Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikein/inhottavin kysymys mikä teiltä on kysytty työhaastattelussa?

Vierailija
30.05.2016 |

Yritän valmistautua ja miettiä etukäteen. Itse inhoan eniten sitä "kerro jotain vapaasti itsestäsi". En keksi tuohon mitään järkevää. Ja se kysytään aina.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ole tyytyväinen nykyiseen työhösi?

Vierailija
2/42 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI JUURI SINÄ OLISIT OIKEA HENKILÖ TÄHÄN TYÖHÖN?

Niinku et 'no no tota tota..oonhan mä nyt tota noin'

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat juuri tänne töihin?

Vierailija
4/42 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä inhoon sitä "onko sulla jotain kysyttävää?", mietin aina valmiiksi kysymyksiä joita esittää lopussa mutta joskus haastattelija kertookin ne asiat haastattelun aikana, ja lopulta en vaan keksi mitään kysyttävää! Sitten nolona totean että "ei, kaikki mieltä askarrettaneet asiat selvisi keskustelumme aikana" ja toivon ettei haastattelija ajattele, ettei mulla ole tarpeeksi mielenkiintoa k.o. paikkaan.

Vierailija
5/42 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä myös inhottava. Vastaukseksi ei varmaan käy se totuus että mä meen melkein minne vaan minne mut otetaan.

Ap

Vierailija
6/42 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut vielä vastaan.

Vierailija
7/42 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro jotain itsestäsi -> kerrot oman taustasi. Vaikka olet kertonut hakemuksessa ja cv:ssä jo aiemmasta kokemuksesta, opinnoista jne. haastattelija haluaa kuulla ne myös sinulta itseltäsi. Se, miten kerrot itsestäsi, kertoo haastattelijalle paljon arvoistasi ja tavastasi toimia.

Kertaa siis vaan ne samat asiat, mitä hakemuksessa ja cv:ssä olet jo kertonut, vaikka typerältä ehkä tuntuukin.

Vierailija
8/42 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on inhottavaa, kun haastattelussa kysytään perhe-elämästä ja siihen liittyvistä suunnitelmista. Milloin aiot hankkia lapsia onko teillä suunnitelmissa hankkia lapsia lähiaikoina.

Ahdistava kysymys, tottakai työnantaja haluaa tehokkaan työntekijän ymmärrän näkökulman. Mutta on ollut haastattelijoita, joilta kysymyksen esittely ei ole tullut oikeassa asiayhteydessä tai se on tullut täysin puskista. Eikä se ole liittynyt millään tavalla koko työhönottamiseen.

Vierailija
9/42 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on inhottavaa, kun haastattelussa kysytään perhe-elämästä ja siihen liittyvistä suunnitelmista. Milloin aiot hankkia lapsia onko teillä suunnitelmissa hankkia lapsia lähiaikoina.

Ahdistava kysymys, tottakai työnantaja haluaa tehokkaan työntekijän ymmärrän näkökulman. Mutta on ollut haastattelijoita, joilta kysymyksen esittely ei ole tullut oikeassa asiayhteydessä tai se on tullut täysin puskista. Eikä se ole liittynyt millään tavalla koko työhönottamiseen.

Tuotahan nyt ei saisi edes kysyä, että inhottava kysymys kyllä jos se sieltä tulee.

Ap

Vierailija
10/42 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä näet itsesi 10v kuluttua? No kuule mun kristallipallo on vähän sameena. Sinun paikallasi, vai luuletko tämän puodin olevan pystyssä 10v kuluttua? Jossain paljon paremmin palkatussa työssä kuin tämä. 3 lapsen kotiäitinä hienostoalueella. Reppureissaamassa Nepalissa. Luuletko, että hakisin tätä paska paikkaa, jos näkisin tulevaisuuteen? Nahjustan tässä työssä jos sen saan.

Kysymys, jossa ei voi voittaa.

Vierailija
11/42 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää oli aika hauska sillon muinoin nuorena naisena kun hain siivoojan paikkaa.

"Olen aina pitänyt kovasti siivoamisesta ja olenkin siinä perusteellinen ja hyvä.."

Vierailija
12/42 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vanhempasi tekevät työkseen?

Kerro seurustelustasi/perheestäsi/perhesuhteistasi/perhesuunnitelmistasi!

Mitä teet, jos et saa tätä työpaikkaa?

Missä olet huono / kehityskohteesi?

Vierailija
13/42 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysytäänkö vanhemmista oikeasti jossain? Tosi erikoista.

Ap

Vierailija
14/42 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kertoa harrastavansa pyöräilyä tai lenkkeilyä!

Vierailija
15/42 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi hait meille töihin?"

- koska haluan rahaa

Vierailija
16/42 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kun hain Heseen, haastattelussa kysyttiin mm. juuri nuo "miksi haluat tänne", "miksi juuri sinä" ja "missä näet itsesi x vuoden päästä". Oikeat vastaukset olisi olleet "siksi koska en pääse muuallekaan pelkän lukion käyneenä ja jostain haluan rahaa", "no eipä ole mitään syytä miksi juuri minut pitäisi tänne ottaa" ja "en ainakaan hesessä töissä". Oli melkoista bullshittiä mitä noihin kierrellen ja kaarrellen siinä haastattelussa vastasin.

Vierailija
17/42 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysytäänkö vanhemmista oikeasti jossain? Tosi erikoista.

Ap

Multa on kysytty vielä yli nelikymppisenä, millä alalla vanhempani työskentelevät/ovat työskennelleet. Nykyään ovat eläkkeellä ja töissä olivat tavallisia duunareita. Itse olen opiskellut heitä enemmän ja työskennellyt asiantuntijatehtävissä. Kun tuota kysytään, tulee olo, että leimataan joksikin wt:ksi vanhempien takia. En voi valitettavasti leuhkia hienolla suvulla tai suhteilla, joilla varmaan töitä irtoaisi helpommin.

Vierailija
18/42 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olet tehnyt näiden aukkojen aikana?

Vierailija
19/42 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot puolesi? Haisen valkosipulille.

Vierailija
20/42 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus kun hain Heseen, haastattelussa kysyttiin mm. juuri nuo "miksi haluat tänne", "miksi juuri sinä" ja "missä näet itsesi x vuoden päästä". Oikeat vastaukset olisi olleet "siksi koska en pääse muuallekaan pelkän lukion käyneenä ja jostain haluan rahaa", "no eipä ole mitään syytä miksi juuri minut pitäisi tänne ottaa" ja "en ainakaan hesessä töissä". Oli melkoista bullshittiä mitä noihin kierrellen ja kaarrellen siinä haastattelussa vastasin.

Menikö haastattelijalle läpi puheet hesen kassasta elämäntehtävänä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän