuutta.
Muistisairaudesta sen verran että oon vasta 27 vuotias. Ei kai sentään?
Monesticen ymmärrä jotain sanaa tai osaa käyttää sitä oikein
Ap
Ihan normaaliahan tuo on. Päin vastoin, minusta olisi outoa jos aina syödessä jotenkin analysoisi, että tämä ruoka sisältää näitä ja näitä aineita ja valmistusprosessi on ollut seuraavanlainen.. :D Ajatukset harhailevat ja joskus on vaikea keskittyä, ei siinä ole mitään kummallista.
Sitä paitsi syöminen on kuitenkin rutiinitoimenpide, joten sitä ei niin tule ajateltua. Samalla tavalla voi käydä niin, että vuosikausia samaa reittiä töihin ajaessasi saatat joskus havahtua vasta työpaikan parkkipaikalla, että olit liikenteessä äsken. Aivot automatisoivat rutiineja, jotta ne eivät veisi turhaan resursseja.
Minullakin on joskus kyllä vaikeaa seurata elokuvan tai sarjan juonta, jos on paljon henkilöhahmoja. Ei voi muistaa kaikkien nimiä ja sitten putoaa kärryiltä, kun puhutaan että x sai y:ltä käskyn ja sen takia z piti tappaa :D
En muista, että olisi ollut tuollaisia tuntemuksia. Kuulostavat vähän pelottavilta.