Tekosyynne, että ette pyöräile töihin
Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla on hienot pyörätiet ihan joka välimatkalle.
Lapsen voi laittaa istuimeen taakse. Ja pienemmät kauppaostokset hyvin laukkuun takapyörän sivulle tai reppuun. Jos pelkää hikoilua, niin ainahan voi ottaa vaihtopaidan mukaan ja pestä vessassa kainalot. Suihkukin löytyy useilta työpaikoilta.
Irvokkaan näköistä, kun saastuttaa tuprutetaan metallikehikossa ruuhka-aikaan yksi ihminen viiden hengen autossa. Jotenkin ihan sairasta. Pyörällä usein pääsee jopa nopeammin tai samassa ajassa sellaiset kymmenen kilsan matkat täällä. Eli ajankäyttö voi jopa tehostua.
Kommentit (239)
50 km työmatka suuntaansa, en jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyöräily vaatisi, että pitäisi olla erikseen vaihtovaatteet mukana, koska en voi pyöräillä jakkupuvussa ja korkokengissä 12 km, ja sellaisissa vaatteissa taas olen töissä. Olisi se vähän hankalaa, kannettavasalkku, ja pukupussi pyörän takana...
Vinkki: jätä se jakkupuku ja korkkarit töihin, koska tuskinpa peset niitä päivittäin.
Eipä siellä ole mitään paikkaa mihin jättää. Avokonttori, eikä minkäänlaisia henkilökohtaisia lokeroita tai kaappeja tms.
En kyllä muutenkaan viitsisi. Minusta on ihanaa autoilla, jammailla siellä aamuruuhkassa radion tahtiin. PYöräillyt olen viimeksi lukioikäisenä, sen jälkeen en ole edes pyörää omistanut. Mulla tuli jo nuorena aina pyöräilystä alapään etuosa ja selkä kipeäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo töitä.
Kyse oli tekosyistä.. tämä lienee ihan oikea syy.
Eikä ollut. Tuo oli vastaamista aiheen vierestä.
Minulla on syitä, mutten niitä ap:lle kerro, koska hän ylentää itseään määrittelemällä kaikkien muiden syyt tekosyiksi.
Enpäs!
Erilaiset liikuntarajoitteet, aivan liian pitkä matka ja arjen todellinen kiire ovat ihan oikeita syitä.
Tuli oikeastaan mieleen tutusta, joka autoilee ruuhkaisella Turun moottoriteillä Munkkivuoresta Perkkaalle joka päivä suuntaansa ja käyttää tähän liki tunnin päivässä.
Ihana metsäreitti Vermon vierestä olisi n. viisi kilsaa ja aikaa menisi max. 15 min. Painon pudottamisen tarvettakin olisi. Ei kuitenkaan niin hemoläski, ettei voisi pyöräillä tuota matkaa.
Monelle voi stressaavassa elämäntilanteessa tulla noista säätämisistä lisää stressiä. Jos ei ole ollut burn outin partaalla itse, ei voi todellakaan kuvitella, mitä se on.
Muutenkin kaikki besserwisseröinti on todella luotaantyöntävää.
Vierailija kirjoitti:
En hikoile pyöräillessäni, kun menen normaalia työmatkavauhtia (ei hitasti ei lujaa). Onko teillä jotenkin huono kunto? Nyt on niin hyvä sääkin, että pyöräilystä oikein nauttii.
En minäkään hikoile!
Eihän sitä tarvitse hulluna painaa kuin Ranskan ympäriajoissa. Eihan autollakaan mennä kuin Monte Carlon formulakisoissa.
Joskus ihan helteellä minulla on mukana vaihtopaita varmuuden vuoksi. Mutta harvoimpa niitä helteitä osuu kohdalle täällä Suomen suvessa.
Ihanat ilmat juuri nyt ovat olleet pyöräilyn kannalta täällä Helsingissä.
Mulla meneen puoli tuntia pyörällä ja ihan saman verran menisi autolla. Julkisilla menee suunnilleen tunti eli se on vihonviimeinen vaihtoeto.
Vierailija kirjoitti:
En hikoile pyöräillessäni, kun menen normaalia työmatkavauhtia (ei hitasti ei lujaa). Onko teillä jotenkin huono kunto? Nyt on niin hyvä sääkin, että pyöräilystä oikein nauttii.
Tyypillinen virheolettama. Kovasti urheilevat nimittäin hikoilevat helpommin, koska keho on tottunut siihen. Hikoilemattomuus on enemin huonon kunnon merkki.
Suht rauhallista vauhtia pyöräillessä ei tule hiki, mutta kun pääsee perille ja sisälle lämpimään, niin keho alkaa puskea hikeä pintaan. Josku kokeilin kulkea pyörällä ja koska meillä ei ole töissä suihkua, niin seison sitten 10 minuuttia alasti vessassa ja odotin että hikoilu loppuu ja pyyhin ihon märillä paperipyyhkeillä. Hankalaa ja aikaa vievää.
80km työmatka suuntaansa. Vie autollakin jo tarpeeksi aikaa.
Kolme pk-ikäistä kulkee vähän heikosti fillarin selässä. Peräkärryä ei saa jättää pkodille, on kysytty.
Enää ei ole päivähoito-ongelmia, mutta silloin kun lapsi oli päivähoidossa, niin mimulla oli ihan täysi työ ehtiä hakemaan tämä hoidosta sallitun hoitoajan puitteissa. Päämärkänä olisi saanut pyörän kanssa suhata töistä päiväkotiin, että ehtii ajoissa.
Siitepölyallergiset saavat unohtaa työpaikkapyöräilyt, vaikka tietysti taas tyypillisen av-mamman mielestä on niin ihana kesäsää ja kaikki mahdolliset syyt nivelrikosta amputoituihin jalkoihin ovat tekosyitä.
22 km/suunta, sekin suurimmaksi osaksi pikatietä rekkojen seassa.
En ehtisi lasta hakemaan hoidosta ajoissa. Toisekseen, meillä on miehen kanssa sama matka, joten ainakin kaksi kulkee samalla kyydillä.
Ei ole pyörää. Menen julkisilla tai kävellen.
30 km/suunta ja työpaikan surkeat suihkutilat, ja varsinkin kamojen kuivatusmahdollisuudet.
Olisi kiva, jos VR voisi järkätä juniin paremmat tilat pyöränkuljetukselle ja lastenrattaillekin. Ruuhka-aikaan ei saa tuoda, ja pitkällä matkalla tulee väkisinkin hiki.
Koska Helsingin keskustan läpi pyöräileminen ahdistaa. On hieman huono omatunto tästä, mutta nuo ruuhkaiset pyörätiet, autojen ja jalankulkijoiden seassa sukkulointi, ja trikoo-ohjukset ovat minulle liikaa. Jos työmatkan pääsisi rauhallisempia teitä / kokonaan pyörätietä pitkin niin pyöräilisin mielelläni.
22 km sekaliikennetietä autolla ja pyörätietä pitkin 26 km. Siinä sulle kilometrien verran syytä.
En halua näyttää köyhältä, ja miksi haluaisinkaan, kun en sellainen ole.
A) En jaksa herätä niin aikaisin
B) Töissä ei ole suihkua
C) Keskustassa pyöräily ahdistaa, joutuisin paljon autojen/ratikoiden sekaan ja mukulakiville.
D) En haluaisi jättää pyörää julkiselle paikalle työpäivän ajaksi telineeseen pöllittäväksi.
Matkaa olisi 13 km, mikä ei olisi mahdoton, reittiopas antaa suunnilleen saman keston mitä muutenkin matkaan menee, mutta uskoisin sen olevan reilusti alakanttiin. Kuljen mieluummin julkisilla, jolloin voin esim. lukea ja käyttää sen ajan muuten hyödyksi ja pyöräillä vapaa-ajalla.
Onko muuten teilläpäin pyörille kunnollisia lukitusmahdollisuuksia?
Meidän kaupungissa ei ainakaan ole tähän varauduttu mitenkään ja itse en ainakaan uskalla jättää hyvää pyörääni minnekään kun näin keväisin niitä varastetaan ihan tolkuttomia määriä.
Työmatka 50 metriä jos sitäkään. Kävelen mieluummin.
Ei kannata omistaa pyörää koska
- meidän pyörävarastosta pöllitään pyörät
- pyörävarastoon ja verkkokellariin on hankala päästä, koska ne on puolen metrin korkeudella maasta ja erittäin täyteenahdettuja
Pyöräily on siis hyvin epäkäytännöllistä tässä elämäntilanteessa.
Joutuisin heräämään klo 4 töihin.
Nyt saan nukkua viiteen. Vitut ilmastonmuutoksesta, tuo ei ole ihmisen aika herätä.