Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onko nyt jotenkin poikkeuksellisen raju koivun kukinta?

Vierailija
29.05.2016 |

ihmiset, jotka ovat pärjänneet Histecilla heräävät silmät kiinni liimautuneina, kakovat limaa, kärsivät pääkivusta.. näitä on jo useampi tuttavapiirissä/työpaikalla! .O

kaverit, joiden kanssa istuttiin viime kesänä terassilla valittavat että eivät pysty tai jaksa... s

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali, on ollut paljon pahempiakin.

Vierailija
2/19 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä olen ihmetellyt aivan samaa!! En muista että aiempina vuosina olisi ollut tällaista, tuntuu ettei antihistamiinitkaan kunnolla auta. Silmät kutiaa koko ajan ja nenä vuotaa, aivastuttaa. Ja eikö sen kukinnan pitäisi olla jo loppumassa? Ei ainakaan oireet ole mitenkään vähentyneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on taas tää normi aika menossa, auto peittyy kauttaaltaan siitepölyyn.

Oliskos enimmäkseen mäntyä.

Vierailija
4/19 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, itselläni on ollut lieviä oireita, käytän vuosittain allergialääkitystä siitepölyaikaan. Joka vuosi on erilainen.

Kannattaa hakea resepti allergialääkkeisiin.

Vierailija
5/19 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuotta sitten oli ihan hirveä. Meillä mies ja toinen pojista ovat allergisia. Tämä kevät on paha, mutta ei niin paha, kuin 2014. Se oli pahin vuosi varmaan sinä aikana, kun mulla tämä mies on ollut. 

Vierailija
6/19 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koivu on kukkinut jo, se on nyt mänty mikä aiheuttaa oireet. Toki sille ei vissiin olla niin herkästi allergisia kuin koivulle, mutta mulle ainakin tulee joka vuosi nimenomaan männystä ihan kaikki mahdolliset oireet. Ja tunnen muutaman muunkin eli ei se ihan niin harvojen herkkua olekaan mitä väitetään.

Vierailija
7/19 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paha on. Ei mitään allergiaan viittaavaankaan ikinä ollut, mutta nyt kirvelee koko pää, ja sieraimet, silmätkin vuotavat. Inhottavaa. Ei ole takapihan patiokaan noin paksuun mönjään vielä koskaan peittynyt.

Vierailija
8/19 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

on paha. aamulla herää silmät liisteröityneinä yhteen ja loppupäivän kutisevat kieli sekä kitalaki ! 

luulinkin ensin, että minulla on silmätulehdus ja että olen viimein ristiallergisoitunut omenille..

Vierailija
9/19 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös allergia nyt tosi pahana. Pää on täynnä räkää ja silmät punaiset ja kutiavat, vaikka astma- ja allergialääkkeitä menee hurja määrä.

Eli samaa olen ihmetellyt.

Vierailija
10/19 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mä olen ihmetellyt aivan samaa!! En muista että aiempina vuosina olisi ollut tällaista, tuntuu ettei antihistamiinitkaan kunnolla auta. Silmät kutiaa koko ajan ja nenä vuotaa, aivastuttaa. Ja eikö sen kukinnan pitäisi olla jo loppumassa? Ei ainakaan oireet ole mitenkään vähentyneet.

Ei ihme, sä oot allerginen männylle. Se koivu oli ja meni jo ja sillä oli normaalia heikompi että nopeampi kukinta.

Vierailija
11/19 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normi koivukevät, pahempiakin koettu.

Vierailija
12/19 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paha on. Ei mitään allergiaan viittaavaankaan ikinä ollut, mutta nyt kirvelee koko pää, ja sieraimet, silmätkin vuotavat. Inhottavaa. Ei ole takapihan patiokaan noin paksuun mönjään vielä koskaan peittynyt.

Minkäs puun mönjää siellä sun patiolla onkaan? Jos se on ohutta ja keltaista niin kuin kaikkialla muualla niin se on mäntyä ja sä oot allerginen männylle niin kuin moni muukin. Koivu oli ja meni jo.

Vierailija
13/19 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koivu onkin tosiaan ainoa jonka siitepölylle voi olla allerginen.

Vierailija
14/19 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koivu on kukkinut jo, se on nyt mänty mikä aiheuttaa oireet. Toki sille ei vissiin olla niin herkästi allergisia kuin koivulle, mutta mulle ainakin tulee joka vuosi nimenomaan männystä ihan kaikki mahdolliset oireet. Ja tunnen muutaman muunkin eli ei se ihan niin harvojen herkkua olekaan mitä väitetään.

Tuohan riippuu siitä, missä päin Suomea asuu. Pohjois-Suomessa koivun siitepöly on tällä hetkellä kohtalaista, tai runsasta.

Vierailija
15/19 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma koivuallerginen lapseni on oireillut tänä vuonna tosi vähän. Etelässä tosiaan koivun siitepöly on jo vähentynyt. Pohjoisessa ei koskaan niin paljon koivua olekaan että siitepölyä olisi ylenmäärin. Kaikelle siitepölylle voi olla allerginen. Myös havupuille, mutta se on erittäin harvinaista. Nyt on etelässä ainakin muutkin lehtipuut kukassa ja niidenkin siitepölyä on liikkeellä. Poppelit ja tammet yms. aiheuttavat joillekin oireita, mutta allergisia on selvästi vähemmän kuin koivuallergisia. Koivun siitepölyä on kotonakin, niin kauan kuin sen siivoaa pois. Voihan se olla, että vaikka koivun siitepölyä on vähän, niin allergia on pahentunut ja siksi pahat oireet. Ja jos ei ole aloittanut lääkitystä ajoissa, niin oireet tulevat päälle pahoina.

Vierailija
16/19 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on myös tuollaista flunssa liikkeellä. Nenän alus aukeaa ja silmät on punaiset ja turvonneet.

Vierailija
17/19 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma koivuallerginen lapseni on oireillut tänä vuonna tosi vähän. Etelässä tosiaan koivun siitepöly on jo vähentynyt. Pohjoisessa ei koskaan niin paljon koivua olekaan että siitepölyä olisi ylenmäärin. Kaikelle siitepölylle voi olla allerginen. Myös havupuille, mutta se on erittäin harvinaista. Nyt on etelässä ainakin muutkin lehtipuut kukassa ja niidenkin siitepölyä on liikkeellä. Poppelit ja tammet yms. aiheuttavat joillekin oireita, mutta allergisia on selvästi vähemmän kuin koivuallergisia. Koivun siitepölyä on kotonakin, niin kauan kuin sen siivoaa pois. Voihan se olla, että vaikka koivun siitepölyä on vähän, niin allergia on pahentunut ja siksi pahat oireet. Ja jos ei ole aloittanut lääkitystä ajoissa, niin oireet tulevat päälle pahoina.

Niinhän sitä väitetään, mutta ainakin omassa tuttavapiirissä on mäntyallergikkoja paljon enemmän kuin esim koivuallergikkoja. Itse olen allerginen molemmille ja koivu meni tänä vuonna oikeastaan ilman oireita ohi. Mänty pääsi vähän yllättämään ja tuntuu että sillä onkin erityisen voimakas kukinta tänä vuonna tai ainakin oireet on rajumpia kuin normaalisti.

Vierailija
18/19 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkäs puun mönjää siellä sun patiolla onkaan? Jos se on ohutta ja keltaista niin kuin kaikkialla muualla niin se on mäntyä ja sä oot allerginen männylle niin kuin moni muukin. Koivu oli ja meni jo.

Ja me kaikkihan asumme Etelä-Suomessa. Pohjoisessa, jossa koivu edelleen kukkii, ei asu ketään?

Vierailija
19/19 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja me kaikkihan asumme Etelä-Suomessa. Pohjoisessa, jossa koivu edelleen kukkii, ei asu ketään?

Ei ne koivut ole sen kummempia pohjoisessakaan, eivätkä siis tuota patioille paksua mönjää sielläkään. Urpua ja muuta roskaa joo, mutta se näkyvä kellertävä kerros on peräisin männystä. Siitä mönjästä  tässä oli kyse, väännetään nyt ihan rautalangasta *ole hyvä* kun et näköjään kerrasta ymmärtänyt mistä puhutaan.