Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko on bensakulut Hki-tku välillä?!

Vierailija
29.05.2016 |

Auto on perus toyota( EI siis maasturi, automaatti yms)

Sovittiin että laitetaan opiskelukaverin kanssa bensakulut puoliksi kun molemmilla oli asiaa Samaan kaupunkiin. Nyt kun pitäisi pois lähteä ni kaveri alkaa vaatimaan lisää rahaa koska autossa on muitakin kuluvia osia. Ei kiinosta maksaa joten osaisiko joku sanoa paljonko maksaa noin suurinpiirtein bensa tuolla välillä..

Kiitos

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kympin luokkaa.. Siis pelkkä meno..

Vierailija
2/32 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuinka raskas on kaasujalkasi.

Jos tankkaa 20€ nii luulis riittävän. T. Toyotan omistaja, jonka keskikulutus on 4-8l/100km.

Ps. Muistaakseni joku arvio auton keski kulutuksesta lukee myös ohjekirjassa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene onnibussilla, ei kannata rahoittaa auton ylläpitoa.

Vierailija
4/32 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovitteko kulut vai bensakulut puoliksi?

Vierailija
5/32 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu mikä idiootti kaveri. Itse en ole koskaan pyytänyt mitään jos on kyse matkasta jonka tekisin muutenkin.

Mut joo, mee vaikka bussilla takas.

Vierailija
6/32 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on motaria melkein koko matka, ja kovassa vauhdissa bensaa palaa. Noin 10 litralla pitäisi päästä, eli hintaa tulisi vajaat 15 euroa. Ja vielä: nykyaikainen automaatti ei hörppää enempää kuin manuaali.

Vierailija
7/32 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovittiin että bensat maksetaan puoliksi, nyt haluan maksaa vain pelkän tulon koska en mene hänen kyydissä takaisin.

Eli jos tuo väli kuluttaa bensaa 10e niin maksan 5e?

Ap

Vierailija
8/32 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva "kaveri" sulla. Kannattaa sopia summat etukäteen, jolloin voi miettiä onko järkeä lähteä kyytiin, vai kannattaako hypätä mielummin Onnibussiin tms.

Vierailija
9/32 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva "kaveri" sulla. Kannattaa sopia summat etukäteen, jolloin voi miettiä onko järkeä lähteä kyytiin, vai kannattaako hypätä mielummin Onnibussiin tms.

Juu "tosi kiva" ei sovittu tarkempaa summaa mutta oletin sen olevan 10 euron hujakoilla ( minkä olen maksanut toiselle ystävälle)

Siksi suostuikin hänen kyytiinsä koska pääsisin samalla rahalla kotiovelle tavaroideni kanssa kuin mitä onnibussi olisi maksanut

Ap

Vierailija
10/32 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kulkis ap enää mun kyydissä. Kahvit tarjoais kyytipalkaksi.

Vierailija
11/32 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu autosta ja tankkauspaikasta. Omallani en ainakaan pääse 20 eurolla edestakaisin, mutta yhteen suuntaan kyllä. Kymppi pitäisi riittää tuon Toyota-kuskin kulutuksella, siis sinun osuutesi.

Vierailija
12/32 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu autosta ja tankkauspaikasta. Omallani en ainakaan pääse 20 eurolla edestakaisin, mutta yhteen suuntaan kyllä. Kymppi pitäisi riittää tuon Toyota-kuskin kulutuksella, siis sinun osuutesi.

Eli 10e edestakaisin, ja maksan siis 5e kun en mene takaisin hänen kyydissään, koska rupesi kinuamassa lisärahaa.

Vierailija
13/32 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

?? Mä kyllä lupasin maksaa puolet bensoista

Ap

Vierailija
14/32 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAnnattaa muistaa että nykyään "bensan" seassa on 10% etanolia ja lopustakin on puolet veroa, joita kumpaakaan ei ole sovittu maksettavaksi. Eli sulle kuuluu maksettavaksi ehkä noin 3 euroa.

Toisaalta jos sun kaveri nyt ajaa yksinään helsinkiin kun sä et mene mukana niin tämähän on todiste että hän olisi ajanut tämän matkan muutenkin eli sulle kuuluu maksettavaksi vain puolet sun aiheuttamasta ylimääräisestä bensankulutuksestaEihän se niin voi olla että jos hänellä on järkyttävän paljon kuluttava auto joka vie vaikka 4 litraa satasella yhdelläkin matkustajalla niin eihän se sun vika ole. Sun lisäkulutus satasta kohden on ehkä vain noin 0.2 litraa ja tästä ensin pois etanoli 10% ja sitten verojen osuus eli puolet niin lopputuloksena sulle on reilua tollanen 10 senttiä maksuna.

Vierailija
15/32 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan minulla riittäisi 5 euroa, kymppi ok.

Vierailija
16/32 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä löytyy bensalaskuri, joka laskee ihan tarkkaan kulutuksen ja bensan hinnan mukaan.

Vierailija
17/32 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laskisin hinnaksi n. 16e yhteen suuntaan, että on se vitonen vähän vähän.

Vierailija
18/32 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Joo mut kun rupeat saivartelemaan kympistä. Pidä tunkkis jatkossa. Sait kuitenkin kyydin ovelta ovelle ja veit aikaa.

Vierailija
19/32 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskos 160km, ja  kilometriä kohti korvaus 43senttiä.

Eli meno 68€, jaatte sen.

Vierailija
20/32 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Joo mut kun rupeat saivartelemaan kympistä. Pidä tunkkis jatkossa. Sait kuitenkin kyydin ovelta ovelle ja veit aikaa.

Saivartelemaan kympistä?!?? Ihan selvästi olen täällä kysynyt että kuinka paljon se maksaa juuri siksi että tiedän maksaa osuuteni..

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän