Kerrompa teille yhden todella helpon ja maistuvan, yksinkertaisen ruoan
Nimittäin vasta keitetyt perunat ja runsaassa voissa paistetut makkara/nakkipalat :P Ei mitään muuta. Tosi hyvää, just söin.
Kommentit (36)
Ihan oikeasti, mitä on pulukkakaarnikka?!
Vierailija kirjoitti:
Et sie tiijä? Se on meilä Lapisa pulukalla vejetty kaarnikkahillo, ku ruvethan laavula syömhän. Tarjothan Kitkan viisaijen kera.
Vierailija kirjoitti:
Kerronpa sinulle, että ei kiinnosta pätkääkään. Et sinä, eikä sinun wt-syömisesi.
Ketjuun oli kuitenkin tultava? Eli kiinnostipa hyvinkin.
Siis hyi vittu! Voin kuvitella miten rasvat pursuaa hampaiden välistä! Ja varmaan vielä siideriä / olutta päälle! Ja sit täällä ulistaan, miten ei kehdata mennä kesällä ulos, kun läskit tursuaa joka välistä...
En ole läski :D Käyn monta kertaa viikossa salilla ja joka päivä hölkkäämässä monta kilometriä. Ihan sopusuhtainen ja treenattu olen. Mulle on aika sama mitä syön, kun en liho millään. Kyllä muutes tänään on siideriäkin aika paljon menny alas ;)
AP
Söimpä sitä. Kumpa en olis syönyt.
Perunahan on ihan terveellistä. Nakit ja makkarat ei kylläkään, mutta hyviähän ne on, etenkin grillimakkarat grillattuna :P
Voissakaan ei oo vikaa. Ennemmin voita kuin margariinia.
Vanhat perunat voilla nam nam, uudet perunat hyiks
Peruna on terveellisintä, kun sen uittaa huolella voissa, nuolee perunan päältä voit, heittää potun kompostiin ja nuolee lautaselta loput voit. Sitten popsii oheismakkaran jälkkärinä.
Vierailija kirjoitti:
Perunahan on ihan terveellistä. Nakit ja makkarat ei kylläkään, mutta hyviähän ne on, etenkin grillimakkarat grillattuna :P
Voissakaan ei oo vikaa. Ennemmin voita kuin margariinia.
Mikäs vika makkarassa on?
Älä kerro "jauhomakkaroista" tai suolasta. Makkaroissa ei ole jauhoa ja leivässäkin on paljon suolaa.
Mielummin pottujen päälle sitä voita/Oivariinia (plus sipulisilppua). Makkarat ja nakit paistuu mukavasti jo ihan omassa rasvassaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin kerron! Nimittäin maksalaatikko, foliovuoka läsäytetään lautaselle ja joko sössätään tai ei sössätä ja muutama minuutti mikrossa. On hyvää!
Minulla on vielä parempi: Pahvikansi poistetaan ja herkku melotaan suuhun. Gourmet versiossa voidaan käyttää lusikkaa ta haarukkaa.. Ihan oikeesti tosihenkilön herkullinen pikaruoka.
Älkää unohtako puolukkahilloa. Oikein extragourmet tulee pannulla voissa paistettuna.
Puolukka-kaarnikka on puolukka-variksenmarja
Leikatkaa aurajuustosta puikkoja, leivittäkää ja paistakaa upporasvassa. Tulee erittäin herkullista ja varmasti terveellistä.
Vierailija kirjoitti:
pulukka= puOlukka, huomaa kirjoitusvirhe, kaarnikka = variksenmarja, se pohjoinen rotu.
Jokseenkin samaa ainetta on ollut, ehkä on vieläkin Tapolan mustmakkarakastikkeessa. Haluatko reseptin.
Minä syön tuota samaa makrillia hienoksi silputun sipulin, soijakastikkeen ja makean chilikastikkeen kanssa.