Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko on bensakulut Hki-tku välillä?!

Vierailija
29.05.2016 |

Auto on perus toyota( EI siis maasturi, automaatti yms)

Sovittiin että laitetaan opiskelukaverin kanssa bensakulut puoliksi kun molemmilla oli asiaa Samaan kaupunkiin. Nyt kun pitäisi pois lähteä ni kaveri alkaa vaatimaan lisää rahaa koska autossa on muitakin kuluvia osia. Ei kiinosta maksaa joten osaisiko joku sanoa paljonko maksaa noin suurinpiirtein bensa tuolla välillä..

Kiitos

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kulkis ap enää mun kyydissä. Kahvit tarjoais kyytipalkaksi.

?? Mä kyllä lupasin maksaa puolet bensoista

Ap

Joo mut kun rupeat saivartelemaan kympistä. Pidä tunkkis jatkossa. Sait kuitenkin kyydin ovelta ovelle ja veit aikaa.

Saivartelemaan kympistä?!?? Ihan selvästi olen täällä kysynyt että kuinka paljon se maksaa juuri siksi että tiedän maksaa osuuteni..

Ap

Sullehan on sanottu että 20 yhteen suuntaan menee. Sä vaan jankkaat vitosta.

Vierailija
22/32 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Joo mut kun rupeat saivartelemaan kympistä. Pidä tunkkis jatkossa. Sait kuitenkin kyydin ovelta ovelle ja veit aikaa.

Saivartelemaan kympistä?!?? Ihan selvästi olen täällä kysynyt että kuinka paljon se maksaa juuri siksi että tiedän maksaa osuuteni..

Ap

On myös sanottu että menee 10e!!! Ja laskin laskurilla että 10e menee eli siitä puolet on 5e!!!

Juu pidän kyllä tunkkini ja rahani, yritä sä pärjätä ahneutesi kanssa!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Edes mun maasturi ei vie 40e näillä bensan hinnoilla kun ajelee moottoritietä Helsinkiin ja takas.

Vierailija
24/32 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma autoni kuluttaa 7 litraa/100 km,eli turkuun 160 km, 7x1,6= 11,2 litraa. Ja bensan hinta nyt noin 1,42 €/l, eli yhden suunnan bensan hinnaksi tulee 15,9 €. Siitä sinun osuutesi on 8€.

Ja tämä on hyvinkin tarkka laskelma. Eli josmaksat 10€ kaverille, se on mielestäni hyvä summa. Koska pääset kuitenkin mukavammin kuin bussilla.

Vierailija
25/32 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajan kerran pari kuussa tuota väliä, ja ei se summa tankilla ole mikään vakio, vaikka kuski ja auto on samat... ja  jo Helsingin sisälläkin ajoa voi tulla eri tavalla. Eli ei voida täällä tietää, onko osuutesi yhden suunnan matkasta tasan 7,50 vai 10 euroa, mutta tuon jälkimmäisen pitäisi riittää.

Kerran menin Onnibussilla, ja maksoi 27 euroa edestakaisin sunnuntaina, kun ostin liput viime tipassa.

Vierailija
26/32 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma autoni kuluttaa 7 litraa/100 km,eli turkuun 160 km, 7x1,6= 11,2 litraa. Ja bensan hinta nyt noin 1,42 €/l, eli yhden suunnan bensan hinnaksi tulee 15,9 €. Siitä sinun osuutesi on 8€.

Ja tämä on hyvinkin tarkka laskelma. Eli josmaksat 10€ kaverille, se on mielestäni hyvä summa. Koska pääset kuitenkin mukavammin kuin bussilla.

Mun Toyota kuluttaa 5l/100 ja Turussa bensa maksaa 1,30 joten mun autolla tuo 10 euroa riittäis.

Just tein laskelman kun käytiin harrastusporukalla Porissa:)

Vierailija
27/32 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun Toyota kuluttaa 5l/100 ja Turussa bensa maksaa 1,30 joten mun autolla tuo 10 euroa riittäis.

Autojen kulutukset tosiaan vaihtelee paljon, ja onko tuonne koko matka myös moottoritietä? Mistä Turusta saa bensaa tohon hintaan, ei ainakaan täällä ole mitään:

http://polttoaine.net/index.php?t=Turun_seutu

Vierailija
28/32 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KAnnattaa muistaa että nykyään "bensan" seassa on 10% etanolia ja lopustakin on puolet veroa, joita kumpaakaan ei ole sovittu maksettavaksi. Eli sulle kuuluu maksettavaksi ehkä noin 3 euroa.

Toisaalta jos sun kaveri nyt ajaa yksinään helsinkiin kun sä et mene mukana niin tämähän on todiste että hän olisi ajanut tämän matkan muutenkin eli sulle kuuluu maksettavaksi vain puolet sun aiheuttamasta ylimääräisestä bensankulutuksestaEihän se niin voi olla että jos hänellä on järkyttävän paljon kuluttava auto joka vie vaikka 4 litraa satasella yhdelläkin matkustajalla niin eihän se sun vika ole. Sun lisäkulutus satasta kohden on ehkä vain noin 0.2 litraa ja tästä ensin pois etanoli 10% ja sitten verojen osuus eli puolet niin lopputuloksena sulle on reilua tollanen 10 senttiä maksuna.

Pitihän sitä ketjuun yksi älykääpiökin osua ja se en ole minä.

Vierailija
29/32 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina voi pyöristää alaspäin :)

Mun auton kulutus 6l/100 km, mutta moottoritienopeuksilla isompi, eli se 7.

Vierailija
30/32 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

On myös sanottu että menee 10e!!! Ja laskin laskurilla että 10e menee eli siitä puolet on 5e!!!

Juu pidän kyllä tunkkini ja rahani, yritä sä pärjätä ahneutesi kanssa!

Ap

Kannattaako poltta välit yhteen vitoseen, seuraava kerta kyytitarpeelle voi tulla piankin.

Vierailija
31/32 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 euroa on sopiva summa.

Minä en pummeja kyydittele.

Vierailija
32/32 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä syy miksi otan ajokortittomilta kunnon kyytimaksun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan